KATAMSO's RX7 "Last Superstar Project"

Ashra
26 augusti 2007 · 346 Inlägg

Kjolpaketet sitter snett.  Inte ordentligt urkap runt däcken. Så däcken har skuritssönder mot plåten.  Lambo dörrarna Sitter dåligt så  det har blivit plåtskador.

moffegrev
27 augusti 2007 · 228 Inlägg

tycker att alla dina bilar har varit jäklig fina att vila ögonen på..fusk bygge vart finns det..allt är ju ett skapande vare sig man har gjort det själv eller inte så är det ett bygge..

bara för att det är bilar man pratar om o avundsjuka svennar så ska man kunna allt själva. hälften utav alla som tycker det har lämnat bort sin egen bil på tex mappning osv är det fusk med då?

tycker att det är skapandet som spelar roll inte hur det är skapat

det är bara min tanke det..

Lycka till Updatera tråden ofta så man får se feta bygg bilder..

RäZeR Matte hittar rätt i år.
familjeräzer på heltid
Saab 9-5 "aero" (2001)
GurraG INGET ANNAT!!
27 augusti 2007 · 1 725 Inlägg

sik skrev:
Hmm.. Du bygger ju inte bilen själv om du får hjälp haha tongue
Praktikanter får inte räknas in i ett eget bygge då är det ju fusk.

Ett fruktansvärt korkat inlägg detta anser jag.. vill se dej bygga såpass extrema bilar som katamso, kooz, mr fun osv helt ensam utan hjälp från vänner och sådär..


Och som jag sagt innan ola..

Audin är den jag gillar bäst hittils och sedan saaben, men håller tummarna för att din RX7 flyttar ner dom båda en varsin placering.. big_smile

Good luck

Phaetoon
27 augusti 2007 · 8 156 Inlägg

GurraG skrev:

sik skrev:
Hmm.. Du bygger ju inte bilen själv om du får hjälp haha tongue
Praktikanter får inte räknas in i ett eget bygge då är det ju fusk.

Ett fruktansvärt korkat inlägg detta anser jag.. vill se dej bygga såpass extrema bilar som katamso, kooz, mr fun osv helt ensam utan hjälp från vänner och sådär..

Hade det inte varit för en smiley och en "haha" så hade jag också tagit det för ett sådant inlägg.
Jag tror faktiskt att han var ironisk. Det är väldigt få som inte har hjälp när dom bygger sina bilar.


Lycka till Katamso. Jag ser fram emot att följa tråden och att se bilen IRL.

Btw. Ett fuskbygge enligt mig är en bil där man har använt nödlösningar och gjort ett dåligt jobb och sen kallat den för färdig. Så dina bilar kommer inte ens i närheten av att vara fuskbyggen.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
sik
27 augusti 2007 · 1 072 Inlägg

GurraG skrev:

sik skrev:
Hmm.. Du bygger ju inte bilen själv om du får hjälp haha tongue
Praktikanter får inte räknas in i ett eget bygge då är det ju fusk.

Ett fruktansvärt korkat inlägg detta anser jag.. vill se dej bygga såpass extrema bilar som katamso, kooz, mr fun osv helt ensam utan hjälp från vänner och sådär..


Och som jag sagt innan ola..

Audin är den jag gillar bäst hittils och sedan saaben, men håller tummarna för att din RX7 flyttar ner dom båda en varsin placering.. big_smile

Good luck

Om dina 2 celler funkade nån gång så var det just ironi. Han är duktig på att bygga men "fusk" med folk som hjälper. Gör man på det viset kommer bilen ta år att få klar.
Men han är noga i sitt arbete.

Sen skiter jag i Kooz och alla andra. Skillnad på att ha 100% sponsrat bygge och slänga upp kosing själv är stor! Men de är duktiga och där har jag inget att säga om.

-Jonten- Hopplare
27 augusti 2007 · 104 Inlägg

såg den på SCF snyggaste rx7an där bara så att du vet! den andra lila såg ut som skit tongue hoppas din inte kommer se ut så big_smile

Lika lyckat som Melle mels comeback
Katamso Superstar
27 augusti 2007 · 511 Inlägg

Nu lägger vi ner snacket om fusk-bygge eller inte. Om det jag bygger e fusk så får det va det för dom som tycker det. Slut på diskussionen tycker jag. Eller så tar vi det i en annan tråd. roll

Tack för allas intresse i bygget. Jag ska som sagt försöka ha råd o tid att göra lite av varje. Både extremt bling och lite prestanda. Det blir ekonomin som får avgöra vad som går att  göra. Jag har suttit i funderat på färgval hela resan hem från sthlm igår. Några tips o förslag? Blir två färgar hur som... tongue


//K

Mitsubishi Eclipse "Paul Walker Tribute" (1997)
Toyota Supra "One Last Ride" (1993)
Izual
27 augusti 2007 · 4 571 Inlägg

Tycker du skall göra en pearlvit med blå eller röda sektioner

Du har ju nästan varit på alla andra färger redan

Cm0n
27 augusti 2007 · 85 Inlägg

Svart och vinrött är redigt nice big_smile

Subba
lelleal
27 augusti 2007 · 1 150 Inlägg

Lycka till!!varför inte shocka värden med rosa och vitt tongueförlåt stavning smile

Audi Urquattro "Bilsport 12" (1983)
Pillevinken
28 augusti 2007 · 406 Inlägg

Limegrön/svart Är det rätt nyanser så är det jäkligt fräscht

My way or the highway? I take both sideways
hedley Saaboholic
28 augusti 2007 · 3 129 Inlägg

sik skrev:
Hmm.. Du bygger ju inte bilen själv om du får hjälp haha tongue
Praktikanter får inte räknas in i ett eget bygge då är det ju fusk.

'
tror du inte andra stora namn haft hjälp eller?

se bara på P-A han var knappt bil intresserad i början..det var hans vänner som introducerade honom och lärde upp honom i början..

Tror personligen att det kommer bli super bra.. gillade saaben hehe wink

Får åka med dig till kalmar eller lite utställningar och agera skitsnacks dödare åt dej katten ;D

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
terazzi
28 augusti 2007 ·

Ja denna tror vi på wink bästa grunden av alla dina byggen anser jag,saaben va najs men favoriten va audin wink den e ju tokfin än smile lycka till med allt ola smile
ta pearlvit och turkosblå?delar av det vid ljusena wink o du,köp re-ameya lysen om du får råd wink

maco
28 augusti 2007 · 1 207 Inlägg

Katamso skrev:
Nu lägger vi ner snacket om fusk-bygge eller inte. Om det jag bygger e fusk så får det va det för dom som tycker det. Slut på diskussionen tycker jag. Eller så tar vi det i en annan tråd. roll

Tack för allas intresse i bygget. Jag ska som sagt försöka ha råd o tid att göra lite av varje. Både extremt bling och lite prestanda. Det blir ekonomin som får avgöra vad som går att  göra. Jag har suttit i funderat på färgval hela resan hem från sthlm igår. Några tips o förslag? Blir två färgar hur som... tongue


//K

Vad tror du om bländvitt med en stor "intensiv-läppstiftsröd-kamakazi-flagg-mönster-grej" på sidan av bilen? Väldigt japanskt och väldigt snyggt, tror jag iaf. tongue

Och sedan har jag hittat ett bodykit DU måste ha. tongue Det är tvång. tongue

http://www.tunerworks.ca/products/?fn=detail&id=115

http://www.tunerworks.ca/products/image/products/VF-RX7-FF3-031.jpg

Lycka till med bygget iaf, fastän du eventuellt/troligen kommer dissa mina förslag. tongue

ps. snart måste du skaffa en "off topic dörrvakt" till din tråd som kastar ut alla som pratar om annat än projektet ditt.

FreddeK
28 augusti 2007 ·

vit pearl med svarta detaljer...svarta fälgar med polerad fet kant.

OverBoosted AUTOBAHNRASER
28 augusti 2007 · 3 804 Inlägg

Katamso skrev:
Nu lägger vi ner snacket om fusk-bygge eller inte. Om det jag bygger e fusk så får det va det för dom som tycker det. Slut på diskussionen tycker jag. Eller så tar vi det i en annan tråd. roll

Tack för allas intresse i bygget. Jag ska som sagt försöka ha råd o tid att göra lite av varje. Både extremt bling och lite prestanda. Det blir ekonomin som får avgöra vad som går att  göra. Jag har suttit i funderat på färgval hela resan hem från sthlm igår. Några tips o förslag? Blir två färgar hur som... tongue


//K

candy blue o kolfiber huv kolfiber vinge o speglar o tak o svarta fälgar.


Bmw osv..
xorox_88 Smack that ass!!
28 augusti 2007 · 2 953 Inlägg

de där kjolpaketet har ju redan kooz användt

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet
Volvo 242 DL "fd LowLife" (1982)
Volvo Amazon "It came from the swamp" (1965)
Aerodynamik ...
28 augusti 2007 · 7 120 Inlägg

Det finns en vit Rx7a i Danmark med Re-Aniyema(stavning?) bodykit och vinge. Fy satan vad läcker den är! Något sånt fast röd och med feta fälgar skulle vara något. roll

chrno RE-雨宮
28 augusti 2007 · 481 Inlägg

Om du letar bodykit så har jag två förslag.

Det ena är FEED's Widebody kit. Har en kompis i Japan som håller på och bygger det på sin just nu. GRYMT snygga skärmar blir det med det kittet.

Ett annat helt ok kit är Burnout kittet. Också snyggt men ger bilen ett mer "lyxigt" utförande.

FEED kittet finns med en lampkonvertering som gör att bilen kommer få ett annat utseende. Såg den i sommras i Japan och det är riktigt grymt.

Bilen i Danmark ser bra ut, och ja. Det är RE-Amemiyas "lilla" widebody kit. Problemet med de kittet är att bakskärmarna kräver lite jobb för att se riktigt bra ut om man inte gillar racelooken, vilket jag gör. tongue

Jag har nog sett precis alla bodykits, samt alla Japanska delar till FD'n så är det något du letar efter, fråga gärna.  Och lycka till. Du kommer inte bli besviken med bilen, även om du sitter på fel sida. tongue

Lycka till!

Hälsningar, Daniel

RE-Amemiya Kitted FD3S
Streethawk Billjuds Wannabe
28 augusti 2007 · 1 771 Inlägg

svart och Candy red/red candy (vet inte hur man stavar de) tycker jag skulle passa in i bilden, taket svart och resten rött med några svarta detaljer så som huv speglar vinge och lite smått och gott.

Senast redigerat av Absolut_Audi (28 augusti 2007)

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang