3896
Sök

Biltema 6x9, lådvolym

410 Inlägg
9 september 2007
Trådstartare
Har vart å köpt mig ett par 6x9er på biltema ur deras pro serie, vart faktisk glatt överraskad va bra ljud man fick för dom 500 spännena, spelar dom just nu lite lätt liggandes i sängen drivna på mitt gas silver steg som får ström från ett tjuvkoplat nätagregat lol låter faktiskt bra fast diskanten är lite vass kring 2khz.

Undrar om ungefär 14 liters lådvolym blir bra till dom eller vad tror ni? finns ju inga specc på dom så det är ju lite tråkigt men mellan tummen och pekfingret hur stor låda tror ni det behövs, kommer att ha lådan sluten.

Copyright @ Rybbs Production

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
9 september 2007
Håller med dig att dom låter bra. Har en kompis som köpte sånna för ett tag sen. Men jag tvivlar på deras livslängd tyvär

C H E V R O L E T <3

410 Inlägg
9 september 2007
Trådstartare
åfan roll de kvittar nog ändå tongue dom får hålla så länge dom orkar köpter väll nå bättre sen, typ jbl. men tror du det kommer bli bra med ungefär 14 liter-

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
9 september 2007
Det räcker utmärkt.
Polaren som köpte dessa har till och med 12L om jag inte minns fel

C H E V R O L E T <3

410 Inlägg
9 september 2007
Trådstartare
Children-Of-Bodom skrev:
Det räcker utmärkt.
Polaren som köpte dessa har till och med 12L om jag inte minns fel

ok, Tack!, kolla gärna i mitt galleri, allt ljud jag har kommer att bli instalerat i hanomagen där.

410 Inlägg
9 september 2007
Trådstartare
fan dom låter jävligt gött nu efter att jag har ändrat i eq lite, har sänkt ner diskanten på 4khz och 2khz en bit då blir det mer harmoni enlit mig, ska bli kul att testa med låda imorgon kväll.smile trodde fan inte dom skulle låta så här bra, väldigt prisvärda ifall någon undrar, lätt bättre än gas billigaste 6x9er som jag också provat.

410 Inlägg
10 september 2007
Trådstartare
bygg klart lådor idag, låter helt ok,  lite jobbig diskant men det går ju å ställa in på stereon så de e lungt. lådorna blev ca 12L+ och det funkar skit bra roll

Sök