6281
Sök

Kicker ZX350.4 ang wrms, och Kicker KS 6.5' kit

265 Inlägg
28 augusti 2007
Trådstartare
Kicker gör ju bra prylar och jag har redan ett zx1000.1 steg som levererar 1000 enligt företaget mendet ger 1221 efter en mätning. Zx350,4, vilket skall ge 4*70 men en kille har på papper att det ger 4*93 och det är väll inte helt omöjligt att det är så. Nu är jag lite så att jag gillar att följa ett märke,  så mycket som möjligt iaf. Dumt?, ja! det är det säker smile, man minimerar ju utbudet ganska rejält. Har hört ganska blandat om Kicker framsystem, basar det kan dom. Men just framsystem vet jag inte, någon som har erfarenhet av dom?

Det jag vet som detta steg skall driva är ett par JBL T595 på 150wrms, dom blir kvar eftersom jag är så sjukt nöjd med dom. Men Quarten funderar jag på att byta till ett kicker framsystem. Har för övrigt 2*15" Kicker CVR så behöver ett framsystem som kan kompletera det ganska bra. Pallar Kicker KS 6.5" det eller måste jag upp en divition? Ett annat kicker eller ska jag släppa nojjan och sattsa på framsystem av annat märke? Och ett
zx350, är det värt pengarna? Steget prioriteras mer då jag bygger med pelxi och vill ha lite "enhet" där bak i bagaget.

Tack på förhand.

/Robban

-

Svensk Mästare SQL Mini 2010
2 009 Inlägg
28 augusti 2007
Jag har precis köpt ett kicker KS 65.2 men inte monterat det ännu kanske kan återkomma med svaret när jag monterat.
Byter ut mitt dls för jag tycker det låter inge vidare...

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

265 Inlägg
28 augusti 2007
Trådstartare
BMTech skrev:
Jag har precis köpt ett kicker KS 65.2 men inte monterat det ännu kanske kan återkomma med svaret när jag monterat.
Byter ut mitt dls för jag tycker det låter inge vidare...

Vore kanon det smile, hoppas monteringen går bra då, och att du blir mer nöjd med detta givetvis.

-

6 851 Inlägg
28 augusti 2007
Har själv testat KS serien och är inte direkt förtjust i dem,enligt mej en skrikig/vass diskant.
Du bör, enligt mej, gärna gå upp på minst RS serien, gärna SS om du nu skall ha Kicker.

2 009 Inlägg
28 augusti 2007
Aj låter inte bra det där låter inte mitt ks kit bra nu när jag bygger om så får jag ett bryt tror jag...
I förra bilen hade jag alpine och inte så dyr serie häller för den delen men dom spelade skitfint.
Dock saknade alpine kitet lite bas.
Men diskanterna lät skitfint.
Jo jag har hört ett bra märke till förresten Hertz ....

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

6 851 Inlägg
28 augusti 2007
BMTech skrev:
Aj låter inte bra det där låter inte mitt ks kit bra nu när jag bygger om så får jag ett bryt tror jag...
I förra bilen hade jag alpine och inte så dyr serie häller för den delen men dom spelade skitfint.
Dock saknade alpine kitet lite bas.
Men diskanterna lät skitfint.
Jo jag har hört ett bra märke till förresten Hertz ....

Bra och bra...alla har ju olika smak vad det gäller högtalarna. Det är så att diskanterna passar inte MEJ, men kanske dej wink
Hehe, Hertz är trevliga. Har tyvärr inte hört på mer än basen, men basen är väldigt trevlig..Har själv Hertz HX250D i min bil och är väldigt nöjd med den.
Det som kan vara svårt är att få tag i sakerna i Sverige, så vitt jag vet finns ingen ÅF för dem här.

TEAM dBAkuten
865 Inlägg
29 augusti 2007
Kicker KS kitten har en metall dome av aluminium till diskant. Oftast brukar de vara rätt vassa i karaktären. Vissa gillar det vissa gillar det inte. Min personliga smak så gillar jag de diskanterna framför allt när man spelar typ elektronisk som trance m.m

MVH//Björn
www.dbakuten.se

2 009 Inlägg
29 augusti 2007
Så nu var det monterat i bilen...
Diskanten var vass men inte skrikig såom vissa ville få det till.
Snarare klar i ljudet och går att driva på hårt..
Tycker det lirar riktigt bra ihop med L512:an jag har bak.
Driver bara detta ks kittet med huvudenheten men den verkar strömstark och går att dra på ordentligt utan att det distar och gör annat ljud ifrån sig.

Summan då vill man kunna lira högt och rent så satsa på ett sånt här vill man lira jävelhögt så köp kickers dyrare serien.
Alla som hört Peters M3 :a vet vad jag talar om den lirar fruktansvärt högt..
Och med högt menar jag inte spl högt utan hög musik..

Så jag är alltså helt nöjd med KS serien på den budgeten jag lagt på stereo...

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

265 Inlägg
29 augusti 2007
Trådstartare
BMTech skrev:
Så nu var det monterat i bilen...
Diskanten var vass men inte skrikig såom vissa ville få det till.
Snarare klar i ljudet och går att driva på hårt..
Tycker det lirar riktigt bra ihop med L512:an jag har bak.
Driver bara detta ks kittet med huvudenheten men den verkar strömstark och går att dra på ordentligt utan att det distar och gör annat ljud ifrån sig.

Summan då vill man kunna lira högt och rent så satsa på ett sånt här vill man lira jävelhögt så köp kickers dyrare serien.
Alla som hört Peters M3 :a vet vad jag talar om den lirar fruktansvärt högt..
Och med högt menar jag inte spl högt utan hög musik..

Så jag är alltså helt nöjd med KS serien på den budgeten jag lagt på stereo...

Tack för att du tog dig tid wink, kul att du blev nöjd.

Men inga svar på 350,4 steget, om det nu leverar runt 90wrms i 4ohm tror ni det blir tillräckligt för ett par T595? Dom behöver inte leverera den fetaste basen dom kan just nu, bara spela högt smile.  Får ett 350,4 steg för 1500 så tänkt ta det så länge. Kan inte brygga för skall driva ett framsystem på det med.

Så ca 90wrms på T595 som rekomenderas 150wrms. Vads tror ni? Om ni hängt med tidigare så har jag extra SVR batteri och en konding till vardera steg så ström finns det.

-

2 009 Inlägg
29 augusti 2007
Tack själv vem vet när jag hade fått tummen ur annars smile
Nu hade jag ju en anledning att montera dom..
Efter lite mer lyssnande är jag mycke nöjd, Trevlig klang i dom och som sagt går att spela riktigt högt oxå...

Angående steget så tror jag det ledigt driver dina 6x9 plus ks 65,2 utan att knota.
så kör på det tror du kommer bli mer än nöjd.
Funderar själv på ett sånt steg sen något i bakre uttagen. kanske ks koaxer..
1500:- är ju inga stora pengar i sammanhanget smile

Lycka till.

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

265 Inlägg
29 augusti 2007
Trådstartare
BMTech skrev:
Efter lite mer lyssnande är jag mycke nöjd, Trevlig klang i dom och som sagt går att spela riktigt högt oxå...

Angående steget så tror jag det ledigt driver dina 6x9 plus ks 65,2 utan att knota.

Lycka till.

Jag har även ett 650,4 på g för 3500:-, lite mer pengar men även mer tryck. 4*140wrms. Kanske bäst att ga "all the way" direkt wink?

Modell: ZX 650,4
Teknisk data: - 4x140W rms i 4ohm
-4x175W rms i 2ohm
-50-200Hz 12dB låg och högpass filter -
Basboost 40Hz 0-18dB - Avsäkrat 80A

3500:-

Modell: ZX 350,4 Teknisk data:

-4x70W rms i 4ohm
-4x90W rms i 2ohm
-50-200Hz 12dB
-låg och högpass filter
-Basboost 40Hz 0-18dB
Senast redigerat av stukastini (29 augusti 2007)

-

6 851 Inlägg
29 augusti 2007
stukastini skrev:
BMTech skrev:

Lycka till.

Jag har även ett 650,4 på g för 3500:-, lite mer pengar men även mer tryck. 4*140wrms. Kanske bäst att ga "all the way" direkt wink?

-4x175W rms i 2ohm

-4x70W rms i 4ohm
-4x90W rms i 2ohm
-50-200Hz 12dB
-låg och högpass filter
-Basboost 40Hz 0-18dB

Köp båda tongue
Du kan då brygga dem och köra dem som 2-kanalare..

265 Inlägg
29 augusti 2007
Trådstartare
TT-Avant skrev:
stukastini skrev:
BMTech skrev:

Lycka till.

-4x175W rms i 2ohm

-4x70W rms i 4ohm
-4x90W rms i 2ohm
-50-200Hz 12dB
-låg och högpass filter
-Basboost 40Hz 0-18dB

Köp båda tongue
Du kan då brygga dem och köra dem som 2-kanalare..

Haha behöver nog inte vara så extremt wink, har ett zx1000.1 monosteg till basarna. Behöver bara något med hyggligt drag i  till 6,9orna och 6,5" fram. Locka mig inte med galenskaper, jag faller lätt haha. Smått köpgalen.
Senast redigerat av stukastini (29 augusti 2007)

-

2 009 Inlägg
30 augusti 2007
Det stora steget är ju klart bättre och ger ju mer utbyggnads möjligheter men jag tror du klarar dig bra med det lilla smile

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

Sök