7279
Sök

Akut hjälp med larm tack! :) Kommer inte in i bilen

165 Inlägg
28 augusti 2007
Trådstartare
Ingen kontakt mellan larm och dosa?
Larmet kopplas inte av och bilen låses ej upp när jag trycker på larmdosan.
Batteri finns i dosan så det är inte det.
Någon som vet hur ett larm fungerar så jag vet vart jag ska börja? tongue
Nu blir det att låsa upp med nyckeln och snabbt koppla av batteriet innan man får tinnitus wink

11 Inlägg
28 augusti 2007
Du kanske behöver synkronisera dosan och larmet, bör stå hur man gör i larmets manual smile

165 Inlägg
28 augusti 2007
Trådstartare
Hong skrev:
Du kanske behöver synkronisera dosan och larmet, bör stå hur man gör i larmets manual smile

Fick hjälp av några på jobbet, men det vi hitta var en kabel som lossnat, hör till huven.. Tycker inte det ska spela någon roll.
Ska leta efter en manual då wink
Det har krånglat i ett par dagar, men till slut har de fått "kontakt" tongue Men nu har det gett upp helt.

781 Inlägg
28 augusti 2007
provat den andra larmdosan? du har väl mer än en till bilen? sen kan en återförsäljare av dit bilmärke hjälpa dej med om felet ligger i dosan med att beställa en ny med rätt kod om den ex är trasig..

1 488 Inlägg
28 augusti 2007
timpan_87 skrev:
provat den andra larmdosan? du har väl mer än en till bilen? sen kan en återförsäljare av dit bilmärke hjälpa dej med om felet ligger i dosan med att beställa en ny med rätt kod om den ex är trasig..

Som timpan säger, skaffa ny dosa. Det är sällan själva larmenheten ger sig.

165 Inlägg
28 augusti 2007
Trådstartare
timpan_87 skrev:

Har bara en dosa tyvärr.. Men lampan lyser, så den är inte helt död.
Ska ta andra bilen och åka runt och höra imorgon. Hondan får stå, inte roligt att ta av pluspolen varenda gång man ska starta bilen tongue
Går iofs att koppla bort larmet, men nästan hellre att det får vara inkopplat än att köra bilen tongue

Sök