Tatuerings-tråden

engineaddict
23 januari 2012 · 1 060 Inlägg

Prövade att göra en på mig själv igår, gick väll hyfsat för att vara första gången haha Blev en "Two in the pink, one in the stink" hand och en Turbosnigel smile

Senast redigerat av engineaddict (23 januari 2012)

uʍop ǝpısdn ǝdʎʇ uɐɔ ʎןןɐǝɹ noʎ ˙ǝnɹʇ sʇı ˙ןoן
Stoner_fuzz Bitter optimist.
23 januari 2012 · 1 561 Inlägg

engineaddict skrev:
Prövade att göra en på mig själv igår, gick väll hyfsat för att vara första gången haha Blev en "Two in the pink, one in the stink" hand och en Turbosnigel smile

låter väldigt smakfullt.

Volkswagen Golf GLI "1.8 8v GTi" (1986)
Citroën 2CV "deux chevaux" (1972)
bmx
24 januari 2012 · 7 100 Inlägg

engineaddict skrev:
Prövade att göra en på mig själv igår, gick väll hyfsat för att vara första gången haha Blev en "Two in the pink, one in the stink" hand och en Turbosnigel smile

turbo snigeln har ja med big_smile

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
666_Beast
26 januari 2012 · 1 863 Inlägg

Sådärja, 2,5 timme avklarade hos tatueraren. Draken påbörjad, dock mycket kvar.

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.
dappe89
26 januari 2012 · 172 Inlägg

666_Beast skrev:
Sådärja, 2,5 timme avklarade hos tatueraren. Draken påbörjad, dock mycket kvar.

pic or didn't happen wink

Tid om 12 dar, nu undrar jag bara en sak, ska dra en text längst ryggraden och det blir väldigt svårt att komma åt där själv, på morgon och kväll har jag tillgång till folk som kan smörja in där men under dagen kan det ibland bli svårt, hur gör allt annat folk? smile

Stoner_fuzz Bitter optimist.
26 januari 2012 · 1 561 Inlägg

dappe89 skrev:

666_Beast skrev:
Sådärja, 2,5 timme avklarade hos tatueraren. Draken påbörjad, dock mycket kvar.

pic or didn't happen wink

Tid om 12 dar, nu undrar jag bara en sak, ska dra en text längst ryggraden och det blir väldigt svårt att komma åt där själv, på morgon och kväll har jag tillgång till folk som kan smörja in där men under dagen kan det ibland bli svårt, hur gör allt annat folk? smile

Du har 12 dagar på dig att skaffa dig en käraste!

Citroën 2CV "deux chevaux" (1972)
Volkswagen Golf GLI "1.8 8v GTi" (1986)
dappe89
26 januari 2012 · 172 Inlägg

Stoner_fuzz skrev:
Du har 12 dagar på dig att skaffa dig en käraste!

lol lol !!

Iam2fast4U
26 januari 2012 · 1 534 Inlägg

tid 12mars då ;D fan tajjt om tider

BMW E34 "538" (1990)
Stoner_fuzz Bitter optimist.
26 januari 2012 · 1 561 Inlägg

Iam2fast4U skrev:
tid 12mars då ;D fan tajjt om tider

Inte så farligt ju! tänkte boka tid på Ewil Twins i hbg för ett par år sen, då var det bokningsstopp och uppbokat för ett år frammåt.

Volkswagen Golf GLI "1.8 8v GTi" (1986)
Citroën 2CV "deux chevaux" (1972)
Larschon Beslutsångest.
27 januari 2012 · 322 Inlägg

Vill bara tipsa om min nystartade blogg WAIT (Why Am I Tattooed).
Kommer vara inlägg med tatueringar och allt som hör till! Just nystartad men har inlägg på lager så den kommer uppdateras rätt så regelbundet.

www.nattstad.se/WAIT

666_Beast
27 januari 2012 · 1 863 Inlägg

Okej, här kommer en bild på min påbörjade drake. Nästa sittning är om 3 veckor, då ska den gå vidare runt och över axeln och vidare ner på armen.

https://www1.garaget.org/gallery/images/59/58215/58215-70f84be41ab589ff6e24711664f13452.jpg

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.
fwd
27 januari 2012 · 137 Inlägg

dappe89 skrev:

666_Beast skrev:
Sådärja, 2,5 timme avklarade hos tatueraren. Draken påbörjad, dock mycket kvar.

pic or didn't happen wink

Tid om 12 dar, nu undrar jag bara en sak, ska dra en text längst ryggraden och det blir väldigt svårt att komma åt där själv, på morgon och kväll har jag tillgång till folk som kan smörja in där men under dagen kan det ibland bli svårt, hur gör allt annat folk? smile

Hehe. Det löser sig av sig självt, gjorde det för mig iaf. Kommer åt precis överallt på ryggen nu med armarna. Iofs har jag ju 10+ sittningar och varje gång det börjar klia efteråt och det ska smörjas osv så pressar man armarna lite mer för att komma åt. Det är inte blodigt noga att smörja hela tiden, jag brukar smörja 2 gånger / dag i ca 4 dagar med bepanthen. Rekomenderat är väl ca 4 ggr / dygn i en veckas tid. I början var jag noga, men jag tycker inte det spelar så stor roll. Resultatet har då blivit lika bra oavsett för mig.

Larschon Beslutsångest.
27 januari 2012 · 322 Inlägg

fwd skrev:

dappe89 skrev:

666_Beast skrev:
Sådärja, 2,5 timme avklarade hos tatueraren. Draken påbörjad, dock mycket kvar.

pic or didn't happen wink

Tid om 12 dar, nu undrar jag bara en sak, ska dra en text längst ryggraden och det blir väldigt svårt att komma åt där själv, på morgon och kväll har jag tillgång till folk som kan smörja in där men under dagen kan det ibland bli svårt, hur gör allt annat folk? smile

Hehe. Det löser sig av sig självt, gjorde det för mig iaf. Kommer åt precis överallt på ryggen nu med armarna. Iofs har jag ju 10+ sittningar och varje gång det börjar klia efteråt och det ska smörjas osv så pressar man armarna lite mer för att komma åt. Det är inte blodigt noga att smörja hela tiden, jag brukar smörja 2 gånger / dag i ca 4 dagar med bepanthen. Rekomenderat är väl ca 4 ggr / dygn i en veckas tid. I början var jag noga, men jag tycker inte det spelar så stor roll. Resultatet har då blivit lika bra oavsett för mig.

Håller med där. Dom första jag gjorde var jag dödseriös med att smörja regelbundet i en viss tid.
Nu gör jag det typ 2ggr om dan tills det slutat flagna och de ser lika bra ut som de första jag gjorde.

dappe89
7 februari 2012 · 172 Inlägg

Såja! Första sittningen avklarad, blir en till om 4 veckor. Kan säga att det gjorde lagom ont när han fyllde i nästan nere vid svanken, tur att smärta bara är tillfälligt wink
Bild kommer ikväll kanske för någon som är intresserad :p

666_Beast
7 februari 2012 · 1 863 Inlägg

Självklart vill vi ha bilder.

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.
dappe89
7 februari 2012 · 172 Inlägg

http://img576.imageshack.us/img576/4643/dsc1655g.jpg

http://img194.imageshack.us/img194/9589/dsc1656u.jpg

Bättre bilder har jag inte för tillfället, får bli senare i veckan.
(ska fyllas i om 4 veckor)

666_Beast
7 februari 2012 · 1 863 Inlägg

Vad står det?

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.
dappe89
7 februari 2012 · 172 Inlägg

666_Beast skrev:
Vad står det?

Sometimes good things fall apart
so better things can fall together.

Larschon Beslutsångest.
8 februari 2012 · 322 Inlägg

Någon som skulle vilja hjälpa mig med min tatueringsblogg?
För att ha något att driva tiden med så kom jag på idén att driva en egen blogg om tatueringar med diverse intervjuer och lite info om varje tatuering.

Vill ni vara med?
www.nattstad.se/WAIT
WhyAmITattooed@hotmail.se

pteee
14 februari 2012 · 278 Inlägg

bmx: Den sista du hade bild på var jävligt fin smile

Senast redigerat av volvo_anton (14 februari 2012)

Chrysler Newport "byx" (1968)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang