Ljud i Golf III

Kojloj
12 oktober 2005 · 458 Inlägg

Jag har en Pioneer Dex P99.. Och den har inga utag till högtalare
så jag måste inskaffa en del sluteg tror jag.. för jag vill ha kanske
1 bas iaf och 2 st 6"9 or och typ 2 diskanter fram.. eller något liknande!

Någon som har nått bra förslag hur fan man skall ordna detta så biligt
som möjligt???

MrScorpio
12 oktober 2005 · 35 Inlägg

skit i sex niorna  kör bara bas och ett framsystem då klarar du dig med rtt fyrkanalssteg eller om du vill ha sexniorna så blir det ett fyrkanals till fram sexnior och ett monoblock till basen

JUNIS komplett dåre
12 oktober 2005 · 1 Inlägg

instämmer med tidigare talare skit i 6*9:orna och satas på ett kitt och en bas

freddan70 Team Tondöv
12 oktober 2005 · 649 Inlägg

En P99 är alldeles för bra för att köra 6*9..
Golf III är ju kalas att bygga i, du kan ju skicka in ett 6,5" kit direkt i originaluttagen! Skaffa ett bra sånt och en schysst baslåda i skuffen + ett 4-kanalssteg!

Kojloj
13 oktober 2005 · 458 Inlägg

freddan70 skrev:
En P99 är alldeles för bra för att köra 6*9..
Golf III är ju kalas att bygga i, du kan ju skicka in ett 6,5" kit direkt i originaluttagen! Skaffa ett bra sånt och en schysst baslåda i skuffen + ett 4-kanalssteg!

6"5 kitt fram menar du då eller?? Men vad skall jag ha för ngt bak då..?
Måste la ha något??

tack för alla svar!

MrScorpio
13 oktober 2005 · 35 Inlägg

en eller två basar bak ,och om du tvunget vill ha högt bak till passagerar så sätt  ett 5.25 i dörrarna som du kan stänga av .

psittacus
13 oktober 2005 · 533 Inlägg

Hoppa över dom där bak..
Nja, om du inte bara vill ha mycket ljud, då kan du kasta in många högtalare.. Men vill du ha bra ljud så är det ett shysst framkit och en bra bas som gäller...

I think I have a problem. I think I think too much...!
'And the meek shall inherit the earth.'
Min sida på www.fotosidan.se
BMW 316i (1997)
freddan70 Team Tondöv
13 oktober 2005 · 649 Inlägg

Kojloj skrev:

freddan70 skrev:
En P99 är alldeles för bra för att köra 6*9..
Golf III är ju kalas att bygga i, du kan ju skicka in ett 6,5" kit direkt i originaluttagen! Skaffa ett bra sånt och en schysst baslåda i skuffen + ett 4-kanalssteg!

6"5 kitt fram menar du då eller?? Men vad skall jag ha för ngt bak då..?
Måste la ha något??

tack för alla svar!

6,5" fram och skit i bak! Förutom basarna förstås..  ;-)

ventohuan Fartdåre!
13 oktober 2005 · 592 Inlägg

Ja har 6,5" Alpine i alla 4 dörrarna, dom där fram med lösa diskanter uppe på instrumentbrädan (sitter original så kablar e dragna) bak med inbygd diskant o sedan 2st 12" MDS basar i skuffen. Har faktiskt bra ljud för en ganska billig peng.

Senast redigerat av ventohuan (13 oktober 2005)

Event/shopansvarig på VWPC.SE
Volkswagen Passat Club - Das Club
VW GTI Klubben - för dig med vattenkyld VW
Kojloj
14 oktober 2005 · 458 Inlägg

freddan70 skrev:

Kojloj skrev:

freddan70 skrev:
En P99 är alldeles för bra för att köra 6*9..
Golf III är ju kalas att bygga i, du kan ju skicka in ett 6,5" kit direkt i originaluttagen! Skaffa ett bra sånt och en schysst baslåda i skuffen + ett 4-kanalssteg!

6"5 kitt fram menar du då eller?? Men vad skall jag ha för ngt bak då..?
Måste la ha något??

tack för alla svar!

6,5" fram och skit i bak! Förutom basarna förstås..  ;-)

Men asså jag har en kompis som inte har ngt där bak och det låtar inte bra..
Man hör bara basen!! ???

MrScorpio
14 oktober 2005 · 35 Inlägg

då har han felt inställt så basen spelar över framsystemet

freddan70 Team Tondöv
14 oktober 2005 · 649 Inlägg

Har du ett BRA framsystem och rätt inställt är det inga som helst problem!

sternviken
14 oktober 2005 · 81 Inlägg

jag har CDT 4" och MBquart 6.5" bas/mellanregister fram och två st. 10" i bagaget i min Golf IIIa. låter kanon om man sitter fram, bak är det lite väl mycket bas. men när fan sitter man där!? big_smile

Senast redigerat av sternviken (14 oktober 2005)

Kojloj
15 oktober 2005 · 458 Inlägg

sternviken skrev:
jag har CDT 4" och MBquart 6.5" bas/mellanregister fram och två st. 10" i bagaget i min Golf IIIa. låter kanon om man sitter fram, bak är det lite väl mycket bas. men när fan sitter man där!? big_smile

Ja, men det skall låta bra för dom som sitter bak me! big_smile

sternviken
15 oktober 2005 · 81 Inlägg

hehe okej.. men sätt ett par 6.5" koaxialer i dörrarna också isåfall, det har jag också faktiskt funderingar på att göra.. fast finns annat jag prioriterar just nu...

Senast redigerat av sternviken (15 oktober 2005)

Kojloj
15 oktober 2005 · 458 Inlägg

sternviken skrev:
hehe okej.. men sätt ett par 6.5" koaxialer i dörrarna också isåfall, det har jag också faktiskt funderingar på att göra.. fast finns annat jag prioriterar just nu...

Okej! Kan man sätta det där bak då för jag har ju bara 3 dörrars vettu big_smile..
Jävla meck detta hehe.. Vet iaf att jag vill bara ha ett 4 kanals steg till och börja med för jag har inte råd med mer just nu...

sternviken
15 oktober 2005 · 81 Inlägg

okeej. vet faktiskt inte hur det ser ut i en 3-dörrars... kan bara hur det ser ut i min egen...

MrScorpio
15 oktober 2005 · 35 Inlägg

oki gör så här då ta ett fyrkanalssteg och framkanalerna till ett fram system och bakkanalerna till en bas och koaxhögtalere på huvudenheten som rearfill lämligen ett par 5.25 eller 6.5 i hatthyllan med nackdelen att basen kan slå ut koaxarna .
Med denna konfig har du möjlighet till att fadra bort rearfillen.

Kojloj
16 oktober 2005 · 458 Inlägg

Jag får nog försöka få tag på ett 5 kanaligt steg ngn som vet vart man kan köpa det till ett bra pris?

MrScorpio
16 oktober 2005 · 35 Inlägg

Kojloj skrev:
Jag får nog försöka få tag på ett 5 kanaligt steg ngn som vet vart man kan köpa det till ett bra pris?

hur mycket vill lägga ut på ett det
bättre o köpa ett ordentligt femkanalere som har ordentlig  nätdel än en lite sämre som mindre nätdel

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang