2821
Sök

farliga ormar

Säl-Tämjare...
1 024 Inlägg
24 augusti 2007
en bekant blev huggen utav hans diamantskallerorm i handen för några dagar sen, och han ligger fortfarande i respirator.

så min fråga: man får väll inte ha hur giftiga och farliga ormar som helst hemma?

Vilket jävla drag :)

3 113 Inlägg
24 augusti 2007
P-G skrev:
en bekant blev huggen utav hans diamantskallerorm i handen för några dagar sen, och han ligger fortfarande i respirator.

så min fråga: man får väll inte ha hur giftiga och farliga ormar som helst hemma?

nee det får man inte.. tror man kan få tillåtelse med lite mindre giftiga ormar men skulle inte vilja tro mambor, huggorm, kobror m.m.

_Glenne_ skrev:
fyfan vilka ormar det finns, man blir ju nästan mörkrädd

jag tycker ormar är rätt söta. har älskat ormar sen liten men nu när man har man blivit större så har man gått till avgassystem och bilar wink

Semper Fi

blacken
24 augusti 2007
Det farligaste giftet har havsormarna men som tur är så är dom ganska snälla av sig och dom har korta gifttänder dom har svårt att bita igenom en dykardräkt.  Men det finns en art av dom som kan göra det och det är den som är agressivast.

Zoom Zoom
381 Inlägg
24 augusti 2007
http://img388.imageshack.us/my.php?image=ormgc3.jpg
stog i tidningen idag, så finns ju några i sverige med hmm
Senast redigerat av NitrousOxideSystem (24 augusti 2007)

Power is Nothing Without Control

Sideways.nu
873 Inlägg
24 augusti 2007
längs är anakondan... den kan bli upp till 18meter... såg det på national geographic igår samt att korallormen är den ända orm som kan backa.. big_smile

www.sideways.nu - Nytt svensk driftingforum
Besök oss gärna, det kostar inget.

220 Inlägg
24 augusti 2007
Jag arbetade i ca 20 månader i Afrika tills för nåt år sedan och där fann fanimej allt giftigt man kan tänka sej i ormväg, till exempel tidigare nämnda svart mamba, grön mamba, Jameson mamba, Kungskobra och så vidare. sad
Vet inte vilken som var farligast men de rackarna dök upp på de mest oväntade ställena. Några exempel: 2m+ Kungskobra bakom Kylskåpet där ölen förvarades (denna fångades in levande!),
svart mamba i min hydda, svart mamba i grannens hydda, svart mamba i duschen(!) som ringlade iväg mellan benen på polaren, Jameson mamba på kontoret ("torrbett" i tummen på en kollega), grön mamba också på kontoret sen nämda ormar + några andra typer otaliga gånger inne i våra tält...
Värstingen var nog när en mindre orm kröp ut i skjortsen på en av våra anställda, hälsade på hans privata delar och ringlade ut via andra byxbenet! yikes

Vetefan vilken som var farligast men om man stryker med på mindre än 20 minuter så spelar det förmodligen mindre roll... sad

Mange_C5
Livet är 50/50
Antingen så går det, eller så går det inte!

Toyaddict
241 Inlägg
24 augusti 2007
När dom graderade dom farligaste ormarna på discovery så var black mamba och puffadder farligast pga aggressivitet.. Men havsormarna (kommer inte ihåg va dom hette) giftigast på långa vägar.. Men som nån sa är dom flesta snälla smile

Mazda RX7 Turbo II -88
Toyota Corolla Tsport -05
Toyota Supra turbo mkIII -89 R.I.P

*.*
54 Inlägg
24 augusti 2007
Havsorm och ökentaipan är de 2 giftigaste ormarna i världen. Har själv en ormbok hehe.

Gó?

Os Difuntos
1 822 Inlägg
24 augusti 2007
Störst/Tyngst = Anakondan
Längst = Nätpyton
Argaste = Svart Mamba
Giftigaste = Som sagt tidigare nån slags havsorm utanför Australiens östkust
Störst sannolikhet att dö av om man blir biten = Taipanen
giftigaste med tanke på storlek (europa) Nordlig huggorm (den vi har i Sverige)

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.

Sök