3127
Sök

Rosa-månaden

Starter
98 Inlägg
30 september 2007
Trådstartare
Nu börjar ju rosabandet-månaden igen då bröstcancer och forskningen kring detta blir mer uppmärksammat i medier o samhället. För några år sedan blev min mamma sjuk i bröstcancer men överlevde. Och nu har jag och hon tillsammans valt att starta en insamling till rosabandet och det vore roligt om det fanns några här som vill haka på! big_smilebig_smile

https://secure.cancerfonden.se/template … ction=blog

Mvh Maria "Cerran"

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
30 september 2007
Jaa, vi skapar en insamling till alla stackars bröstcanceroffer men inte en till alla prostatacanceroffer. De senare som t.o.m är fler än de första.
Men det måste ju vara för att det är mer synd om de med bröstcancer än de med prostatacancer?

Jag stödjer bröstcancerforskningen såfort jag ser samma engagemang för prostatacancer.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

Körv
3 535 Inlägg
30 september 2007
John87 skrev:
Jaa, vi skapar en insamling till alla stackars bröstcanceroffer men inte en till alla prostatacanceroffer. De senare som t.o.m är fler än de första.
Men det måste ju vara för att det är mer synd om de med bröstcancer än de med prostatacancer?

Jag stödjer bröstcancerforskningen såfort jag ser samma engagemang för prostatacancer.

Håller med stenhårt!! Min morfar dog i prostatacancer, så varför ska jag bry mig om bröstcancer? Tycker absolut inte illa om din mor eller så. Och är glad för eran skull att ni klarade er...

Men i slutändan är detta bara ännu ett sätt för folk att tjäna pengar på..

Truckdriving Man

2 123 Inlägg
30 september 2007
Härlig sensmoral i det här, hennes mamma har haft bröstcancer så självklart vill hon stödja det. Och din morfor dog i prostata cancer så självklart vill du stödja det.
Tycker dock att john och decib3l tog det här på lite fel sätt kanske.
Min farfar dog också i prostata cancer men jag skulle lika gärna kunna stödja bröstcancer : )
Huvudsaken är väl att man gör nånting, tur att din mamma klarade sig.
MVH Fredrik

Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
30 september 2007
Nej nu vet jag vad du gör! Du startar en ren cancerfond, där du kan samla pengar till cancerfall överhuvudtaget! på det sättet så hjälps ju alla med cancer! det tycker jag är en bra idé!

Team Insane Racing

8 889 Inlägg
30 september 2007
Är emot all form av insamling till cancerfonder, så nej tack
Senast redigerat av Hamilton (30 september 2007)

Fotograf på tierpidag.se

Muttley
30 september 2007
vet ändå om att inget går oavkortat till rätt ändamål.

1 703 Inlägg
30 september 2007
John87 skrev:

Dendär mustaschkampanjen som nyligen avslutats var väl för prostatacancer? Så sluta gnäll!

Starter
98 Inlägg
30 september 2007
Trådstartare
Jag startade insamlingen eftersom att detta är något som berör mig. Men är det någon här som skulle starta insamling till prostatacancer så skulle jag självklart haka på den smile

Tänker att den forskning som sker kan vara till fördel för både kvinnor o män. Allt beror ju på vad de kommer fram till.

Mvh Maria

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
30 september 2007
henkebenke skrev:
Dendär mustaschkampanjen som nyligen avslutats var väl för prostatacancer? Så sluta gnäll!

Om du tänker på hur många som har blivit drabbade av bröstcancer och sen jämför med hur många som blivit drabbade av prostatacancer...

Om du sen jämför hur mycket jippo det varit över bröstcancer och sen jämför med hur mycket det varit om prostatacancer...

Slutsatsen är att det är mycket mer upptjatat med bröstcancer än med prostatacancer när det är bevisat att fler lider av det senare.
Varför är det så?

Visst är det väldigt synd att x har en farmor som dött av bröstcancer och att din (vem som helst) mamma lider av det, men jag tänker aldrig stödja det. Varför?
-För att jag tycker det är fel att man målar upp ett problem som inte ens är nästan lika stort som ett annat, liknande problem, fast för män, och som inte ens har hälften av den puplicitet och uppmärksamhet som bröstcancer har.

Det är så synd om alla kvinnor som lider av det ena och det andra. Men det är inte lika synd om männen som lider av prostatacancer. Varför?

Starter
98 Inlägg
30 september 2007
Trådstartare
Jag tänker att det är precis lika synd av dem som lider av andra sorters cancer. Men det att rosabandet blivit så stort är ju att d marknadsfört sig så väldigt mycket.

Och det är ju självklart valfritt om man vill vara med och stödja forskning. O jag väljer o "marknadsföra" min insamling eftersom att detta är något som berör mig. Sen behöver inte ni känna samma sak. Men detta är som sagt något som berör mig och därför känner jag mig manad att driva detta.

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
30 september 2007
Cerran skrev:
Jag tänker att det är precis lika synd av dem som lider av andra sorters cancer. Men det att rosabandet blivit så stort är ju att d marknadsfört sig så väldigt mycket.

Varför går du in och svarar på en argumentation utan att svara på frågorna?

Och ja, det är synd om din mamma eller mormor och alla andra som är drabbade.

Starter
98 Inlägg
30 september 2007
Trådstartare
Kan säga att bröstcancer o prostatacancer drabbar ungefär lika många och att det blåabandet som är till forskningen för prostatacancer inte blivit lika stort är att de inte marknadsfört sig lika mycket.

Hoppas det duger som svar.

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
30 september 2007
Cerran skrev:
Kan säga att bröstcancer o prostatacancer drabbar ungefär lika många och att det blåabandet som är till forskningen för prostatacancer inte blivit lika stort är att de inte marknadsfört sig lika mycket.

Hoppas det duger som svar.

Nej, det gör det inte eftersom det inte svarar på mina frågor.
Men det gör inget för det verkar inte vara någon som har nåt bra svar på detta.

Vi vet iaf att du har en insamling för att din mamma drabbades av bröstcancer och det är ju bra, man värnar ju om de egna smile

174 Inlägg
30 september 2007
John87 skrev:

hört talas om vita bandet? för prostatcancer? de finns..... eller om de var blått, nu kommer jag inte ihåg, måst"forska" vidare i de.......

edit: http://www.cancerfonden.se/Shop/Templat … 1687.aspxe
blåa nålen.... sj ska jag bära båda kommande månaden, även efter de oxå iofs.....
Senast redigerat av carroll (30 september 2007)

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
30 september 2007
carroll skrev:
hört talas om vita bandet? för prostatcancer? de finns..... eller om de var blått, nu kommer jag inte ihåg, måste "forska" vidare i de.......

Jodå, jag vet precis vad det är för någonting.

Som sagt är det inte det är är irriterad över, men jag tänker inte dra upp det igen eftersom jag redan skrev ner det i stora drag. Vill du så kan jag dra den långa versionen också smile

804 Inlägg
30 september 2007
John87 skrev:
carroll skrev:
hört talas om vita bandet? för prostatcancer? de finns..... eller om de var blått, nu kommer jag inte ihåg, måste "forska" vidare i de.......

Som sagt är det inte det är är irriterad över, men jag tänker inte dra upp det igen eftersom jag redan skrev ner det i stora drag. Vill du så kan jag dra den långa versionen också smile

Anledningen är enkel. Vi lever inte i ett jämnstäldt samhälle. Kvinnor har under så lång tid gnällt över sina orättvisor så att så fort det är något som händer en kvinna ska de genast ha extra mycket hjälp och stöd för det är så synd om dom. Nu har det gått så långt att orättvisorna är på andra hållet. Rosa bandet är större, när killar slår kvinnor är det kvinnomisshandel, när en kvinna slår en man hittar mannen på, när killar snackar snuskigt i telefonen är det sexuellatrakaserier och när tjejer snackar snuskigt är det 19:50kr/minut.

174 Inlägg
30 september 2007
John87 skrev:
carroll skrev:

??? fattar nada.... men pm:a den då

Starter
98 Inlägg
30 september 2007
Trådstartare
Känns som om den här tråden spårade ur. Inte ens värt o bemöta baaki:s inlägg.

174 Inlägg
30 september 2007
Cerran skrev:
Känns som om den här tråden spårade ur. Inte ens värt o bemöta baaki:s inlägg.

nä, samma på min tråd men han har ju faktiskt koll på grejorna oxå, han skriver ju inte massa skit bara för att.......roll

Sök