var köper men open air basar eller papprör

pompa
28 augusti 2007 · 48 Inlägg

tjena ska ´köpa lite dunkadunkadoningar till min camaro men efterssom bagaget redan är så litet så vill ja inte fylla det me högtalarlåda. tänkte därför sätta 2 8" basar i hatthyllan. vet inte hur jag ska göra antingen så köper jag open air basar, dvs sådana som inte behöver låda eller så bygger jag en liten låda under utav ett rör. nu till frågan: någon som vet nån bra open air bas? eller var man kan köpa papprör till att bygga lådorna av?

// Pompa

-Mike- Stolt tvåbarnsfar
28 augusti 2007 · 548 Inlägg

Tycker att du skall satsa på ett par sjysta 6"9or istället! Om du inte bygger en liten smidig låda och sätter lite andra högtalare i bak!Då får du ju hela registret i bak också!Förmodar att det inte sitter ngt i bak å en sådan bil i vanliga fall

-Mike-
BMW 320i (2003)
Lindberg88
28 augusti 2007 · 1 418 Inlägg

du kan ju köpa 8" coax. och sätta i hatthyllan och driva med ett litet steg

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.
twin_cam Smålänning
28 augusti 2007 · 7 877 Inlägg

DLS har open-airbasar i strl 8"

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
biffsteak
28 augusti 2007 · 148 Inlägg

Om du inte är ute efter rejäl bas så borde det räcka med ett par 6x9",8" lr 10" koaxialer med ett bra steg till..

Drönirettab
28 augusti 2007 · 21 761 Inlägg

JBL T-595 ska ge bra dunk enligt flera, de är tydligen riktigt prisvärda 6x9". Sätter man dem riktigt stumt och tätt i hatthyllan så ska man få ordentligt tryck.

pompa
29 augusti 2007 · 48 Inlägg

ja har 6*9 er där redan eller rättare sagt ska ha å tänkte att de skadar inte å ha lite mer:P
ska driva både 6*9erna å 8erna me rätt bra pioneersteg-gm serien

MOVIEMENT
29 augusti 2007 · 592 Inlägg

pompa skrev:
ja har 6*9 er där redan eller rättare sagt ska ha å tänkte att de skadar inte å ha lite mer:P
ska driva både 6*9erna å 8erna me rätt bra pioneersteg-gm serien

Lägg inte dit mer komponenter än vad du behöver. Prova först med 6x9orna.

2much.fi
Accessories for your DSLR
Fernicus Kejsare
29 augusti 2007 · 547 Inlägg

Drönirettab skrev:
JBL T-595 ska ge bra dunk enligt flera, de är tydligen riktigt prisvärda 6x9". Sätter man dem riktigt stumt och tätt i hatthyllan så ska man få ordentligt tryck.

Vidrigt bra ljud i dom, och så håller dom för i princip allt också. Lätt värt pengarna om inte det dubbla

Tighten it until you hear a crack, and then back off a quarter turn.
pompa
29 augusti 2007 · 48 Inlägg

jag tvivlar inte det minsta på att man kan få bra ljud me 6*9er men nu e de så att ja vill ha ett par 8" har tittat på dls som nån tipsat om å dom verkar ha bra rykte, vet nån nå mer märke som har open air högtalare, verkar inte speciellt vanligt

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang