Snåla Bilfirmor

GTI-95 low profile
18 september 2007 · 253 Inlägg

Vem som helst får inte provköra en exklusiv bil, oavsett ålder, M5or corvetter o.s.v. men en enkel bil som SAAB 9-5 BMW 525i eller kanske en merca E-klass är inget problem.

TRYIT Teddan
18 september 2007 · 2 495 Inlägg

GTI-95 skrev:
Vem som helst får inte provköra en exklusiv bil, oavsett ålder, M5or corvetter o.s.v. men en enkel bil som SAAB 9-5 BMW 525i eller kanske en merca E-klass är inget problem.

nej men dom som handlarna anser är kunder big_smile

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
Caffe
18 september 2007 · 1 436 Inlägg

r-ted skrev:

GTI-95 skrev:
Vem som helst får inte provköra en exklusiv bil, oavsett ålder, M5or corvetter o.s.v. men en enkel bil som SAAB 9-5 BMW 525i eller kanske en merca E-klass är inget problem.

nej men dom som handlarna anser är kunder big_smile

Men om man kollar på vad du har för kärror så ser man ju att du lägger pengar på sånt. Om säljaren vet det är det klart du får förstklassig service. Att du dessutom blir uppringd tyder ju på ett intresse från båda sidor att det blir av ett köp. Inte bara att du ska få leka med dyra bilar.

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.
GTI-95 low profile
18 september 2007 · 253 Inlägg

När jag hade haft kortet i typ 3 månader(var 18 då) så fick jag iaf provköra en massa bilar, var jag har förstått så är det inte många som får provköra i den åldern eller om provtiden på kortet är kvar. Varför fick jag? juste ja!! för att ja kom dit i en fet bmw smile

Ravestream
18 september 2007 · 285 Inlägg

n0b0dy_ skrev:
tycker att det är löjligt när man skall köpa en bil uppomot 300 000kr o man får inte ens provköra ett exemplar... Audi är dock jävligt vänliga men INTE BMW återförsäljare

Dom är rädda för att dom ska märka vad lite man får för pengarna om man köper en BMW wink

en satans jävla Volvo.
FireTraXX DFFL
18 september 2007 · 9 020 Inlägg

Ravestream skrev:

n0b0dy_ skrev:
tycker att det är löjligt när man skall köpa en bil uppomot 300 000kr o man får inte ens provköra ett exemplar... Audi är dock jävligt vänliga men INTE BMW återförsäljare

Dom är rädda för att dom ska märka vad lite man får för pengarna om man köper en BMW wink

Enligt mig så får man aldrig tillräckligt med utrustning oavsett vad bilen kostar och oavsett märke.
Men man får fan så mycket mer för pengarna i en BMW än i en Volvo.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Ravestream
18 september 2007 · 285 Inlägg

r-ted skrev:
vad e det för skit snack om att man inte får provköra innan man köper hos bmw... har aldrig varit några problem för min del iaf.
sånt kanske beror på vad man åker för nått när man kommer dit eller vad man har för attityd..

kommer man dit å vill prova en m5 eller m3 å är 19år så förstår jag att säljaren säger nej .. är man dock intresserad och diskuterar kostnader å allt runt omkring så kanske man kan få prova..

där jag köper mina bilar så får jag alltid provköra .... spelar ingen roll om det är porsche cayenne, M5, Hummer, M3, corvette eller vad det nu skulle vara för nått.
aldrig några bekymmer ..
när jag köpte m3an så ringde jag bort för att höra om dom hadde nån rolig bil inne då jag va sugen på nått nytt, svaret var så här 
-tjenare Ted hur leker livet ? bra svarar jag .
- ja fan vi har fått in en svensksåld m3 cabriolet -03 med en ägare , kom hit å hämta den.
javisst jag kikar över svarade jag ..
när jag kommer dit så är bilen nytvättad och tankad.
säljaren ber mig att ställa in min merca i bilhallen så inget skall hända med den över natten.
för det är ju en självklarhet att jag skall låna med mig bilen hem nån dag för att prova den.


så här som jag beskriver skall det gå till när man kikar på bil.
det är bilen som skall sälja och då behöver man tid med den, man behöver inte tid med en säljare som berättar vilken underbar bil det är.
sen kan man ju tjöta skit med säljaren efteråt .

En säljare ska ju inte göra skillnad på folk & folk. polarens chef (Bonde) kom in i sina vanliga jeans & tshirt, ser väl rätt bonnig ut, han var enda kunden i butik, hade planer på att köpa bil till sig & en till tanten.. gick runt,spanade.. ingen säljare brydde sig. han pratar med säljare som gav typ 10 sekunder sen svarar i telefonen & börjar snacka med en annan kund i den, polarens chef gav tom en annan säljare chansen men när han prata om provkörning så så var det stop. då tog han sina pengar till andra sidan vägen (inne i örebro) där Mercedes ligger, fick fin service & köpte (bokade upp) 2 st direkt.  gick sen över och sa till säljaren som det var, jag fick 10-15 min bra service 1 timmas testkörning. det var vad som krävdes för att jag skulle handla för 1.2 mille.


Men visst är det så att det finns sånt folk överallt. även om det känns mer generelt för vissa märken.
Bästa återförsäljare jag varit hos är ändå honda.

en satans jävla Volvo.
peegee Forummoderator
18 september 2007 · 2 924 Inlägg

Ravestream skrev:

r-ted skrev:
vad e det för skit snack om att man inte får provköra innan man köper hos bmw... har aldrig varit några problem för min del iaf.
sånt kanske beror på vad man åker för nått när man kommer dit eller vad man har för attityd..

kommer man dit å vill prova en m5 eller m3 å är 19år så förstår jag att säljaren säger nej .. är man dock intresserad och diskuterar kostnader å allt runt omkring så kanske man kan få prova..

där jag köper mina bilar så får jag alltid provköra .... spelar ingen roll om det är porsche cayenne, M5, Hummer, M3, corvette eller vad det nu skulle vara för nått.
aldrig några bekymmer ..
när jag köpte m3an så ringde jag bort för att höra om dom hadde nån rolig bil inne då jag va sugen på nått nytt, svaret var så här 
-tjenare Ted hur leker livet ? bra svarar jag .
- ja fan vi har fått in en svensksåld m3 cabriolet -03 med en ägare , kom hit å hämta den.
javisst jag kikar över svarade jag ..
när jag kommer dit så är bilen nytvättad och tankad.
säljaren ber mig att ställa in min merca i bilhallen så inget skall hända med den över natten.
för det är ju en självklarhet att jag skall låna med mig bilen hem nån dag för att prova den.


så här som jag beskriver skall det gå till när man kikar på bil.
det är bilen som skall sälja och då behöver man tid med den, man behöver inte tid med en säljare som berättar vilken underbar bil det är.
sen kan man ju tjöta skit med säljaren efteråt .

En säljare ska ju inte göra skillnad på folk & folk. polarens chef (Bonde) kom in i sina vanliga jeans & tshirt, ser väl rätt bonnig ut, han var enda kunden i butik, hade planer på att köpa bil till sig & en till tanten.. gick runt,spanade.. ingen säljare brydde sig. han pratar med säljare som gav typ 10 sekunder sen svarar i telefonen & börjar snacka med en annan kund i den, polarens chef gav tom en annan säljare chansen men när han prata om provkörning så så var det stop. då tog han sina pengar till andra sidan vägen (inne i örebro) där Mercedes ligger, fick fin service & köpte (bokade upp) 2 st direkt.  gick sen över och sa till säljaren som det var, jag fick 10-15 min bra service 1 timmas testkörning. det var vad som krävdes för att jag skulle handla för 1.2 mille.


Men visst är det så att det finns sånt folk överallt. även om det känns mer generelt för vissa märken.
Bästa återförsäljare jag varit hos är ändå honda.

r-ted,
Jovisst vore det trevligt om det fungerade så överallt...må hända att det funkar på småorter (som jag gissar på är Tråvad eller Grästorp för din del?) och/eller där man känner bilsäljaren sen innan... i en större stad är det en annan värld, i en ännu större stad är det en heelt annan värld... bara gilla läget... Det är inte billigt att försäkra salubilar för en försäljare t.ex om det sker enligt regelboken...

Ravestream,
Visst, man kan tycka att de inte ska skilja på nån men så fungerar det tyvärr inte....de gör som de vill,  kläder/outfit är viktigt om man är okänd... ofta är det en policy som styr stenhårt.

~ Life is short, have FUN! ~
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
GurraG INGET ANNAT!!
18 september 2007 · 1 725 Inlägg

GTI-95 skrev:
När jag hade haft kortet i typ 3 månader(var 18 då) så fick jag iaf provköra en massa bilar, var jag har förstått så är det inte många som får provköra i den åldern eller om provtiden på kortet är kvar. Varför fick jag? juste ja!! för att ja kom dit i en fet bmw smile

Men oj vad du skryter om dina bilar och pengar.. men var har du bilarna?? varför inte upplagda på garaget om dom är så feta och exklusiva??

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang