nån som chippat en S60 med 160 hk motorn

teecer
28 augusti 2007 · 9 Inlägg

powerchip har tydligen ett chip som ger 195 HK / 400 Nm...och då undrar man, är det ens möjligt att kräma ut så pass mkt med ett chip då det endå är en (sug motor?) vi pratar om ?

Hellfire
28 augusti 2007 · 160 Inlägg

teecer skrev:
powerchip har tydligen ett chip som ger 195 HK / 400 Nm...och då undrar man, är det ens möjligt att kräma ut så pass mkt med ett chip då det endå är en (sug motor?) vi pratar om ?

Nonsens, var det mest stupida jag har hört på år och dar. Från 160 hk till 195 på en vanlig sugmotor, kan du glömma direkt. Ring dom och be dom visa papper på att dom kan få ut så många häst ur en S60. Jag lovar att dom inte kan det. Om det skulle vara möjligt så måste S60:in vara tokstrypt från fabrikatens programvara och att den skulle vara så strypt är lika troligt som att du skulle hitta en väska med tio miljoner utanför din dörr imorgon.

Trimchipstillverkarna är bra för underbart överoptimistiska ibland, men nog klarar dom att lura både en och två kepspojkar.

kung1
28 augusti 2007 · 180 Inlägg
teecer
28 augusti 2007 · 9 Inlägg

Hellfire skrev:

teecer skrev:
powerchip har tydligen ett chip som ger 195 HK / 400 Nm...och då undrar man, är det ens möjligt att kräma ut så pass mkt med ett chip då det endå är en (sug motor?) vi pratar om ?

Nonsens, var det mest stupida jag har hört på år och dar. Från 160 hk till 195 på en vanlig sugmotor, kan du glömma direkt. Ring dom och be dom visa papper på att dom kan få ut så många häst ur en S60. Jag lovar att dom inte kan det. Om det skulle vara möjligt så måste S60:in vara tokstrypt från fabrikatens programvara och att den skulle vara så strypt är lika troligt som att du skulle hitta en väska med tio miljoner utanför din dörr imorgon.

Trimchipstillverkarna är bra för underbart överoptimistiska ibland, men nog klarar dom att lura både en och två kepspojkar.

haha ja kunde inte sakt det bättre själv...men finns liknande på bsr med...men ger inte lika mkt som powerchip anger...men endå...tycker en såpass känd firma som bsr inte skulle fiffla och ange falsk info ? :S

Pikey
28 augusti 2007 · 2 283 Inlägg

Bsr ger mycket falksinfo enligt olika kompisar som chippat där, får ut 50% av det angivna tyvärr.

R.I.P. Michael Jackson!
teecer
28 augusti 2007 · 9 Inlägg

det är fan tragiskt, utnyttja folk på de viset...tur det finns gott om visa människor här på forumet smile

steifan DR!FTT3KN!K3R
28 augusti 2007 · 10 427 Inlägg

http://www.hi-tuning.com/ har en del chip, ska tydligen vara snåla med effektskrivningen också (enligt dom själva såklart tongue)

2.4 140 -> 185hk
2.4 170 -> 189hk


Påstår för övrigt att man får minst 14 kusar (men ge ännu mer verkar dom antyda tongue) av att chippa B234F till 740/940 (Gamle 16ventilaren).

BMW 323 Ci "Der schwarze Deutsche" (2000)
Volvo 740 GLT 16 VALVE "Der goldene Schwede" (1988)
heli
28 augusti 2007 · 112 Inlägg

teecer skrev:
powerchip har tydligen ett chip som ger 195 HK / 400 Nm...och då undrar man, är det ens möjligt att kräma ut så pass mkt med ett chip då det endå är en (sug motor?) vi pratar om ?

Inget konstigt alls! Powerchip har vad jag kan se bara chip till Volvos turbomotorer. Den motorn som du har tittat på med 163hk är 2.4D (gamla D5:an) alltså dieselturbon. 195hk/400nm är inga konstigheter alls att plocka ur den motorn!

Bensinfemman på 170 hk org ger max 180hk med chip, som sagt ger det inte så mycket på en sugmotor!

Så powerchip försöker nog inte lura någon, är nog bara ni som får plugga på volvo-läxan lite bättre smile

fredda_king Fotograf
28 augusti 2007 · 1 319 Inlägg

hehe skoj att du inte skriver att det är en diesel till och börja med:) sen så är det bättre med en kcr box i dom

Fotograf.
vårdad bil är bra bil
OverBoosted AUTOBAHNRASER
28 augusti 2007 · 3 804 Inlägg

inga siffor på tuning firmor stämmer. jag har tum mått 10hk på sugis  30 på turbo.. o som sagt det är tum mått.. ibland kan man få 20 hur sugis snurra ibland 5 ibland kan man få 50 ur en turbo snurra och ibland 20


Bmw osv..
C70
28 augusti 2007 · 424 Inlägg

Är det diesel eller en 2.0t import?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang