5181
Sök

Kicker L5 10" med Denver CAP-4100??

65 Inlägg
27 augusti 2007
Trådstartare
Tjenare!

Jag undrar om en Kicker L5 10" med Denver slutsteget CAP-4100, spelar bra tillsammans?
Hade tänkt att bygga en sluten låda till Kickern, rekomenderat är mellan 20 och 50 liter.
Jag skulle behöva lite hjälp med hur stor låda som skulle passa mig, ska lirra rock och techno.
Bilen är en MB 190e.

Tänkte att man skulle göra en "vinklad" låda riktad mot baksätena, asså basarna ligger ungefär 45 grader uppåt, är det en bra idé?

Ska tillägas att jag tänkt köpa basen beg och steget för 500kr, min budget är inte så mkt större än så, men kom gärna med förslag iaf:)
Tack på förhand:)

Bokan

TEAM dBAkuten
865 Inlägg
28 augusti 2007
bokan skrev:
Tjenare!

Jag undrar om en Kicker L5 10" med Denver slutsteget CAP-4100, spelar bra tillsammans?
Hade tänkt att bygga en sluten låda till Kickern, rekomenderat är mellan 20 och 50 liter.
Jag skulle behöva lite hjälp med hur stor låda som skulle passa mig, ska lirra rock och techno.
Bilen är en MB 190e.

Tänkte att man skulle göra en "vinklad" låda riktad mot baksätena, asså basarna ligger ungefär 45 grader uppåt, är det en bra idé?

Ska tillägas att jag tänkt köpa basen beg och steget för 500kr, min budget är inte så mkt större än så, men kom gärna med förslag iaf:)

Bokan

Det kommer inte spela så bra tillsammans tyvärr. Titta inte dig blind på Watt utan en sådan bas vill ha ett strömstarkt slutsteg på ca 400W rms.

MVH//Björn
www.dbakuten.se

65 Inlägg
28 augusti 2007
Trådstartare
dbakuten skrev:
bokan skrev:
Tjenare!

Bilen är en MB 190e.

Bokan

Det kommer inte spela så bra tillsammans tyvärr. Titta inte dig blind på Watt utan en sådan bas vill ha ett strömstarkt slutsteg på ca 400W rms.

MVH//Björn
www.dbakuten.se

Okej tack för svaret!
Vilken bas skulle du rekomendera till mig, som passar detta steg?smile
Helst inte dyrare än 1000:-

Bokan:)

65 Inlägg
28 augusti 2007
Trådstartare
bokan skrev:
dbakuten skrev:
bokan skrev:
Tjenare!

Bilen är en MB 190e.

Bokan

MVH//Björn
www.dbakuten.se

Okej tack för svaret!
Vilken bas skulle du rekomendera till mig, som passar detta steg?smile
Helst inte dyrare än 1000:-

Bokan:)

Kollat lite på denna http://www.micro.se/index.asp?jump=http … id%3D80345

Fakta
10" 25 cm bashögtalare
1000 Watt max, 300 Watt RMS
Känslighet 90 dB 1 W 1 m
Användbart frekvensomfång 30 - 1000 Hz
Impedans 4 Ω, Re 4 Ω, Levc 2,8 mH
Fs 60 Hz
Vas 9,39 l
Qts 0,84
Qms 8,575
Qes 0,932
Xmax +-7 mm
Bl 13,9 T·m
Sd 0,0350 m²
Mms 122,9 g
Högtalaren ersätter 3,55 liters lådvolym
Lämplig basreflexlåda 21-49 l
Lämplig sluten låda 17-35 l
Ytter diameter 275 mm
Monteringshål 230 mm
Monteringsdjup 143 mm
Kanthöjd 22 mm
Vikt 4,1 Kg
2 Års garanti

Skulle den passa bra till det steget??

2 911 Inlägg
29 augusti 2007
Vänta hellre lite och spara lite mer slantar, du bör nog lägga dig på 1500-2500kr för att kunna få nytta av L5;an

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
29 augusti 2007
varför köpa ny bas ?  när du har en  duglig?  köp ett bättre steg  då du har pengar  bara att spara så du har råd med tex ett sinuslive steg de duger nog lr ett mutant steg bättre ljudkvalite http://www.dbakuten.se/detail.php?item_id=12305

1 418 Inlägg
29 augusti 2007
försök hitta ett beg sinus live steg!

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.

Sök