5229
Sök

(generatorstörningar felsökning) kan någon hjälpa mig?

638 Inlägg
16 september 2007
Trådstartare
har problem med små störningar när bilen är igång från generatorn. har felsökt lite och testat olika saker som olika jordpunkter, dra lågnivån utanför bilen mm. inget hjälper.

men sen testade jag att koppla in min laptop istället för stereon och då försvann alla störningar och brus. klockrent ljud.

detta måste ju leda till stereon? men den är helt ny så skulle ha svårt att tro att något är sönder.  men vad kan felet vara isåfall? funderar på jordpotentialen kanske?

Licking pussy is like playing with the Mafia - one wrong move and you're in deep shit

Drop Shop
926 Inlägg
16 september 2007
bara för att stereon är ny betyder det inte att den är hel.
Hur är stereon jordad? Jorda den med en 'extern kabel till batteriet typ och se om störningarna försvinner. smile

638 Inlägg
16 september 2007
Trådstartare
nej men den borde ju vara hel big_smile jag har testat jorda i samma punkt som slutsteget är jordat men utan resultat.

Licking pussy is like playing with the Mafia - one wrong move and you're in deep shit

21 761 Inlägg
16 september 2007
Har du testat att jorda höljet på ena lågnivåkabeln vid stereon?

638 Inlägg
16 september 2007
Trådstartare
ja men eftersom det blir perfekt ljud när jag har datorn som huvudenhet ist för stereon så kan man ju utesluta att kablarna tar upp störningar osv.

21 761 Inlägg
16 september 2007
Det jag tänkte på är att signaljorden inuti stereon kanske har gått av, då blir det störningar. Om man då jordar höljet på ena RCA kabeln vid stereon så kommer störningarna att försvinna. Det är ett sätt att ta reda på om signaljorden har pajjat alltså. smile

638 Inlägg
16 september 2007
Trådstartare
nej det har jag testat. har fått bort de mesta störningarna nu men fortfarande lite kvar. eller tillräckligt mycket för att man ska ble störd smile

men när jag stänger av stereon så slutar det helt. vad kan man utesluta då?

Sök