1834
Sök

Betala böter?

12 086 Inlägg
25 augusti 2007
Trådstartare
En vanlig trafikböter ska ju betalas inom 30 dagar, men visst får man en avgiftsfri påminnelse efter 30 dagar? Har för mig det..

Har nämligen slarvat bort boten och vill veta om jag måste leta reda på den lr ej =P

3 059 Inlägg
25 augusti 2007
Bara ringa dom o höra så får du uppgifter du behöver för att betala den..

12 086 Inlägg
25 augusti 2007
Trådstartare
Smajly skrev:

Jaja.. men jag drar gärna ut på de om jag kan

DFFL
9 020 Inlägg
25 augusti 2007
JapMax skrev:
Smajly skrev:

Jaja.. men jag drar gärna ut på de om jag kan

Löning igår ju.

Men du kan ju ringa in och få uppgifterna och sen vänta hur länge du vill, se till att inte få nån anmärkning bara.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

106 Inlägg
26 augusti 2007
Du kommer inte få någon påminnelse på boten, den kommer att skickas "direkt" till Kronofogden om du inte betalar den.

12 086 Inlägg
26 augusti 2007
Trådstartare
bosing skrev:
Du kommer inte få någon påminnelse på boten, den kommer att skickas "direkt" till Kronofogden om du inte betalar den.

Aldrig, ska jag bli rädd nu lr?

467 Inlägg
26 augusti 2007
ja dom e skyldiga att skicka ut en påminnelse.... Tänk om nån tar bort boten från din ruta när du står parkerad?...Ska du få betala extra då eller? Nää...vänta tills en påminnelse kommer...Kommer ingen så behöver du inte betala.

En volvo går att bygga på två sätt: rätt sätt eller fel sätt. En Saab går att bygga på 27 sätt: ett av dem är rätt.

106 Inlägg
26 augusti 2007
På en P-bot får du påminnelse med en "påminnelseavgift" men inte på en O-bot (trafikförseelse osv).
Och du behöver inte bli rädd, det är bara pengar:)
Vad är det för bot du fått?

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
26 augusti 2007
JapMax skrev:
bosing skrev:

Aldrig, ska jag bli rädd nu lr?

ring dom o förklara läget så kan dom va shyssta o ge dig en månad till

Bmw osv..

Sök