Lifeabusers Projekt! [Avgasupphängning fixad...kanske!]

Gjerdingen Lackerare/Bilrecondare
21 juli 2008 · 4 190 Inlägg

Tråkigt att de jävlas me knät nu när de är mecktider hmm

Men du ska vara gla över en sån hjälpsam far! det blir förjävla bra, du får väl bjuda han på middag och en riktig åktur sen när det är klart wink

Sköt om dig och knät!
Mvh Kim

HPaddict DailyFresh Drifter
21 juli 2008 · 2 466 Inlägg

ser riktigt bra ut smile gött att den gick igenom besiktningen smile

som kimpa säger det är grymt skönt med en schyst farsa som hjälper till när det behövs smile

keep it up kommer bli fint detta smile

mvh stångberg

Kolla in mitt projekt här http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=101789/
Automationstekniker
Toyota Corolla KE70 Wagon "Low n Really Slow" (1981)
Mercedes CLK "3.6L AMG" (2003)
Lifeabuser
22 juli 2008 · 427 Inlägg

Tack grabbar, ska se om man kan ta sig ut till bilen och fota lite mer. Finns ju alltid att göra, bara lite motivation så big_smile

//Erik
Mitt Projekt!
If u think of it as practice, you won't get better - If u think it's fun, you will get better in no time - Ken Nomura
Sponsorer sökes!
Quist
23 juli 2008 · 68 Inlägg

Lifeabuser skrev:
Dessutom är det något som tjuter/viner från ca 1800rpm - 2800rpm. Någon som vet vad? Elektronik, tjyvluft, nåt annat??

jag vet inte vad det är för ljud, men gör inte samma misstag som mig och byt "koppling sats" pga oljud, när det är fördelaren som låter!!

det var ju inte jag som dömde ut det utan min chef, får jag ha som försvar smile

//Quist
Lifeabuser
23 juli 2008 · 427 Inlägg

Quist skrev:

Lifeabuser skrev:
Dessutom är det något som tjuter/viner från ca 1800rpm - 2800rpm. Någon som vet vad? Elektronik, tjyvluft, nåt annat??

jag vet inte vad det är för ljud, men gör inte samma misstag som mig och byt "koppling sats" pga oljud, när det är fördelaren som låter!!

det var ju inte jag som dömde ut det utan min chef, får jag ha som försvar smile

Okej, nej - jag VET att kopplingen låter då ljudet försvinner bara jag petar på kopplingspedalen lite. Fast det är även något annat ljud i motorn som inte låter bra...

//Erik
Mitt Projekt!
If u think of it as practice, you won't get better - If u think it's fun, you will get better in no time - Ken Nomura
Sponsorer sökes!
HildingS
23 juli 2008 · 94 Inlägg

Blev ännu snyggare nu i motorummet med nya grenröret cool
Vad kostade hela skunk2 kalaset? (nyfiken tongue )

Måste vara tråkigt med trasigt knä när man vill mecka =/

Det där extra ljudet du har, hur låter det? Viner det som en turbo typ?

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
shogun
23 juli 2008 · 2 117 Inlägg

Riktigt imponerande system. Där gjorde du ett superköp. Hoppas både ljud och knä fixar sig. Tummen upp för bra projekt. smile

Nissan 200SX "Shogun" (1989)
roxe Jesus didn´† Tap
23 juli 2008 · 1 146 Inlägg

Trevligt projekt! Ser riktigt bra ut!!

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..
VMT I <3 my Honda
23 juli 2008 · 483 Inlägg

Hur får du av den lamdason? jag hade försökt flera gånger på min men den sitter som berg, lite tips kanske. Är det Skunk2 grenrör köpte du eller?

Lifeabuser
23 juli 2008 · 427 Inlägg

HildingS skrev:
Blev ännu snyggare nu i motorummet med nya grenröret cool
Vad kostade hela skunk2 kalaset? (nyfiken tongue )

Måste vara tråkigt med trasigt knä när man vill mecka =/

Det där extra ljudet du har, hur låter det? Viner det som en turbo typ?

Bara cat-backen är skunk2 och fick ge 5800kr för det, grenrör och cat är lite special och kostade drygt detsamma.
Ja, det låter lite som turboljud. Jättesvårt att beskriva det. Gasar jag mycket direkt försvinner det nästan, men om jag ligger inom området där det hörs och petar lite på gasen så "visslar det till" lite varje gång jag gör det och fortsätter upp till ~ 3000rpm.

shogun skrev:
Riktigt imponerande system. Där gjorde du ett superköp. Hoppas både ljud och knä fixar sig. Tummen upp för bra projekt. smile

Tackar

roxe skrev:
Trevligt projekt! Ser riktigt bra ut!!

Tack, tack

Racing84 skrev:
Hur får du av den lamdason? jag hade försökt flera gånger på min men den sitter som berg, lite tips kanske. Är det Skunk2 grenrör köpte du eller?

Nej, ett "no name" med mergeliknande-kollektor som en kille på hondaklubben rekommenderade.
Var ganska enkelt att få bort lambdasonden. Lossade kontakten under insugsgrenröret, tog loss hela grenröret. Sprayade massor av rostlösare på lambdasonden. Lät verka en stund och tog sen en fet skiftnyckel och vred.

//Erik
Mitt Projekt!
If u think of it as practice, you won't get better - If u think it's fun, you will get better in no time - Ken Nomura
Sponsorer sökes!
VMT I <3 my Honda
24 juli 2008 · 483 Inlägg

Var köpte du ditt grenrör då? jag vill ha en sån ochsåtongue

Lifeabuser
24 juli 2008 · 427 Inlägg

Racing84 skrev:
Var köpte du ditt grenrör då? jag vill ha en sån ochsåtongue

Köpte det av Fredrik Welén på hondaklubben. Han importerar från USA och det är betydligt billigare att beställa av honom än att skicka efter själv då frakten är en mardröm.

Har du account på hondaklubben? Om inte kan du PM:a så får du numret till honom.

//Erik
Mitt Projekt!
If u think of it as practice, you won't get better - If u think it's fun, you will get better in no time - Ken Nomura
Sponsorer sökes!
DrKamikaze Allmänt efterbliven
24 juli 2008 · 542 Inlägg

Tjusigt grenrör! Såg lite bökigt ut att montera avgassystemet wink

Hellre liten och rapp än stor och slapp
Min projekttråd (bmw 327 som ska kompressormatas)
BMW 325iSICK "SportIntercoolerKompressor" (1987)
Lifeabuser
24 juli 2008 · 427 Inlägg

DrKamikaze skrev:
Tjusigt grenrör! Såg lite bökigt ut att montera avgassystemet wink

Jo, ser bra ut. Hoppas det ger lite effekt också. Bilderna är lite missvisande. Det gick hur bra som helst och var inte alls bökigt att montera.

//Erik
Mitt Projekt!
If u think of it as practice, you won't get better - If u think it's fun, you will get better in no time - Ken Nomura
Sponsorer sökes!
Stephane_
25 juli 2008 · 187 Inlägg

Roligt projekt att följa!

Bra med bilder och fina grejer du uppdaterar bilen med .

Önskar man var så händig, nu får man bara va intresserad istället hehe

Lifeabuser
25 juli 2008 · 427 Inlägg

Stephane_ skrev:
Roligt projekt att följa!

Bra med bilder och fina grejer du uppdaterar bilen med .

Önskar man var så händig, nu får man bara va intresserad istället hehe

Hej, tackar!

Intresse räcker långt ibland. Det var ett sånt jag började med. Man lär sig med tiden. Bara att våga.




Har fått lite problem nu med alla kablar jag drog om genom hjulhuset. Det visade sig att däcket tar i den vid fullt rattutslag så har lyckats skala några kablar nu, men ignet är av och inget kortsluter...än..
Aja, bara att dra om dem till motorrummet igen tills jag löser det. Får väl slänga på lite krympslang också.
Har planer på att löda om massa kablar i vinter och göra en snyggare dragning av hela motorrummet.

Fast prio nu är att få klart avgassystemet, skaffa coilovers samt köpa ljud och larm och montera in detta.
Löning så nu kan man shoppa lite igen big_smile

//Erik
Mitt Projekt!
If u think of it as practice, you won't get better - If u think it's fun, you will get better in no time - Ken Nomura
Sponsorer sökes!
VMT I <3 my Honda
25 juli 2008 · 483 Inlägg

Dra kablar bakom skärmen då?!?!?

Lifeabuser
25 juli 2008 · 427 Inlägg

Racing84 skrev:
Dra kablar bakom skärmen då?!?!?

Hur menar du?

//Erik
Mitt Projekt!
If u think of it as practice, you won't get better - If u think it's fun, you will get better in no time - Ken Nomura
Sponsorer sökes!
VMT I <3 my Honda
25 juli 2008 · 483 Inlägg

Så här tex:

Låna en bild på HPC

http://img148.imageshack.us/img148/4752/dsc01052ni9.jpg

Lifeabuser
25 juli 2008 · 427 Inlägg

Racing84 skrev:
Så här tex:

Låna en bild på HPC

http://img148.imageshack.us/img148/4752/dsc01052ni9.jpg

Smart...att jag inte tänkte på det. Hörde med några andra och de sa ju inuti skärmen...fan vad dum jag är. hahaha. Bara hem och göra om göra rätt big_smile

//Erik
Mitt Projekt!
If u think of it as practice, you won't get better - If u think it's fun, you will get better in no time - Ken Nomura
Sponsorer sökes!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang