2449
Sök

Häktet!

1 302 Inlägg
25 september 2007
Trådstartare
Hej!

Är det någon mer som har suttit inne på häktet här på garaget.

Och i sånna fall varför ?

Jag har suttit inne för att ha varit för onykter och ett slagsmål.
Senast redigerat av fegge_89 (25 september 2007)

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
25 september 2007
"Häkte" är väl lite att ta i är ju ett enskilt shysst rum/cell bara..

Bmw osv..

a.k.a aLan.
281 Inlägg
25 september 2007
UseDubbelTurbo skrev:
"Häkte" är väl lite att ta i är ju ett enskilt shysst rum/cell bara..

Beror på vilken station det är  wink finns förjävliga fylleceller med.. har suttit lite på det ena och det andra..

1 302 Inlägg
25 september 2007
Trådstartare
Okej mitt fel. tongue

Häkte var lite att ta i.

Menade Cell. wink

Vilka har suttit i en cell ?
Senast redigerat av fegge_89 (25 september 2007)

145 Inlägg
25 september 2007
jag, men varför är det så intressant o veta smile

145 Inlägg
25 september 2007
Bobo skrev:
Kan ju vara bra att veta vad som väntar när man kört för fort och kanske smitit från polisen och kanske någon råkar stryka med i flykten

anklagar du trådskaparen för att ha gjort det alltså?
eller hur ska man tolka det här?

*tar fram popcornen och inväntar hur tråden kommer fortsätta*

3 059 Inlägg
25 september 2007
Fylla och slagsmål.. fast det har dom flesta nuförtiden..
För sisådär en 17 år sen var det partaj och på något vis dök det upp en motorcykel som visade sig vara stulen (dock ej av mig)... och i rapporten som gav 4 månaders fängelse eller 1,5 månad samhälstjänst (sistnämda gjord): grov vårdslöshet, begagnat fel vägbana (gångbana), fört fordon i otillåtet körfält, grov rattfylla, fortkörning, smitning (från polis), olovlig körning (inget körkort), ej använt körfält längst till höger, framförande av oskattat fordon utan registreringsskylt, fört fordon mot rött ljus, ej iakttagit särskild försiktighet/ uppmärk-samhet i korsning, ej följt genom vägmarkering/vägmärke meddelad anvisning, underlåtenhet att lyda polismans anvisning för trafiken, orsakat fara/hinder vid fortsatt färd under väjningsplikt, otillåtet förande av fordon till vänster om refug, ej iakttagit väjningsplikt i cirkulationsplats med fordon som befinner sig i cirkulationen, omkörning trots att använt körfält inte på en tillräckligt lång sträcka varit fritt från mötande trafik/ annat hinder mot omkörning  och våldsamt motstånd.

Stolt tvåbarnsfar
548 Inlägg
25 september 2007
Meningslös tråd!

-Mike-

12 086 Inlägg
25 september 2007
Smajly skrev:
Fylla och slagsmål.. fast det har dom flesta nuförtiden..
För sisådär en 17 år sen var det partaj och på något vis dök det upp en motorcykel som visade sig vara stulen (dock ej av mig)... och i rapporten som gav 4 månaders fängelse eller 1,5 månad samhälstjänst (sistnämda gjord): grov vårdslöshet, begagnat fel vägbana (gångbana), fört fordon i otillåtet körfält, grov rattfylla, fortkörning, smitning (från polis), olovlig körning (inget körkort), ej använt körfält längst till höger, framförande av oskattat fordon utan registreringsskylt, fört fordon mot rött ljus, ej iakttagit särskild försiktighet/ uppmärk-samhet i korsning, ej följt genom vägmarkering/vägmärke meddelad anvisning, underlåtenhet att lyda polismans anvisning för trafiken, orsakat fara/hinder vid fortsatt färd under väjningsplikt, otillåtet förande av fordon till vänster om refug, ej iakttagit väjningsplikt i cirkulationsplats med fordon som befinner sig i cirkulationen, omkörning trots att använt körfält inte på en tillräckligt lång sträcka varit fritt från mötande trafik/ annat hinder mot omkörning  och våldsamt motstånd.

Du har legat i.. smile

Jag har aldrig suttit i fyllecell.. därimot i polisbil ett par ggr, men de har alltid kört hem mig ist för till station.

Muttley
25 september 2007
jag har varit en snäll pojke, aldrig fått sitta i en polisbil ens.

onödigt att bråka och dumma sig faktiskt ser inget nöje med att hamna i en fyllecell efter man varit på fest eller krog ?

men jag ser inget nöje med att lägga en enda krona på alkohol heller så smile
dricker inte hehe.

7 Inlägg
25 september 2007
suttit på stationen ett par gånger och på häktet tre gånger och haft semester nån gång
man lär sig mest om det är den hårda vägen:)

Allmänt Jobbig
1 200 Inlägg
25 september 2007
tkd_rille skrev:

onödigt att bråka och dumma sig faktiskt ser inget nöje med att hamna i en fyllecell efter man varit på fest eller krog ?

dricker inte hehe.

Starkt av dej att inte dricka.
Men fan, man har ju riktigt kul ibland, man måste ju inte bråka och hålla på ^^

If loyalties must be broken, If the lines must be crossed, do it fast, do it Furious

3 059 Inlägg
25 september 2007
Som sagt så var mitt "roliga" för 17 år sen.. idag dricks det inte så himlans möd och det körs inget i fordonsväg varken samma dag eller dagen efter. Som någon sa.. man lär sig av sina misstag, ångrar mitt misstag fortfarande.

Maizer
25 september 2007
Yes, ännu en skryttråd om vem som är värst!

OEM <3
6 957 Inlägg
26 september 2007
Maizer skrev:
Yes, ännu en skryttråd om vem som är värst!

Instämmer, sån här skit e så MENINGLÖST att lägga upp...

Peace

D.S: Har ALDRIG vart i bråk med polis, dom e bra å ha/Gör sitt jobb bra!

OEM <3

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
26 september 2007
varken dricker eller röker och har fortfarande lite sunt förnuft i huvet, tillräckligt iaf för att veta att ja inte ska göra något där ja riskerar att bli tagen av polisen.

blir man nu det så ser ja ingen anledning till att skryta om det, det e ju smartare att vara tyst om det och inte erkänna att man varit dum nog att  göra något olagligt/åka fast för det.

Inspiration comes standard

Muttley
26 september 2007
Waho skrev:
tkd_rille skrev:

dricker inte hehe.

Starkt av dej att inte dricka.
Men fan, man har ju riktigt kul ibland, man måste ju inte bråka och hålla på ^^

japps smile jag valde den sunda vägen med att träna på fredagkvällarna istället.  jag har inte direkt varit en krogmänniska elelr festmänniska så jag överlåter min plats till andra som vill ha nöjet smile
visst de kan va roligt kan jag tro, men som sagt så finns de rövhål överallt.  uteställe med för mycket blandat folk är väl mer bråk än privata fester.

bara man tar de lugnt vid fester och har kul ser jag inget fel på de smile

nu mer umgås jag med min underbara så jag är nöjd hehe smile

3 714 Inlägg
26 september 2007
har varit i fyllecell 1 gång (tyvärr) å aldrig mer säger jag

ska hålla mig från det nu

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

3 650 Inlägg
26 september 2007
fegge_89 skrev:
Hej!

Är det någon mer som har suttit inne på häktet här på garaget.

Och i sånna fall varför ?

Jag har suttit inne för att ha varit för onykter och ett slagsmål.

har suttit i häktet misstänkt för häleri, då jag köpte en moped som visade sig vara stulen när jag skulle sälja den!

hade ingen aning om det då eftersom jag fick med nycklar å allt till den! sen när jag skulle sälja den så var det ägarna som fått den stulen som kom och tittade på den..det skumma var att den blev stulen 8 år innan jag köpte den..å vem fan kollar blocket varje dag i 8 år efter sin moped!?

det var något skumt med det, men pallade inte göra någon stor grej av det..fick lämna ifrån mig mopeden!

det blev även rättegång m.m men sket i att gå dit, eftersom åklagaren var en sur kärring som redan från början bestämde sig för att jag var skyldig till allt, tog inte änns tag i min berättelse om hur allt gått till,utan allt var mitt eget fel enligt henne!

de va ialf en liten upplevelse att få sitta i en cell, men aldrig mer!
Senast redigerat av Kesler (26 september 2007)

2 911 Inlägg
26 september 2007
Förstår inte riktigt meningen med tråden, vill du veta hur det känns eller är det snoppmätardags på dåliga erfarenheter ?

Sök