4910
Sök

Instrumentbelysning som till viss del lagt av

603 Inlägg
17 september 2007
Trådstartare
Hej! Jag är lycklig ägare av min första bil, en 206:a -99. Dock finns ju ingen kärlek utan någon liten brist. Bristen jag har upptäckt nu när höstens mörkare dagar kommit är att någon/några lampor i instrumentbelysningen har gett sig, det gäller hastighetsmätaren, ungefär i höjd med 80km/h, där det lyser betyligt svagare. Plus lilla displayen med klocka och datum högst upp i mitten och den blå delen utav värmeratten. Går detta att lösa och isåfall hur gå tillväga? Kan man göra det själv? det jag är mest orolig för är detaljerna i mitten, det verkar klurigast.
Hoppas ni förstår och kan tipsa/hjälpa mig.

In hoc signo vinces

2 600 Inlägg
17 september 2007
det är inte glapp i det bara ? prova att slå till lite ovanför panelen. annars så får du plocka ner och kolla vad det är för lampor och så vilket jag antar att du hadde tänkt göra smile ha ingen anrning om hur svårt det är tongue men prova att slå till lite ovanför panelen kan ju bara vara glapp ganska vanligt på bilar.

gör som jag kör gubba racer=)

603 Inlägg
17 september 2007
Trådstartare
klimpan skrev:
det är inte glapp i det bara ? prova att slå till lite ovanför panelen. annars så får du plocka ner och kolla vad det är för lampor och så vilket jag antar att du hadde tänkt göra smile ha ingen anrning om hur svårt det är tongue men prova att slå till lite ovanför panelen kan ju bara vara glapp ganska vanligt på bilar.

jag har redan knackat och bonkat med lagom kraft lite överallt men inget tändes, och inget mer slocknade heller som tur kanske var smile okej får nog bli till att börja någonstans och plocka ner bit för bit och se hur långt man kommer helt enkelt då.

Om någon har erfarenhet utav hur displayen i mitten hänger ihop så är det mycket välkomnat då det är den delen jag mest bekymrar mig över.

In hoc signo vinces

Sök