Några Jägare på garaget?

twin_cam Smålänning
7 september 2007 · 7 877 Inlägg

Dom flesta jag känner jagar för att få en ursäkt att komma ut i friska luften i skogen.
Dom älskar att vara utomhus, och jakten är en av få lugna stunder som dom får.

Sen om dom kommer hem med ett rådjur eller hare är det bara bonus. Dock brukar jag äta upp allt när jag är på besök wink

En gång kom han hem med ett halvkilo svamp... Fanns inget att skjuta hette det visst...

Det är en släkting till mig, jag bor i stan så jag jagar inte...
Brukar dock hålla mig uppdaterad om han skjutit nåt tongue

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
anton_900
7 september 2007 · 88 Inlägg

fredda_king skrev:
tycker det är så kul att läsa om jakt från folk som alldrig har varit utan för stml och stora städer:) neröver där det bara finns råddjur:) mot för en annan som har både varg och björn som går inne i byn här hemma. ingen som har sina djur ute eller nå längre. samma vad gäller rovfåglar så vart en hundtagen i granbyn förraåret då den var i hundgård. klart som fan att man kan skjuta djur. pappa och en bekand har då jagat björn iveckan hitils 3st björnar fälda:)  sen till slut måste jag fråga vad äter man för kött om det inte kommer från nått djur som har levat var en som skrev tidigare.

Det är väll inte djurens fel att vi bygger ut städerna, de måste ju kunna vara någonstans.
Du tycker det är rätt att döda djuren men djuren får inte lov att klippa en hund om den får chansen? Jämna spelregler du!

Hur långt är ett snöre?
_Spawned_ Maskinförare
7 september 2007 · 1 163 Inlägg

Ganska roande läsning.. verkar som att norrlänningar är av hårdare krut när det gäller jakt.
Själv bor jag hyfsat högt upp i detta avlånga land, bor utanför stan. i en by där jakt har varit en del av uppväxten. och som många verkar tro, så är det faktiskt inte så att alla som jagar är som Uffe i "Hälge". skjuter på allt som rör sig. det är en otrolig känsla att få vara ute i naturen, bli ett. Sen kan man ju vara ute utan gevär också. dock har jag aldrig träffat på björn ute i naturen. men olika andra djur.  Jag tycker att dom som uttalar sig om saker dom aldrig provat på kan hålla käften.

Mvh Fredrik i norr

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"
Evildream Scania arbetare
7 september 2007 · 364 Inlägg

Här har du en jägare! ska föresten på äljakt imorgon..

Audiholic!
Pysslingen
9 september 2007 · 33 Inlägg

1 jägare till

Journath Jägare
9 september 2007 · 172 Inlägg

Härligt med lite jägare.. gött med älgjakt. en annan får juh vänta ett tag til men men..

Är huvet dumt får kroppen lida!! :P
Volvo V70R "Team Tm-racing" (1998)
paradyne Green Street Elite
9 september 2007 · 676 Inlägg

här är en jägare till smile nån som skjutit nå bock i år då? :p

paradyne Green Street Elite
9 september 2007 · 676 Inlägg

själv sköt man en skaplig bock den 20:e augusti tongue

SLIMPA
9 september 2007 · 215 Inlägg

Journath skrev:
Bra sakt!

Stavning?

Journath Jägare
11 september 2007 · 172 Inlägg

jag sköt en bock den 16. riktigt fint minne.. smile

Är huvet dumt får kroppen lida!! :P
Volvo V70R "Team Tm-racing" (1998)
kapten222
11 september 2007 · 32 Inlägg

Här är en till jägare:)

www.garaget.org/kapten222
Corrado G60
Golf III VR6
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang