Vilka Jobbar inte !?!

Nordh ><((((º>
14 september 2007 · 115 Inlägg

Jobbar inte. Förlorade mitt jobb i maj pga. psykisk ohälsa. Hade inte arbetat länge nog för att få A-kassa, så för närvarande har jag ingen inkomst alls. Pengarna börjar ta slut och jag fixar inte att söka jobb pga. depression. Kul när man har en skuld på 120.000kr hmm

Jag kommer inte på nått skoj att skriva här, så jag skiter i det.
Grim "Blå dåre"
14 september 2007 · 35 Inlägg

Meningslös tråd, skrota direkt. Men nu vet jag vart mina skatte pengar går, till alla slackers.........

Ur Burnouten hördes en röst som sade "Le, ty den kunde ha varit värre!". Så jag log... Och den blev värre!
Having a fast Volvo is like coming out of the closet, you might surprise people but your still gay
TRYIT Teddan
14 september 2007 · 2 495 Inlägg

hur man försörjer sig är väll upp till var och en ... men att leva på a-kassa å tycka att det är okej ?? då är nått fel.

Man skall jobba ihop sina pengar... jobb finns beror bara på hur kräsen man är .

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
devilspath junsele
14 september 2007 · 248 Inlägg

håller med dej r-ted. jag jobbar själv med vård (natt) ett jobb som många rynkar på näsan åt... men det går bra för mej iaf har jobbat i 8 år utan bekymmer hittils. många tror att jobb ska vara roligt..men det heter faktiskt jobb för att det är...jobbigt wink nu slutar jag om en halvtimme, det känns skönt..Zzzz

Akka
14 september 2007 · 1 174 Inlägg

twin_cam skrev:
Jag är arbetslös och HATAR DET STENHÅRT!!

Blir ju helt rastlös FFS! Men ska iväg på intervju nästa vecka...

Hade det inte varit för Photoshoptävligen så hade jag tråkat ihjäl...

HAHAHAHA big_smile

D-No Avstängd
14 september 2007 · 658 Inlägg

bmw525tds skrev:
jepp jag har jobbat sedan jag var 16. jobbar om trukmekniker åt kalmar.riktigt bra jobb!men du beatnik kan inte du  förklara varför dh inte jobbar då? så det inte är så hetsigt på denna tråden? har du en rik sambo/man? eller bara född i rätt familj? eller rätt och rätt. men i en  familj med mycke pengar? eller vill du klanka ner på oss som är fotfolk och får arbeta för att överleva? eller är ren tut sagt bara nyfiken på folk?

Om du läser hela tråden så kanske du får svar.

Varför skulle jag vilja klanka ner på folk ??

SÄGER DDET IGEN DET VA EN ENKEL FRÅGA EFTERSOM JAG SJÄLV ÄR UTAN ARBETE FÖR TILLFÄLLET TÄNKTE JAG SE OM DET ÄR FLER HÄR SOM INTE JOBBAR JUST NUUUU !!!!


ÄR DET SÅ SVÅRT ATT FATTA FRÅGAN !?!?!?!?!?!?!?!?!?

Clean EG Squad President
Har Kört Porsche Carrera GT
Det Har Inte Ni !!
GTI-95 low profile
14 september 2007 · 253 Inlägg

ÄR DET SÅ SVÅRT ATT FATTA FRÅGAN !?!?!?!?!?!?!?!?!?


mmm tydligen smile

Pikey
14 september 2007 · 2 283 Inlägg

Aerodynamik skrev:
Förstår att du måste känna dig stolt?

Du är väl bara 16år så du jobbar väl inte?

R.I.P. Michael Jackson!
jonesono Personal- och beteendevetare
14 september 2007 · 1 082 Inlägg

Är studerande på universitet och därmed ej i arbetskraften.
Det humoristiska (och samtidigt så j-la tragiska) är att, bara för att jag var så motiverad och visste vad jag ville direkt efter gymnasiet (dvs visste vad jag ville plugga vidare till), så kommer jag att belönas med INGENTING när jag slutar att plugga om 1 eller 2 år. Inte ens värd a-kassa (eller alfa-kassa heller), eftersom jag ej jobbat, utan Utbildat mig!! Utbilda sig är alltså värt Noll! Vad i h-vete ger det för signaler till dem som egentligen är motiverade?! Självklart vill jag ha ett jobb, fort som fan när jag slutar.. men vad lever man av fram tills dess? Vad är "tacken" för att man slitit r-ven av sig?

Litterarum radices amarae, fructus dulces.
740tjejen
14 september 2007 · 351 Inlägg

ja är arbetslös å ja hatar det, funderar på att starta eget för de finns inga jobb där ja bor, och flytt är ej å tänka på.

Våga Köra Sänkt
AudiS LicensSvetsare
14 september 2007 · 280 Inlägg

jonesono skrev:
Är studerande på universitet och därmed ej i arbetskraften.
Det humoristiska (och samtidigt så j-la tragiska) är att, bara för att jag var så motiverad och visste vad jag ville direkt efter gymnasiet (dvs visste vad jag ville plugga vidare till), så kommer jag att belönas med INGENTING när jag slutar att plugga om 1 eller 2 år. Inte ens värd a-kassa (eller alfa-kassa heller), eftersom jag ej jobbat, utan Utbildat mig!! Utbilda sig är alltså värt Noll! Vad i h-vete ger det för signaler till dem som egentligen är motiverade?! Självklart vill jag ha ett jobb, fort som fan när jag slutar.. men vad lever man av fram tills dess? Vad är "tacken" för att man slitit r-ven av sig?

Menar du på fullt allvar att man skulle få högre ersättning för att man har pluggat länge?

I så fall måste jag bara säga att det var det dummaste jag hört på länge, givetvis måste man tjäna mer på jobb som kräver högre utbildning, vem skulle annars utbilda sig, men man om man gav högutbildade högre bidrag skulle vi sluta med 9millar proffesorer.

Slår man yxan i båten får man ro som fan!
Audi S3 (2000)
jonesono Personal- och beteendevetare
14 september 2007 · 1 082 Inlägg

AudiS skrev:

jonesono skrev:
Är studerande på universitet och därmed ej i arbetskraften.
Det humoristiska (och samtidigt så j-la tragiska) är att, bara för att jag var så motiverad och visste vad jag ville direkt efter gymnasiet (dvs visste vad jag ville plugga vidare till), så kommer jag att belönas med INGENTING när jag slutar att plugga om 1 eller 2 år. Inte ens värd a-kassa (eller alfa-kassa heller), eftersom jag ej jobbat, utan Utbildat mig!! Utbilda sig är alltså värt Noll! Vad i h-vete ger det för signaler till dem som egentligen är motiverade?! Självklart vill jag ha ett jobb, fort som fan när jag slutar.. men vad lever man av fram tills dess? Vad är "tacken" för att man slitit r-ven av sig?

Menar du på fullt allvar att man skulle få högre ersättning för att man har pluggat länge?

I så fall måste jag bara säga att det var det dummaste jag hört på länge, givetvis måste man tjäna mer på jobb som kräver högre utbildning, vem skulle annars utbilda sig, men man om man gav högutbildade högre bidrag skulle vi sluta med 9millar proffesorer.

Nej, det handlar inte om högre ersättning.. det handlar om någon ersättning över huvudtaget. Systemet är helt fel när man säg har pluggat 5-6 år och kommer ut med 1 eller 2 examen och det enda man vända sig till är soc. Eller?
Vi kommer att bli en rejäl kassako när studielånet skall betalas tillbaks på x antal hundra tusen, men det får man finna sig i. Problemet är bara vad man lever av från det att man slutar plugga och har tagit ut sin examen, till det att man faktiskt får sitt jobb (för lånet skall betalas tillbaks vare sig man har jobb eller inte!).

Jag vet iaf att jag skall börja söka jobb innan examen tas ut, men det garanterar ju inget.
Räcker inte med att man ger bidrag till "alla" för att få dem att bli proffesorer.. "alla" vill inte, kan inte, skall inte, har inte hjärna för det osv att bli proffesorer. Man går inte och utbildar sig för att bli det, det är inget mål.

Det fanns en gång i tiden ett så kallat "studerandebidrag", där man om man tog ut examen hade rätt till bidrag (inga stora summor) från det att man slutade till att man fick något jobb. Och nej, man blir inte "soffliggare" av det.. har man utbildat sig hårt och länge, vill man inget hellre än att ha ett jobb så att utbildningen kan börja löna sig och dels avbetalas.
Men, vips så försvann detta för ett par månader sedan.. kalasbra och kalassmart!
Riktigt genomtänkt!

Litterarum radices amarae, fructus dulces.
D-No Avstängd
15 september 2007 · 658 Inlägg

hmm inte fler ?

Clean EG Squad President
Har Kört Porsche Carrera GT
Det Har Inte Ni !!
Chrillee House/Trance diggare
15 september 2007 · 287 Inlägg

Klart folk blir upprörda...glidare som har värsta bilen, värsta tjejerna å värsta huset å så utan kneg! Få för unat...wink

BennyF BennyF
17 september 2007 · 21 Inlägg

Här i sverige lever vi för att jobba, medans i norge jobbar dom för att leva...smile

Det föds en polis varje dag, ANVÄND KONDOM!
zortep
17 september 2007 · 911 Inlägg

jag har sommarjobbat en gång bara och det var i år ! har väntat på min jävla lön i 3 månader nu haha, undra om den kmr snart yikes
men annars jobbar jag inte !

pic up the phone, wazzzaaa
Fant
17 september 2007 · 43 Inlägg

Pluggar till Redovisnings ekonom just nu och man fick inget csn bidrag heller, så det är lite synd om mig tycker jag.....tongue

The Connoisseurs Red Car Club
svanstrom a
18 september 2007 · 414 Inlägg

Går sista året på gymnasiet så jag jobbar kvällar o helger, kör lätt lastbil tongue ... hehe

Senast redigerat av svanstrom (18 september 2007)

hej
peder Dorifto King Peedi Balerado
18 september 2007 · 386 Inlägg

Går också sista året på gymnasiet, jobbar enbart lördagar uppe i fjällbacka.

Så det blir roligt fredag då man åker upp wink Så jävla goa vägar.

Tjänar 2xxx varje lördag, 4xxx + 1050 + 1200 = 6250, go budget för en student tongue

Peder DailyFresh
Peugeot 306 Dimma Coupé "Dimman" (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang