4747
Sök

ljud tips bmw e36?

1 585 Inlägg
21 augusti 2007
Trådstartare
Tjenare har lite funderingar krig ljud bygge i min bmw e36. Har redan köpt in slutsteg,bas och kondensator. Men behöver lite ljud inne i själv kupén också. Har ett par 6,5or liggandes som spelar bra ska försöka montera dom i hatyllan. Sen behvöver jag nått att sätta i kick panlen där fram ett par 5,5or eller nått vet inte rikigt vad det är orginal där. Sen vad sitter det i dörrarna diskanter vet jag men den andra är det typ 2" eller vad?tongue kan man kanske få i en 4" där? Lite tips på vad jag ska ha för märke?
Inte allt för dyrt men lagom pris klass. Ska spela rätt mycket fin ljud men även lite bas. Sen hur ska man kunna koppla in så många högtalare fins ju inte sladd så det räcker på iso kontakten, till dom i dörrarna!
Eller det fins nån speciel iso att köpa?. Slutsteget jag har är tänkt att driva basarna och 6.5orna. Sen har jag ett till slutsteg som är tänkt att driva 5,5orna. Resten får gå på stereon. tacksam för tips och ideer.

elektriker
591 Inlägg
21 augusti 2007
Kablar till dörrhögtalarna ska vara framdraget redan, men tror det är så att de går till nått filter som sen bara har 2 par kablar fram till stereon.
Annars blir det till att dra nytt smile

Om du ska ha in 4" i dörrarna så får du såga ut lite större hål.

Vad kommer du använda för element? eller det kanske du inte vet än?

Mvh Kim

---------------> Kimpan

1 585 Inlägg
21 augusti 2007
Trådstartare
mm kabblar är redan dragna men nått filter har jag inte hittat ser bara 2st till varje högtalare så alltså 8st kontakter som ska in bara till dom i dörrarna sen 4st där nere så är ju lite mycket:P Okey mm mistänkt att jag skulle få behöva såga större men ska försöka få tag i så smått som det går hitta 3,5" infinity som kanske kan va nått. Vi får se måste först ta reda på hur man ska göra med kopplingarna till högtalarna i dörrarna.

elektriker
591 Inlägg
21 augusti 2007
annars får du köpa ett eget filter till dörrhögtalarna så löser det ju sig.
Ett par 4" mellanregister och ett par diskanter.
Högtalarna i kickpanelen skulle du ju köra på steg.

Eller om det finns något färdigt kit med 4", diskanter och filter

---------------> Kimpan

1 585 Inlägg
22 augusti 2007
Trådstartare
mm högtalarna i kickpanelen ska jag köra på slutsteg. Sen kör jag 4" och diskanterna på stereon. Okey mm kanske fins nått färdigt kitt. Får titta runt lite om man hittar nått bra kit med filter och diskanter^^ men är det delningsfilter man ska ha då?

elektriker
591 Inlägg
22 augusti 2007
Jolle87 skrev:
mm högtalarna i kickpanelen ska jag köra på slutsteg. Sen kör jag 4" och diskanterna på stereon. Okey mm kanske fins nått färdigt kitt. Får titta runt lite om man hittar nått bra kit med filter och diskanter^^ men är det delningsfilter man ska ha då?

Ja precis smile

---------------> Kimpan

Sök