Amerikansk Muskelbil

Merclone Leg. Spådam
7 september 2008 · 816 Inlägg

icky skrev:
Ponycar-eran startade 1964 då den första Mustangen släpptes ut på gatorna

Nej, nej, nej!

Nu kommer jag låta jävligt partisk, men Mustangen släpptes inte förrän halvvägs in på det nya året (därför kallas 1964 års Mustang för 64½). GTOn kom ut i rätt tid så att säga, har större motor och betydligt fler hästar än Mustangen.

Sen muterades ju muskelbilarna under åren, en 64 års GTO eller Mustang skulle inte ha en chans mot Moparbilar från sen 60-tal och tidigt 70-tal. Även om det tar emot att erkänna det. Till slut vill jag bara påpeka att ni glömt Nascars stolthet (och ännu en gång verka partisk). Mercury Cyclone kom med allt mellan 360-440 hästar. Smiskade ju aprumpa överallt i slutet av 60-talet.

Two words; You LOSE!
Riktiga muskelbilar har vindrutetorqueare.
T16_AeRo
7 september 2008 · 712 Inlägg

bmx skrev:
ja säger bara 2 saker!

mustang mach 1
el camino

Camino.. muskelbil..? hmm

Som sagt så gick det ju åt h*elvete runt 70-71.. min 72:a vet jag inte om jag skulle kalla muskelbil.. ser ju inte så upphetsande ut orginal.. även om jag nu har en motor från -69 smile

Senast redigerat av T16_AeRo (7 september 2008)

Moparboy440
8 september 2008 · 4 682 Inlägg

alseryd skrev:
Chevrolet El camino hade sin första muskel bil 1966 med 396 under huven!
Mvh Eva.

ja men fanns ju me  L79 motorn på 350 hästar som tillval redan året innan, ja skulle i.a.f klassa de som muskelbil tongue

Rinnegan Malleus Malificarum
8 september 2008 · 2 401 Inlägg

camaro67 skrev:
Möjligtvis att man kan klassa de senare som muskelbilar men inte de äldre. Men fanns de verkligen med bb orginal?

Det fanns då fan en Chevrolet Biscayne från 1966 med 427 H.O motor, 4 växlad M21 Muncie låda och 12 bolts positrac bakaxel. Om det inte är muskelbil så det vette fan.

Även Chevelle fanns 1966 med 396'a @ 375 hp.

Finns många bilar med big block orginal.

Senast redigerat av Siarnaq (8 september 2008)

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang