Pioneer vs. Sony!

ZNICE
2 september 2007 · 67 Inlägg

Nu va det dags att skaffa ny stereo till bilen! "740"!
Finns ju lite smått och gott att välja mellan men dessa har 2 har jag fastnat mest på, och som har kraven jag vill ha men vilken / vilket märke / utav dem tycker ni? Kom med andra förslag om det är så...



Pioneer DEH-3900MP

http://www.pixmania.com/se/se/522700/ar … -3900.html





Sony CDX-GT616U

http://www.pixmania.com/se/se/542702/ar … b-cdx.html




Sony CDX-GT410U

http://www.pixmania.com/se/se/410884/ar … b-cdx.html





Men vad e det för skillnad på dessa 2 sony förutom att den lite dyrare "300kr" CDX-GT616U är svart och CDX-GT410U är silver? Förstår inte annars vad det är för skillnad förutom modell namnet då..

Fredrik.Gustavsson
2 september 2007 · 2 123 Inlägg

Av dom 3 nämnda hade jag kört på Sonys GT616U, den har 3band EQ samt USB och Aux ingång, dom har de finneser man önskar från en bilstereo, dock kan jag inte yttra mig om ljudkvalitén från den.
När man börjar prata lite dyrare spelare, runt 4000kr skulle jag köpa antingen Pioneer eller Alpine eftersom dom är bland det mer välspelande musikspelarna på marknaden.
Själv kör jag på Pioneer och är mkt nöjd, blev ett hygligt lyft från min gamla Clarion spelare, men som sagt skulle jag rekomendera Sonyn av dom 3.

ZNICE
2 september 2007 · 67 Inlägg

Mmm Står mellan den och Pioneer DEH-3900MP , men frågan är den om jag kmr använda usb och aux? Om jag tillexempel stoppar in ett usb minne på 1 gig spelar spelaren upp musiken som ligger på den då? Med samma kvalite som på skivorna?

Garre_89 custom lover
2 september 2007 · 227 Inlägg

ZNICE skrev:
Mmm Står mellan den och Pioneer DEH-3900MP , men frågan är den om jag kmr använda usb och aux? Om jag tillexempel stoppar in ett usb minne på 1 gig spelar spelaren upp musiken som ligger på den då? Med samma kvalite som på skivorna?

ja de blir samme kvalite.

BMW 330ci "Clubsport" (2002)
ZNICE
2 september 2007 · 67 Inlägg

Turbo_noz skrev:

ZNICE skrev:
Mmm Står mellan den och Pioneer DEH-3900MP , men frågan är den om jag kmr använda usb och aux? Om jag tillexempel stoppar in ett usb minne på 1 gig spelar spelaren upp musiken som ligger på den då? Med samma kvalite som på skivorna?

ja de blir samme kvalite.

Okey gött! Vet inte varför men tycker DEH-3900MP ser jävligt shysst ut! Hoppas nån ägare skriver en fin rad om den snart då! hehe

Nordmark *.*
2 september 2007 · 54 Inlägg

Pioneer'en köper du ju så klart? Kan fråga vilken billjud-gubbe som helst att Sony är det sämsta av de stora märkena inom branschen och Pioneer har alltid rankats som ett av de bästa. Hade själv Pioneer-stereon innan den blev stulen (säger en del?) och den fungerade fint som fan!

Gó?
Garic
2 september 2007 · 539 Inlägg

min vän hade precis samma bekymmer. Pioneer DEH-3900MP VS CDX-GT616U och han köpte Sony och blev riktig missnöjd med ljudet faktiskt... så mitt råd är, köp Pioneer.

Även om man jämför äldre mp3 spelare så var pioneer bättre där också men det är mycket smaksak i det.

Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
2 september 2007 · 5 042 Inlägg

Sonyn i mitten klart! som en ovan säger. Ska man har dyrare stereon tex 3000 o uppåt så är det Pioneer & Alpine & Clarion som gäller.

C H E V R O L E T <3
Fredrik.Gustavsson
2 september 2007 · 2 123 Inlägg

Turbo_noz skrev:

ZNICE skrev:
Mmm Står mellan den och Pioneer DEH-3900MP , men frågan är den om jag kmr använda usb och aux? Om jag tillexempel stoppar in ett usb minne på 1 gig spelar spelaren upp musiken som ligger på den då? Med samma kvalite som på skivorna?

ja de blir samme kvalite.

Fast nej, en ljudful i Mp3 format blir aldrig lika bra som en riktig ljudfil, en Mp3 fil är en komprimerad fil så den kommer aldrig kunna få i närheten av samma ljudkvalité.
Men fördelen är ju att man får plats med betydligt fler låtar, angående USB minnet så ska spelaren läsa upp alla ljudfiler och köra igång, så funkar iaf min Pioneer DEH-7900UB.

Amazon_123GT Driifter;)
3 september 2007 · 1 630 Inlägg

e inte pioneer lite känsliga mot repoer i skivorna lr e de bara mitt ex som råkar va de?

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)
Aga_Diff Bärs!
3 september 2007 · 3 456 Inlägg

Amazon_123GT skrev:
e inte pioneer lite känsliga mot repoer i skivorna lr e de bara mitt ex som råkar va de?

nääfan, ja har P6800MP och den tar det mesta faktiskt...

jag lägger min röst på Pioneer, dä e grejjor dä! wink

Senast redigerat av Aga_Diff (3 september 2007)

Garaget.org peakade 2008.
Volvo 945-SE "Niijeförttin" (1992)
Volvo 745 Turbo Intercooler "En jävel på kärlek" (1988)
Euroman
3 september 2007 · 493 Inlägg

Sony och pioneer hmm jag hade en pioneer hmm min polare har sony och den funkar inget vidare tycke rjg när det är kallt så hackar låtarna och när man kör över gupp så hackar låtarna antingen så är den väldigt känslig elelr så är det något annat fel sj gillar jag pioneer bäst dom har fin kvalite och det funkar i alla väder jag kör pioneer och många andra jag känner dem funkar kanon så kör på pioneer det är min röst.

Mvh
martin

biffsteak
3 september 2007 · 148 Inlägg

Jag kör oxå på en P6800MP och den funkar hur bra som helst och så har pioneer mycket bättre design än sony oxå... Kör på pioneer du blir inte missnöjd... Har en polare som köpt en pioneer stereo för 1300kr ny och den funkar oxå hur fint som helst mycket funktioner till det priset.. smile

ZNICE
4 september 2007 · 67 Inlägg

Ska ju bygga en hel del ljud också så! Men runt 1500 - 2000 kr är det pioneer som gäller alltså? Pioneer DEH-3900MP Funkar fint när man kör med baslåda , kitsystem osv?

GTI-95 low profile
4 september 2007 · 253 Inlägg

Pioneer funkar fint, min är jag VÄLIDGT nöjd med men kostade lite mer.

ZNICE
5 september 2007 · 67 Inlägg

Blir en piooneer! Tack för alla svar / råd osv! smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang