5745
Sök

Lågnivå kablarna ska gå vart på slutsteget?

Nätverkstekniker(snart)
164 Inlägg
5 september 2007
Trådstartare
Hamnade i en het diskussion igår där folk försökte få mig o förstå att jag skulle köpa ett slutsteg till mina 6*9or för att inte överbelasta stereon me förmånga högtalare osv. men jag envisades med att hålla mig till bara stereon igår. Men idag fick jag arslet ur vagnen o köpte mig ett fyrkanals steg big_smile

Men behöver lite hjälp till av er, förstår inte vart fan de där satans lågnivåkablarna ska gå. Ja vet hur de ska kopplas in i steron men sen haha, ni kanske tkr ja är jobbig men jag vill lära mig wink

Har en bild (ritad i paint) på hur de ser ut där jag vet dom ska in:

http://img529.imageshack.us/my.php?imag … terrz5.png

Äre så enkelt som att dom två som går från steron ska in i channel 1 och channel 2, vit på vit o röd på röd?

Tacksam för svar från dom som vet roll

Den som spårar ur hittar ofta en klocka ;)

custom lover
227 Inlägg
5 september 2007
du ska sätta i : CH1 ,CH2, CH3 å CH4 men inte OUT

Nätverkstekniker(snart)
164 Inlägg
5 september 2007
Trådstartare
ja men måste jag skaffa en förgrening då? för lågnivå kablar man köper i sånna där paket är väl bara två kontakter på...??

1 489 Inlägg
5 september 2007
Först och främst, vad ska du driva på steget? 6x9" och 4-kanaligt steg? Låter lite overkill va?

Förklara mer smile

• Även den starka måste ta i när han skiter

Nätverkstekniker(snart)
164 Inlägg
5 september 2007
Trådstartare
Ne jag vet inte, men de går väl o driva enbart dom på steget? har fyra gas 5.25" i dörrarna, men ja är så jävla lat att jag inte orkar koppla in dom på steget, för har krånglat med att äns få dit dom i dörrarna, sönderskruvade dörrsidor på en gammel sevenforrti du vet wink men har ett par 5.25 till som ligger, man kanske kan dra med dom på steget?

Isf. blire 2 6*9 och två 5.25 i hatthyllan, låter det som en bättre ide?? big_smile

Halvfinsk Norrman från Sverige
586 Inlägg
6 september 2007
ja det låter väl bättre, då utnyttjar du steget lite mer tongue

Ableton Live

Sök