ingen mer nationalsång innan allsvenskamatcher

svanstrom a
11 september 2007 · 414 Inlägg

Det blir bara värre och värre, herregud rent ut sagt löjligt...Sverige är nog världens mesigaste och fjolligaste land, uscha man skämms ju...

hej
940R
11 september 2007 · 1 567 Inlägg

Detta är ju inte hållbart i längden ..Sverige blir mindre svenskt varje år..Något är sjukt fel i tänkadet hos politikerna..Att SD ökar i valen varje gång är ju inte så konstigt igentligen folk inser mer och mer att deras rättigheter och historia börjar försvinna mer och mer.

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS
Kia Sportage GTline "GTline" (2016)
Mankan1978 Son Of Murphy
11 september 2007 · 782 Inlägg

Håller med dig till 100% 940R. I dagens läge är man förtryckt, hatad och spottad på för att man tycker om sitt land! sad
SD ja, jag tycker folk gör rätt som röstar på dom! De har INGET med främlingsfientlighet att göra, utan värnar om Sverige och dess kultur!
*röstar själv inte på dom*

Hi! I´m Murphy, Son of Murphy!
LindeMan allt över 800kg och utan turbo e fjantigt
11 september 2007 · 252 Inlägg

Ryser alltid då ja hör nationalsången på tv eller irl på matche och dylikt, sån himla underbar och fin låt,

och som alla säger, det är tragiskt hur lätt man kan bli kallad för rasist, älskar sverige fast man börjar ju nästan tveka nu,

Jonesono: Man får endast ha svenska flaggan uppsat under högtider, sen svenska flaggan som vimpel får man ha, eller ja var så för nått år sen iaf, men ja skulle tro de e så nu också

Mafghan
11 september 2007 · 353 Inlägg

Håller med mycket av de Millen sa!

Ni som hyser agg mot oss "nysvenskar", tänk om. Det är inte "nysvenskarna" som sitter och skriver brev till hockeyförbundet och säger att de tar illa upp av nationalsången, det är hockeyförbundet som är rädda att uppfattas som rasister!? Fråga mig inte varför, men så är det!

Det är inte klasskompisarna som klagar på killen som har sverigetröja på sig, det är den fega läraren!

Jag har ALDRIG mött en "nysvensk" som tagit illa upp av en nationalsång.
Ni som åker genom stan och spelar nationalsången, hur vet ni vad de som kollar på er tänker? Själv hade jag reagerat, för att det är en låt man inte hör varje dag. Jag hade vänt mig om och tittat. Kanske nynnat lite för mig själv också wink

Enjoy....
Mäki Långsam Perfektionist
11 september 2007 · 4 800 Inlägg

MilleN skrev:
Tråkigt. Som någon sa, hur dyrt är det med en cd-skiva wink Nationalsången innan match är väl standard i nästan hela världen? Hoppas att det är den förklaringen dom säger att det är.

Jonesono: Du missade att kommentera varför folk blir nekade att ha Svenska landslagströjor på sig på kort men att det är ok med andra länders? Förstår inte hur det kan låta vettigt i någons öron.
Det handlar inte om att smygrasismen har ökat utan att den politiska korrektheten har ökat. Svenskar har blivit livrädda för att kallas rasister så dom kurar ihop sig till igelkottar och anklagar folk som fortfarande håller på traditioner och dylikt för att vara rasister. Det som kallas rasism eller smygrasism idag är sådant som var helt normalt för 10 år sedan. Med den här utvecklingen är jag inte förvånad om vi bytt ut eller förbjudit flaggan inom 10 år till.

Invandrarna själva verkar ju inte bry sig alls lika mycket som den politiskt korrekta svensken, jag tycker det är att börja i fel ände hmm

Amen!  För vi har väl kristendomen kvar än?

Senast redigerat av Mäki (11 september 2007)

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
Maizer
11 september 2007 ·

Fyfan, svenskarna är ett hotat släkte. Snart en minoritet. Snart finns nog inte landet sverige, det kommer nog bli nya kurdistan. Politikerna är korrupta musse-älskare.
Grabbar, hur många blattar går på hockey? Tror ni verkligen på fullaste allvar att de tagit bort den pga rasism? Eller vill ni bara få gnälla lite ytterliggare? Are you for real?

HardCore
11 september 2007 · 321 Inlägg

Maizer skrev:
Haha grabbar, snälla. Läs artikeln. Allt är inte en konspiration av invandrarna för att ta över sverige.

Tror inte det är i allmänhet invandrare som har ont av nationalsången, är mer de PK-svenskar som är rädda för att bli stämplade som rasister.

HardCore
11 september 2007 · 321 Inlägg

Lincoln skrev:

SatansWrath skrev:
Men det blir ju bättre...Några hjältar i skåne ville ha på sig svenska landslaget i fotbolls matchdräkt på sig under en skolfotografering, men de fick de inte för det var för rasistiskt,.... hhahahah

Lite off topic här men när vi skulle ta specsfoto i 9:an så fick jag inte ha på mej min t-shirt där det stog "bevara negerbollen" bara för att jag hade min vanliga blåa keps med 3 kronor.
Fick välja mellan att ta av mej kepsen eller vända ut och in på t-shirten bara för att det var rasistiskt tyckte dom, så jag sket i att vara med på det kortet istället.

Men en i en paralel klass hade en norge tröja och svensk fotbollsmössa halvmeter högsak (ni förstår nog vad jag menar) men det var helt okej men inte min lilla keps hmm

På samma tema, när jag gick i högstadiet så var vi ganska många som hade både tors-hammare och Sverigekepsar och tröjor på skolfotona. Ingen sa något, men sen när vi fick skolkatalogen var ALLT sådant bortretucherat(stavning?)roll

Senast redigerat av HardCore (11 september 2007)

Maizer
11 september 2007 ·

HardCore skrev:

Maizer skrev:
Haha grabbar, snälla. Läs artikeln. Allt är inte en konspiration av invandrarna för att ta över sverige.

Tror inte det är i allmänhet invandrare som har ont av nationalsången, är mer de PK-svenskar som är rädda för att bli stämplade som rasister.

Precis, men folk på detta forum inser inte detta. Det är inte invandrarna som gnäller över nationalsången, svenska flaggan etc etc, det är vanliga svenskar och svenska politiker. Erat land håller inte på att invaderas, ni kan vara lugna, det kommer nog vara sverige ett bra tag framöver.

HardCore
11 september 2007 · 321 Inlägg

Maizer skrev:

HardCore skrev:

Maizer skrev:
Haha grabbar, snälla. Läs artikeln. Allt är inte en konspiration av invandrarna för att ta över sverige.

Tror inte det är i allmänhet invandrare som har ont av nationalsången, är mer de PK-svenskar som är rädda för att bli stämplade som rasister.

Precis, men folk på detta forum inser inte detta. Det är inte invandrarna som gnäller över nationalsången, svenska flaggan etc etc, det är vanliga svenskar och svenska politiker. Erat land håller inte på att invaderas, ni kan vara lugna, det kommer nog vara sverige ett bra tag framöver.

Där håller jag inte med, pga av alla dessa PK-nissar så kommer Sverige allt mer att "av-svenskas". Och detta kommer få väldigt tråkiga konsekvenser. En negativ sak är att nu har vi en borgelig j*vla regering som driver folket ner i skiten och skapar allmän oreda. Vid nästa val kommer antagligen sossarna komma till makten, och de kommer inte att ändra tillbaka mycket av de som borgarna åstakommit och sen med Mona Sahlin vid makten kommer gränserna öppnas mer än de någonsin gjort. Se en t.ex. tv-debatt hon deltagit i där invandring och integration diskuterats så kommer ni märka hur snevriden hennes bild av Sverige är.

Vettefan vad som blev av de här inlägget, men jag fick iallafall vädra mina tankar lite tongue

fishn
11 september 2007 · 226 Inlägg

Damn_Basterd skrev:
Snart får man väl inte ens flagga på nationaldagen.

Tror det var i 4-6an vi fick inte ha svenska flaggor på våran skolavslutning för att runt 30-40% av skolans elever inte va svenska, det blev tydligen massor med klagomål.. så ja, jag skulle inte bli förvånad =/

Kanske är en helt annan sak men ändå!

Maizer
11 september 2007 ·

Haha så du menar att en socialdemokratisk regering skulle vara bättre? Förresten så antar jag att de flesta i denna tråden tycker så, om man ser till åsikterna. Vi vet ju vart såna åsikter frodas.

HardCore
11 september 2007 · 321 Inlägg

Angående att det skulle vara en ekonomisk fråga om nationalsången ska sjungas eller inte köper jag bara inte. Som ett dumt exempel: Kolla på Idol, ta vilket pucko som helst där så skulle de nog gärna framföra nationalsången gratis.

HardCore
11 september 2007 · 321 Inlägg

Maizer skrev:
Haha så du menar att en socialdemokratisk regering skulle vara bättre? Förresten så antar jag att de flesta i denna tråden tycker så, om man ser till åsikterna. Vi vet ju vart såna åsikter frodas.

Om du syftar på mig så läs om läs rätt.
Kanske inte var speciellt tydlig, men med mitt inlägg menar jag att det finns inget regeringsalternativ som skulle kunna tillgodse det svenska folkets behov på ett korrekt sätt. Men min tro är att hade vi inte haft den enorma invandringen som vi faktiskt haft, procentuellt sett emot våran befolkningsmängd, så tror jag den socialdemokratiska modellen funkat bra. Nu är vår verklighet inte på det sättet att det funkar med den socialdemokratiska modellen och därav anser jag att det inte finns något bra alternativ.

s0l0m0n
11 september 2007 ·

Det är hockeyallsvenskan... Kollar ens någon på det?

HardCore
11 september 2007 · 321 Inlägg

s0l0m0n skrev:
Det är hockeyallsvenskan... Kollar ens någon på det?

Det händer, dock är det inte poängen. Ligger lite principer bakom diskutionen.

fishn
11 september 2007 · 226 Inlägg

s0l0m0n skrev:
Det är hockeyallsvenskan... Kollar ens någon på det?

haha! bra sagt yikeslol

s0l0m0n
11 september 2007 ·

HardCore skrev:

s0l0m0n skrev:
Det är hockeyallsvenskan... Kollar ens någon på det?

Det händer, dock är det inte poängen. Ligger lite principer bakom diskutionen.

Hade ju varit en sak om det varit elitserien, där folk är lite engarerade. Men hockeyallsvenskan, jag visste inte ens att dem hade med nationalsången där...
Sålänge som det bara är inom landet, alltså inte en landskamp, så är det faktiskt rätt onödigt att tjata ut nationalsången mer än vad den redan är uttjatad i en obetydlig hockeymatch...

MilleN
12 september 2007 · 9 108 Inlägg

Maizer skrev:
Precis, men folk på detta forum inser inte detta. Det är inte invandrarna som gnäller över nationalsången, svenska flaggan etc etc, det är vanliga svenskar och svenska politiker. Erat land håller inte på att invaderas, ni kan vara lugna, det kommer nog vara sverige ett bra tag framöver.

Det är ju just precis det alla säger, är väl ingen som skyllt det på invandrare? Det är tråkigt att det finns Svenskar som har sådana fördomar mot andra svenskar så dom beskyller någon för att vara rasist för att han har en svensk landslagströja på sig medans det är ok med andra länder, vart är felet då? roll

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang