data fråga!! datorn är så seg på att starta

lollo
27 augusti 2007 · 596 Inlägg

alla kort försvann musik och sånt..
och ja fick installera om allt..tog rätt lång tid man skulle välja dittan och dattan...
och registera sig igen..
för har gjort en recvery skiva men nu komemr det upp en skylt i bland att ja ska göra en skvia så den fattar ju inte att ja redan gjort en..

alltås ja ber om ursäkt att ja kanske verkar trög men är så otroligt dålig på detta med datorer..
så är glad att ni vill försöka hjälpa mig..
även om ja fattar hälfte av vad ni säger hehe

Senast redigerat av lollo (27 augusti 2007)

Sushikocken Sleeper
27 augusti 2007 · 3 084 Inlägg

darkwizard skrev:
http://www.download.com/Ad-Aware-2007-F … p;tag=top5

Tanka ner detta, gratis, och skriver du hur mycke virus du hade. Kan nog tro att du har en del. Annars är en defragmatering på sin plats.

spyware och trackingcookies(som inte gör ett skit) menar du tongue

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
Phaetoon
27 augusti 2007 · 8 156 Inlägg

Sushikocken skrev:
körde speedfan nu fitness på hdd:n var 1/4 (29%)hehe är det najs eller tongue

Ouch. Min äldsta hårddisk ligger på 93%.
Jag funderar på att byta ut den...

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Sushikocken Sleeper
27 augusti 2007 · 3 084 Inlägg

laika skrev:
Jag har aldrig riktigt fattat det där med antivirus program. Kör helt utan antivirus program men jag ligger i ochförsig bakom en router och så undviker jag att öppna skit som är mysko. Har aldrig virus på datorn. Sen har jag prövat en del antivirus program om du inte vill vara utan så rekomenderar jag NOD32 funkar kanon. Den käkar inte mycket proccessor kraft men ligger i och skyddar hela tiden. Den scannar alla proccesser som är igång och kollar alla sidor som du surfar på. Norton däremot visar inte lika tydligt vad i hela friden den vaktar Nod Visar detaljerat men lättöverskådligt vad den skannar och hur den skyddar datorn.

Sen som många andra sagt så är det för lite ram skaffa mer ram. Men det kan vara värt att titta på hur många platser du har för nya ram minnen. Det är inte helt ovanligt med bara två platser och då kan det vara värt att skaffa en minnesmodul på 1gb istället för på 512mb. Sen tycker jag att grafikkortet verkar lite klent också men det är inte den som orsakar de långa laddtiderna. Plus att grafikkortet är jobbigare att byta.

När det gäller drivrutiner så borde de finnas på packard bells hemsida eller eventuellt kan du kolla i kontrolpanelen och se vad du har för komponenter installerade och söka på google innan du gör om datorn.

om du inte har ett antivirus program hur fan vet du då att du inte har virus på datorn? och router skyddar typ knappt ett skit. Hade skräp antivirus innan Norman (+router+mjuk brandvägg)  blev ju överlycklig varje gång den åt upp ett virus (någon gång per år). Blev less la in kaspersky hittade ca 4-5 virus och minst 15 trojaner.. nu kör man peerguardian+zonealarm pro+kaspersky de käkar virus trojaner och spyware hela tiden. I en undersökning nån gjorde så innehöll 9/10 datorer i sverige antingen nått virus eller trojan. Så jo kör man utan kondom så kommer det fan in ett förr eller senare.

Senast redigerat av Sushikocken (27 augusti 2007)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
Golf_bunny The Queen
27 augusti 2007 · 200 Inlägg

Ha ha låter som min dator du pratar om, men min är rätt seg för att jag har nog mycket grejer och program på den. Och sen är det väl en kass dator också men den funkar i allafall...

Golf Racing*
TessGTI Mest i vägen.
27 augusti 2007 · 205 Inlägg

Hej!

Vet inte ifall du testat detta, men detta gör så att du kan kolla exakt vilka program som startar upp när du slår på datorn... (att autostart mappen är tom säger egentligen ingenting, du kan ha en massa skit ändå som startar)
Iaf: välj start -->Kör, skriv in msconfig och tryck enter. Du ska nu få upp en meny där en av flikarna säger "startup", under den här fliken ser du allt skit som startar upp och som inte autostart mappen redovisar. Bocka av allting du inte vill ska starta upp automatiskt och du kommer få en snabbare uppstart..!


Mvh
Therese

Larsson_Power Saabvilde!
27 augusti 2007 · 1 708 Inlägg

TessGTI skrev:
Hej!

Vet inte ifall du testat detta, men detta gör så att du kan kolla exakt vilka program som startar upp när du slår på datorn... (att autostart mappen är tom säger egentligen ingenting, du kan ha en massa skit ändå som startar)
Iaf: välj start -->Kör, skriv in msconfig och tryck enter. Du ska nu få upp en meny där en av flikarna säger "startup", under den här fliken ser du allt skit som startar upp och som inte autostart mappen redovisar. Bocka av allting du inte vill ska starta upp automatiskt och du kommer få en snabbare uppstart..!


Mvh
Therese

Msconfig is the shit när det gäller uppstart : ) Prova det ;D

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)
Saab 9000 CC T16 "Lapptäcket" (1988)
lollo
28 augusti 2007 · 596 Inlägg

okej ja nu har man ju fått lite tips och så där..
får väll se när man får fixat allt när man har lusten och orken till det..

tackar så mycket för hjälpen allihopa..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang