5677
Sök

problem med generatorljud från ps2

638 Inlägg
4 september 2007
Trådstartare
har problem med att jag får generatorljud från ljudet i ps2an. har testat allt möjligt men kommit fram till att.

Det är inte huvudenheten - har testat koppla in en extern högtalare och ljudet försvan inte.

Har testat att dra extra jordkablar från lågnivån utan resultat.

Ljudet försvinner när jag drar ut AUX kablen till stereon som går från ps2an.

Har testat olika jordpunkter, virat in lågnivå kablarna med folie mm. utan resultat.

Transformatorn sitter ju rätt nära kablarna och delningsfilter mm. men eftersom generatorljudet försvinnern när jag bytar till tex. radio så borde det inte vara problemet.

så va tror ni är felet?

mvh

Licking pussy is like playing with the Mafia - one wrong move and you're in deep shit

xPuffra
196 Inlägg
4 september 2007
Jag har precis samma fel i min bmw.. Har bara generatorljud när ja använder ps:et =S

X40 Nordic
784 Inlägg
4 september 2007
Är du säker på att det inte är signal kabblarna som är för klena har ett liknande problem jag med fast det är bilden som blir förstörd. Om du har en riktig skärmad kabbel kan dfu ju alltid probva med att använda denna i stället. Har inte själv hunnit prova på min eftersom jag inte har mekat med bilen på ett tag.

638 Inlägg
4 september 2007
Trådstartare
jag tror också på att kablen är för klent skärmad. men har testat med folie runt om hela kablen mm. inte så lätt heller att byta ut kablen finns det grövre föresten till ps2?

Licking pussy is like playing with the Mafia - one wrong move and you're in deep shit

Sök