Ja, trimma sugisar är svindyrt.. Ett alternativ är kanske att turbokonvertera,, men i detta avlånga skitland så har vi något som kallas SBP och då behöver man ju även en "besiktningsmotor"..
Sen är det inte alltid så att grövre rör ger högre effekt,, varken på insug eller avgas. Toyoyta har te.x T-Vis.. och detta är för att få liknande flödeshastigheter på olika varvtal,, detta gör att man får ett lite bättre vridmoment, framförallt på lägre varv, där det verkligen behövs. Så att byta inloppsrör behöver inte nödvändigtvis vara bättre om det är grövre. precis samma med avgas,, 3" behöver inte ge mer effekt än 2½"..
Det kan ju så klart ge lite att mappa motorn för E85,, men räkna med saftiga bränslekostnader..
Men under 1000:-/hk lär man inte komma på sugisar=(
sen lägger ja hällre typ 8000kr extra å sugtrimmar min motor en hel del än att hålla på att riskera att åka fast i flygande eller byta motor och hela skiten vid varje bes.......
Hmm, vad ska du med alla 8 hästar till:lol:
