Frontsystemet slår ifrån!

Syyhn Calibra Is The Shit!
2 september 2007 · 662 Inlägg

Jag har mätt spänningen vid batteriet och vid kopplingsplintarna på steget... De är på 13 ungefär... Och de sjunker inte något nämnvärt när basen slår till och frontsystemet slår ifrån

/// SyyHn
Drönirettab
2 september 2007 · 21 761 Inlägg

Aha, då kan man nog utesluta spänningsfall och dålig jord iaf.

Lyser stegets protectionlampa när steget slår ifrån?

Syyhn Calibra Is The Shit!
2 september 2007 · 662 Inlägg

Har bara en lampa som de står led på.. Och den lyser konstant...

/// SyyHn
Mackeman
2 september 2007 · 125 Inlägg

Har du kollat upp att inte någon av kontakterna som är kopplade till själva högtalarens anslutningar lossnat och slipper att kortsluta till dörren eller till andra kablarna?

If it aint rubbing, it aint dubbing:)
Syyhn Calibra Is The Shit!
2 september 2007 · 662 Inlägg

Mackeman skrev:
Har du kollat upp att inte någon av kontakterna som är kopplade till själva högtalarens anslutningar lossnat och slipper att kortsluta till dörren eller till andra kablarna?

Nej de har jag inte kollat... De kanske jag ska göra... Men är ganska säker på att de inte är de som är felet.. Men man måste ju kolla allt... Men är de troligt att de blivit på båda högtalarna?smile

/// SyyHn
gurenius
3 september 2007 · 1 631 Inlägg

Om en av högtalarkablarna kommer mot karossen så stänger de flesta steg av sig direkt. Brukar uppstå när man spelar på med bas så det vibrerar tillräckligt mycket för kontakt.

Kolla anslutningarna noga. Skulle det inte hjälpa så koppla ur de existerande kablarna (de kan ju ha skadas nånstans du inte ser). Koppla sen in två hela(!) korta kablar (typ 50 cm) direkt i steget och ha högtalarna löst. Testa igen.

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.
Datsun 240Z "Fairlady Z" (1973)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang