Man kan aldrig säga att en häst är trafiksäker!! ALDRIG!!!!! som skrivet, dom är flykt djur.. dom kan vara våra gullegullesnuttepluttar men den instinkten kommer aldrig gå ur dem.. Hästar ska inte vara i stan eller på hårt trafikerade vägar! Ryttare ska visa respekt, mot bilister, och mot hästen! Varför utsätta sig själv och gullegullesnutteplutten för riskerna som finns på vägarna. Visst man kan spy på tråkiga ridvägar och att rida samma väg hela tiden, men vill man rida i en annan skog, -Kör dit hästen i transport!!!
Min kompis red sin 100% trafiksäkra häst på en trafikerad väg, hästen 100% trafiksäker lever inte längre. Hon blev skrämd, börjar skena.. Min kompis hade inte en chans att få stopp på det 100% trafiksäkra stoet som flydde för sitt liv. Blir påkörda av en kille som försöker stanna sin bil... Min kompis skadar ryggen, ligger på sjukhus, får börja sjukgymnastik för att kunna gå igen.. Hästen avlivas på plats.. frambenen är av, hela sidan av buken har öppna sår, blod överallt... killen i bilen, Helt jävla förstörd.. min kompis, förlorade sin häst sin bästa vän. Varför ta risker.. ingen lek det här med hästar... Jag älskar mina hästar, men har enorm respekt för dem, jag vet att jag inte kan kontrollera alla situationer, jag vet att när min gamla häst lägger huvudet på min axel ooch njuter när jag kliar honom på halsen, hans ögon är nästan stängda..Så är han alltid beredd att fly, det är den instinkten som gjorde att dom kunde klara sig från rovdjur i naturen...
Senast redigerat av volvo945a (7 september 2007)
har kontroll