Bilbyggarna bojkottar - Bilsport EDPS finalen !!

p-3 GRAB LIFE BY THE HORNS !!
27 augusti 2007 · 103 Inlägg

Under en längre tid så har bedömningen på bilsports evenemang varit under all kritik trotts flera påtryckningar från flera håll. Eftersom Bilsport själva har valt att ta på sig ansvaret att anordna tävlingar på proffsigt sätt så är det minsta vi kan kräva tillbaka som deltagare är en rättvis och proffsig bedömning av tävlande fordon av utbildade domare.

Bägaren rann över på Vallåkra då en domare talar fritt vad han tyckte. Bland annat sa han:

-    Jag hatar plast raketer, jag kan ingenting om dessa bilar.
-    Bilar byggda i plast var mindre värd än bilar helt i plåt
-    Han trodde att Icecold peugeoten var japs
-    Han ville inte bedöma men sa han var påtvingat av bilsport att göra detta
-    Han ville inte bedöma Kooz, Golddigger med mera då han tyckte att det var för mycket krimskrams på bilarna.
-    + Mycket mer.

En sådan person anser inte jag ska bedöma bilar på så pass stora evenemang som Vallåkra var.

Många bilbyggare avstår att åka till EDPS Finalen pga. av detta, Desto fler vi är desto större chans är det att vi får klasser där alla kan tävla i och tävlar med under samma villkor. (som nybörjare eller rutinerad byggare)

Var med och stöd oss i kampen mot bättre bil hobby på http://www.bilsport.se/news.php?id=48653

Låt inte Bilsport bestämma hur bilarna ska se ut i framtiden om det så ska vara plast raket eller plåt burk.

FireTraXX DFFL
27 augusti 2007 · 9 020 Inlägg

Jag är inte förvånad...
Jag har alltid sett Bilsport som en renodlad "bond-tidning", alltså inget som har med modernitet att göra.
Visst, de har artiklar om "ny styling" o.dyl. men läser man mellan raderna så handlar tidningen inte om något annat än gamla Volvos.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
beemern .......
27 augusti 2007 · 2 655 Inlägg

BILSPORT VA BÄTTRE FÖRR. så e de bara, over and out....................

marbling
27 augusti 2007 · 781 Inlägg

Vi var flera som stod o väntade på bedömningen i Opels "fålla" på Vallåkra men såg inga Domare.Priserna gick till bilarna uppe i mitten..

Kanske hittade man inte ut i kanterna..

Opel GT "Sportcoupen" (1970)
Volvo XC90 V8 "Executive Edition" (2005)
Volvo 1800ES "1800ES" (1973)
lelleal
28 augusti 2007 · 1 150 Inlägg

FireTraXX skrev:
Jag är inte förvånad...
Jag har alltid sett Bilsport som en renodlad "bond-tidning", alltså inget som har med modernitet att göra.
Visst, de har artiklar om "ny styling" o.dyl. men läser man mellan raderna så handlar tidningen inte om något annat än gamla Volvos.

Kan bara hålla med dig :/borde vel finnas mer än bara gammla volvosar som blir totalrenoverade och trimmade ?

Audi Urquattro "Bilsport 12" (1983)
sik
28 augusti 2007 · 1 072 Inlägg

Denna synen på saken är ju rätt sann. har aldrig gått i denna tanke banan. Finns otroligt fina byggen som aldrig "syns". hmm:|

MilleN
28 augusti 2007 · 9 108 Inlägg

Bilsports "utställningar" har inte fungerat så länge som jag åkt på dom.. Strippen är det enda som gäller för dom verkar det som.

Har lagt ner att köpa bilsport helt, tycker Street Xtreme har mer kul att läsa i så fall, fast det blir mest Slitz ändå wink

Sampler
28 augusti 2007 · 60 Inlägg

Bilsport har tappat charmen, blir inte lika paff längre när jag läser tidningen

V40 1.6 -00
Holme
28 augusti 2007 · 1 417 Inlägg

Bra initiativ!
Ska dom vara störst och vräkigast kan dom väl bara bäst också? Verkar som dom har problem med seriösiteten. Har man tagit sig vatten över huvudet?

Sahlin
28 augusti 2007 · 347 Inlägg

Kan inte annat än att hålla med... fick till svar förra året att min bil var inte tillräckligt ombyggd.. !?!?!?!  Dock bilen som kom på andra plats var en 900 med viggen paket?

Lik väll Vallåkra i år, Andra pris tagaren,, viggen paket och blå motiv lack tydligen både mer ombyggt och snyggare än best master...
Suck ... vad skall man mer kunna göra när ändå juryn/dommare ändå är inkompetenta:rolleyes:

Det skall var brett....
Saab 9-3 cab "Roof loose" (2006)
RIGO-ROD
28 augusti 2007 · 684 Inlägg

Vi kan be Chrizz starta en tidning

Trozzo Oekonomisk, ja visst
28 augusti 2007 · 966 Inlägg

RIGO-ROD skrev:
Vi kan be Chrizz starta en tidning

Håller med, garaget.org car magazine, skulle bli en del prenumeranter skulle jag tro

Lär dig flyga. 1. Hitta en plan mark 2. Kasta dig mot marken 3. Missa marken 4. Flyg
AMC Hornet projekt-tråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=47824
Volkswagen Corrado VR6 "Kamelia" (1993)
Akka
28 augusti 2007 · 1 174 Inlägg

RIGO-ROD skrev:
Vi kan be Chrizz starta en tidning

mm! Det är ett förslag å det är bra sådant också!

RIGO-ROD
28 augusti 2007 · 684 Inlägg

Trozzo skrev:

RIGO-ROD skrev:
Vi kan be Chrizz starta en tidning

Håller med, garaget.org car magazine, skulle bli en del prenumeranter skulle jag tro

precis, har han så många medlemmar, så tror jag den komemr rulla på.

tycker verkligen synd det där med bilsport, många som sliter verkligen hårt med sina bilar o lever på nudlar,

Senast redigerat av RIGO-ROD (28 augusti 2007)

Athletic
28 augusti 2007 · 62 Inlägg

Ja domarna på vallårka är nog inte dom bästa, kolla bara klassen s40/v40 den gammla modelen,  va kom på tredje plats om inte en helt ny C30 ingen ila om den men inte rätt klass den fick pris i.. synd att sånt händer!!

Senast redigerat av Athletic (28 augusti 2007)

Genuine VeeDub
28 augusti 2007 · 319 Inlägg

Vet inte om det passar in här, men på tal om olika klasser som P-3 nämner.

Borde det inte finnas en rookie/youth klass?! Typ max 20 år eller dylikt? Det är en klass jag verkligen saknar!

Pure Mångsysslare
28 augusti 2007 · 162 Inlägg

Jag håller med att det ska vara utbildade domare som dömer .
  Typ som SCF har börjar att införa.

  Hoppas att det är fler som håller med..??

För att det är STOR SKANDAL ATT JOBBA SOM BILSPORT GÖR:::::::::::::

Ingenting är omöjligt det omöjliga tar bra lite längre tid.
Mvh Pure
Evolution_6SiC6 MitsuNörd
28 augusti 2007 · 880 Inlägg

http://www.bilsport.se/news.php?id=48567
Stripen verkar vara helt åt helvete också!

Förstår inte hur dom tänker alltså...

You can't piss on what you can't catch...
...::[Carsound]::[DailyFresh]::...
BringItOnMedia - Min foto sida
Lexus GS 430 "Dailyfresh - VIP" (2002)
Mitsubishi Colt GLX "Carosund.se" (2000)
Mitsubishi Eclipse GSX "Total Eclipse" (1998)
GurraG INGET ANNAT!!
28 augusti 2007 · 1 725 Inlägg

på vallåkra bland annat så är det ju bara volvo bilar som gäller typ.. väldigt tråkigt när det blir såhär.. sad

D-No Avstängd
28 augusti 2007 · 658 Inlägg

Genuine skrev:
Vet inte om det passar in här, men på tal om olika klasser som P-3 nämner.

Borde det inte finnas en rookie/youth klass?! Typ max 20 år eller dylikt? Det är en klass jag verkligen saknar!

Är inte de flesta runt 20 som bygger plast raketer ?! Så den klassen borde def finnas.

Sen borde en klass m mer seriösa bilar finnas som e cleana och inte sönder stylade så man knappt ser va det e för bil hmm

Clean EG Squad President
Har Kört Porsche Carrera GT
Det Har Inte Ni !!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang