KATAMSO's RX7 "Last Superstar Project"

chrno RE-雨宮
28 augusti 2007 · 481 Inlägg

Btw, fixa Knightsports lampkonversion och behåll Grodorna..  Du använder dom ju inte på dagen iallafall, och med den konvertetringen går dom inte upp så långt.. Ser riktigt bra ut med dom stängda nämligen. Inget av eftermarknadskitten är riktigt bra för vänstertrafik eftersom vi måste ha andra lampor..  Dock tror jag det går att komma undan med knightsportskittet.

Vad gäller fortune kittet så köp det inte. Orginalbilarna från F&F är schyssta, alla andra jag sett har bara varit taskiga kopior, orginalet är dock ett helvete att köra med. tongue

Rx7an är en såpass snygg bil orginal så ha inte för mkt märkliga å olika färger imho, enkelhet gör den mkt mkt snyggare än att gå lös.

RE-Amemiya Kitted FD3S
Qwaffe Halvfinsk Norrman från Sverige
29 augusti 2007 · 586 Inlägg

Freddeponken skrev:
vit pearl med svarta detaljer...svarta fälgar med polerad fet kant.

Ja!!! Precis det jag hade tänkt skriva! Så klockrent snyggt asså. Typ svarta Volk fälgar e najjs. Sen skippa dekaler och motiv big_smile
Eller Katamso, glöm vad jag sa, vill ha så själv på min nästa bil (antagligen en 200sx s13) big_smile

Edit: Hey, chrno! lackera din fälgar i svart, fixa en überpolerad bred fälgbana och du e min idol big_smile Fast din är ju het i vilket fall men.. big_smile

Senast redigerat av Tokyo-drift (29 augusti 2007)

Ableton Live
BMW 520d e39 "Diplomaten" (2000)
chrno RE-雨宮
29 augusti 2007 · 481 Inlägg

Tokyo: Lite off topic, Fälgarna ska behållas för bankörning. Nya ska inhandlas men jag har inte hittat några jag gillar tillräckligt. Som det ser ut nu så fixar jag ett par mörkgrå Mazdaspeed MS01 eller Magnesium MS01. Hade en uppsättning te37or som jag också gillar men när jag köpte dom var jag ensam i sverige om dom. Nu börjar dom bli lite tjatiga.

Tack så mkt för komplimangen förresten. Det är väldigt väldigt kul att höra!

RE-Amemiya Kitted FD3S
Qwaffe Halvfinsk Norrman från Sverige
30 augusti 2007 · 586 Inlägg

chrno: Kan dessa passa? http://www.srbpower.com/ultralite-wheel … efault.php
Tar resten på PM, postade fälgen här ifall någon annan ville se big_smile Tycker personligen att dom är extremt snygga iaf, skulle se rätt så fint ut mot vit lack. men du kanske har annat bultantal...

Ableton Live
BMW 520d e39 "Diplomaten" (2000)
bjooork
18 oktober 2007 · 126 Inlägg

såg att bilen va till salu? lagt ner byggplanerna?

Sponsorer och Samarbetspatners:
R. Björk Trading AB
JM Däck
Spacer.se
CrazY_SweD
18 oktober 2007 · 155 Inlägg

bjooork skrev:
såg att bilen va till salu? lagt ner byggplanerna?

Funderade på precis samma sak...

Takashi Got VTEC?
26 december 2007 · 1 593 Inlägg

Jaa, vad har hänt med detta projektet? Sålt bilen eller vad?

JDM - can't beat that with a baseball bat
http://www.hondaklubben.com/forum/
Honda Civic Type R "Function over Form" (2003)
kevlar_soul
27 december 2007 ·

Han är sugen på att sälja för att kunna köpa ännu en svensk bil, denna gång en Volvo S60 T5 om jag fattat det hela rätt..

Vet att han även funderar på att lägga ner helt på grund av skitsnack..

Men men.. Duktig är han i alla fall..

darkwizard Fordonstekniker
27 december 2007 · 1 740 Inlägg

Okej, vad är det för skitsnak, nu angåend denna stackare. Är det nån som är redigt avundsjuk, och spyr galla över honom på ett annat forum? Jag hoppas han inte sålde denna fina bil, för med dom andra bilarna, så skulle detta ha blivit ett super projekt.

Lev livet, det kan ta slut fort
Saab 900 I16 "Blood Red Lady" (1989)
Trozzo Oekonomisk, ja visst
27 december 2007 · 966 Inlägg

Hoppas han inte sålt bilen, vill gärna se vad han kan göra med den. Hans andra byggen har ju blivit kanon, personligen tycker jag att han är en av dom bästa.

Så kom igen Katamso, bygg bilen, vi på garaget stödjer dig iallafall

Lär dig flyga. 1. Hitta en plan mark 2. Kasta dig mot marken 3. Missa marken 4. Flyg
AMC Hornet projekt-tråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=47824
Volkswagen Corrado VR6 "Kamelia" (1993)
toarulle
27 december 2007 · 14 Inlägg

alla tycker olika.. det är klart att dom som sätter sig i ramljuset får höra skit av allt folk som inte gillar deras byggen.. men å andra sidan så gillar domm ju berömmen som ges. det är väl bara att blunda för alla so inte gillar ens byggen! fortsätt kämpa!

Mvh Rulle

Jongen
27 december 2007 · 341 Inlägg

Tror det ligger mycket avundsjuka bakom sådana påhopp....... Tycker han har gjort snygga bilar! Sen väcker de ju uppenbarligen upp känslor hos folk, annars hade ju inte så många brytt sig......

chrno RE-雨宮
27 december 2007 · 481 Inlägg

Jag förstår iof inte era upprörda känslor gällande vissa personers "påhopp" Om någon verkligen tycker att något man gör är skit, så är det ju inte så mkt att göra åt det. Måhända att det är avunsjuka, det är något av det värsta jag vet. Men alla har en egen smak, sålänge man inte apar efter någon annan. Däremot är det tråkigt om någon tar åt sig bara för att några inte gillar det man gör. Jag bygger min bil för migsjälv, och hoppas att andra tänker likadant. Ställer man dessutom ut dom så är man ju medveten om att folk kommer berömma, och kritisera. Lycka till om du fortsätter. Tråkigt annars.

RE-Amemiya Kitted FD3S
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang