6035
Sök

Ang. Ctek Multi Xs7000

17 Inlägg
24 augusti 2007
Trådstartare
Är lite sugen på att köpa en batteriladdare är inne på att köpa en 7000 modellen, finns det några för och nackdelar med den laddaren?

Jag kommer använda laddaren först och främst till att ha den inkopplad när jag spelar musik så att den inte drar ut batteriet. Alltså ha och dunka på med.

Batteriet jag använder just nu är ett relativt fräscht Exide batteri. Men kommer att uppgraderas med tiden mot ett Optima eller liknande

Skulle den laddaren "orka" driva anläggningen eller är det bättre och satsa på en Multi xs 25000?

Anläggningen består av :

Dls a6 mono block, som driver en kicker l7 12" bas
Mds gp4, som driver framsystemet.

På nardik.se står det "1 kanal RMS uteffekt uppmätt vid 13,8 volt med max 0,1 % distorsion, 20 Hz - 20 kHz" Kommer laddaren kunna ge så att stegen får minst 13.8 volt?

Hoppas att nån kunnig kan hjälpa mig med detta smile Tack på förhand / Ludde

1 634 Inlägg
24 augusti 2007
Poppar du på så hänger inte laddaren med. Men att stå å demo-spela på tävlingar etc är inga problem.

Numera Saab 9-5 Aero -00

Fisketokig
2 997 Inlägg
24 augusti 2007
Har precis köpt just den laddaren och har iofs inte laddat ett enda batteri ännu men killarna bakom disken som kan sin sak sa då att man ska ha riktigt tunga tävlingsgrejor för att gå högre än 7000-modellen och utnyttja den.

Valde själv mellan 7000 och 3600 (tror jag att den heter) men då skilde det inte så farligt i pris och eftersom jag har dubbla optimor i skuffen och delar jordbruk och maskiner med min far så rekomenderade han just 7000-laddaren.

Det är min uppfattning också efter jag kollade lite innan jag köpte min.

ladda ett bilbatteri och ha den som starthjälp som en vanlig svensson så klarar man sig med 3600an kräver man lite till är 7000 befogad men nästa steg är det få som behöver.

Obs att jag har inte testat den själv ännu bara förmedlar lite åsikter och vad jag läst.

mvh

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

17 Inlägg
24 augusti 2007
Trådstartare
Okej, Tack för snabbt svar.

Jag hade väll mest tänkt och ha stereon på vid låg volume när jag tex är ute och grejar lite, men samtidigt kunna dra på lite då och då i kanske 30-40 sek.

Kommer det att funka?

17 Inlägg
24 augusti 2007
Trådstartare
Har precis köpt just den laddaren och har iofs inte laddat ett enda batteri ännu men killarna bakom disken som kan sin sak sa då att man ska ha riktigt tunga tävlingsgrejor för att gå högre än 7000-modellen och utnyttja den.

Valde själv mellan 7000 och 3600 (tror jag att den heter) men då skilde det inte så farligt i pris och eftersom jag har dubbla optimor i skuffen och delar jordbruk och maskiner med min far så rekomenderade han just 7000-laddaren.

Det är min uppfattning också efter jag kollade lite innan jag köpte min.

ladda ett bilbatteri och ha den som starthjälp som en vanlig svensson så klarar man sig med 3600an kräver man lite till är 7000 befogad men nästa steg är det få som behöver.

Obs att jag har inte testat den själv ännu bara förmedlar lite åsikter och vad jag läst.

mvh

Martin 9-3

Det låter ju lovande, Blir nog att jag åker till närmaste Mekonomen och köper 7000 laddaren smile
Tack för svar

Smålänning
7 887 Inlägg
24 augusti 2007
Luddefrank skrev:
Okej, Tack för snabbt svar.

Jag hade väll mest tänkt och ha stereon på vid låg volume när jag tex är ute och grejar lite, men samtidigt kunna dra på lite då och då i kanske 30-40 sek.

Kommer det att funka?

No problem. Har jobbat som en av dom bakom disken som kan sin sak nämligen wink

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

2 655 Inlägg
24 augusti 2007
Något att tänka på är att du bör nog försöka ha laddaren stå på över natten efter en hyffsad "demo", för A6 steget vill ha ström, ordentligt med ström.
För att inte skada batterierna på lång sikt bör du försöka få batterierna toppladdade med jämna mellanrum.
Har du draigt ur batteriet/erna ordentligt ett par gånger så klarar inte XS 7000 att toppladda batterierna.

17 Inlägg
24 augusti 2007
Trådstartare
Låter ju fint fint smile Kommer nog köpa den imorgon.  Tack för svar

21 761 Inlägg
24 augusti 2007
Streckkoden skrev:
Har du draigt ur batteriet/erna ordentligt ett par gånger så klarar inte XS 7000 att toppladda batterierna.

Inte ens med 16V i fyra timmar efter fullgjord uppladdning?

Djupurladdningar är väl orsaken till att den funktionen finns på den laddaren.
Senast redigerat av Drönirettab (24 augusti 2007)

Sök