Vilken bilsmak har ni?

Manne Jajjemen!
30 september 2007 · 1 512 Inlägg

carroll skrev:

Manne skrev:
Ska va lågt å några fina fälgar smile
Då menar ja inte nån futtig sänkning utan ordentligt!

haha ja som din då? en tumstock..........lol

Ja de är en lagom sänkning smile
Sen om de är på en bmw lr audi lr nåt annat spelar inte så stor roll bara dom släppt ur luften ur hjulhusen smile

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.
__hogberg__
30 september 2007 · 1 161 Inlägg

som Mannes 142:a ska bilar se ut enligt mej smile

BennyC
30 september 2007 ·

Röda bilar och SAAB..
Jag vet faktiskt inte varför det är saab för mina föräldrar har nästan alltid kört volvo...
Sen gillar jag gamla muskelbilar..

Tweak
30 september 2007 · 379 Inlägg
Tyskstuk är äckligt.
Streammen Kalaskillen
30 september 2007 · 246 Inlägg

Gillar tyskstuket något grymt mycket!

Jag hatar allt vad japsdämpare är, och alla äldre modeller av volvo. tycker de bara blir för mycket jämt när folk håller på med dom. usch

Men alla bilar kan vara fina i ett cleant stuk.

Varför ska man alltid behöva hålla 5-56burken rakt för att något ska komma!!? CRC uppfinn något bättre!
camaro67 Meister
30 september 2007 · 6 763 Inlägg

Kan bara säga att rockabilly-roddar är så jävla brtualt fränt! Och gammla vw bussar med surfbräda på taket är brutalballt de med. Annars så är de gammla jänkare med modernt stuk och gärna uppdaterat med modern drivlina m.m
http://www.garaget.org/gallery/archive/21174/163455_9cp298.jpg
Så här ska en bil se ut!

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Der_Richter
30 september 2007 · 34 Inlägg

Amerikanskt. Jag gillar den genuint osårbara känslan i en amerikansk drivlina. Både gammalt som nytt. Men en V8 skall det vara, då inget, jag säger inget, är så tacksamt att trimma som en V8. De bästa av dem alla är Chevys smallblockare.

Jag har enbart hållit mig till US och aldrig ägt nån japs eller något sådant...

Camaro, Firebird, Chevelle med 350/350, Impala SS -96:a och Caprice. Jag har ägt dem alla. Numer en Camaro SS -98:a. Som skall byggas lite på.

Jag håller fast vid att modernare US-bilar är minst lika bra på bana som många större tyskbilar. Med rätt uppgraderingar. Och på 402 finns det få bilar som smiskar en 340Hp. V8.

Bränsleförbrukningen är en smäll jag lärt mig leva med smile

Turbo_danne2
30 september 2007 · 90 Inlägg

Det ska vara Saab.

Sköna att köra.

Snygga (Enligt mig)

Går relativt bra.

Bra utrymmen.

beemern .......
30 september 2007 · 2 655 Inlägg

*cleant
*bakhjulsdrivet
*inte Massa Plast Skit Å Meterhöga Osthyvlar

baen
30 september 2007 · 220 Inlägg

Cleant. Sänkta bilar med lagoma fälgar och tonade rutor.
Andra exteriöra ingrepp får vara exv. M-paket på en Bmw, S/RS kjolar på Audi osv. Ni förstår vad jag menar. Absolut inga andra typer av kjolpaket.

beemern .......
30 september 2007 · 2 655 Inlägg

baen skrev:
Cleant. Sänkta bilar med lagoma fälgar och tonade rutor.
Andra exteriöra ingrepp får vara exv. M-paket på en Bmw, S/RS kjolar på Audi osv. Ni förstår vad jag menar. Absolut inga andra typer av kjolpaket.

precis så mena ja me big_smile...

beta
30 september 2007 · 804 Inlägg

Der_Richter skrev:
Amerikanskt. Jag gillar den genuint osårbara känslan i en amerikansk drivlina. Både gammalt som nytt. Men en V8 skall det vara, då inget, jag säger inget, är så tacksamt att trimma som en V8. De bästa av dem alla är Chevys smallblockare.

Jag har enbart hållit mig till US och aldrig ägt nån japs eller något sådant...

Camaro, Firebird, Chevelle med 350/350, Impala SS -96:a och Caprice. Jag har ägt dem alla. Numer en Camaro SS -98:a. Som skall byggas lite på.

Jag håller fast vid att modernare US-bilar är minst lika bra på bana som många större tyskbilar. Med rätt uppgraderingar. Och på 402 finns det få bilar som smiskar en 340Hp. V8.

Bränsleförbrukningen är en smäll jag lärt mig leva med smile

chevys smallblockare bäst att trimma? Hur många liter är den på? Med japansk wankel är 500hk/1l cylindervolym inget superextremt. :o
340hp, v8:a snabbast på 402m? I bilsport ställde dom en 330hk sierra cosworth mot en ~450hk mustang, och mustangen fick pisk trotts den extra effekten. :o Ingen rättvis jämföring men iaf.

Nåja ontopic.
Småbilar som min egen, mitsu FTO och liknande.
Celica st205 är fin med.
Sen i familjebilsträsket är jag svag för 407sw.
Givetvis ska fäljar vara rätt dimensionerat, onödiga emblem osv ska bort.

Ricky
30 september 2007 · 1 062 Inlägg

ja gillar Cleana, låga, med stora fälgar

cru
30 september 2007 · 10 Inlägg

Rally stuk, ala honda wink
Med en clean look (även kallad JDM styling)
Mycket väghållning!

Supercharger is the shiet!
FireTraXX DFFL
30 september 2007 · 9 020 Inlägg

Stilrena, låga, stora, klumpiga, starka utan att vara jättesnabba.

Alltså bilar som BMW 7-serie, Audi A8, VW Phaeton, RR Phantom o.dyl.
(Därav så är nästa bilköp givet för min del, en BMW 745 E65)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
N_W V8 de bästa som finns!
30 september 2007 · 1 092 Inlägg

Som bruksbil ska det vara bakhjulsdrivet BMW eller Volvo, lite sänkt och fälgar med djup i. Som entusiastbil/sommarbil så ska de va V8, cab och kromfälgar. Nya bilar går bort, de är verkligen den sämsta typen av kapitalförstöring.

Senast redigerat av Niklasw (30 september 2007)

Pontiac Lemans 67a cab "Projekt LTO" + Bmw 540iM 6vxl 1 av 226 :) Har även en japansk pendlarbil
Pontiac Lemans 67 cabriolet "Projekt LTO pro cruising" (1967)
Cadillac Club Coupe "Ls-konverterad" (1949)
Ford Mustang "GT370" (2007)
richardoo290 VOLVO for life..
30 september 2007 · 2 113 Inlägg

Tweak skrev:
Själv gillar jag bilar som är väldigt lika rallybilar på utsidan, som tex: http://www.blocket.se/vi/12430601.htm?ca=10_s eller http://www.blocket.se/vi/13208251.htm?ca=10_s eller http://www.blocket.se/vi/13506450.htm?ca=10_s eller http://www.blocket.se/vi/11566552.htm?ca=10_s

subarun va riktigt fin,

Der_Richter
1 oktober 2007 · 34 Inlägg

@baaki: Tacksamma att trimma som i kostnadseffektiva. Du får många ponnys för dina pengar. Det är dyrare och mer komplicerat att trimma en wankel, som du tar som exempel. Med ett nytt insug, en annan kam och mappning kan jag få min bil att lämna dryga 400 kusar... Det kostar mycket mer att få en turbo-fyra att leverera samma antal kusar.

Vad gäller mustangen som torskade mot en sierra, så är det väl så att vikt är en avgörande faktor. Liksom att mustang är allmän skit smile

Krillmeister Proud Audi-owner
1 oktober 2007 · 55 Inlägg

Tyska bilar, främst Audi!.

turbo är trevligt, bra med effekt ..

en clean look på hela bygget, och några riktigt fräscha fälgar av rätt storlek wink!

Vorsprung durch technik
Opel Corsa "1.2 EcoFlex" (2012)
Volvo V60 Cross Country "Blixten" (2016)
RumZum
1 oktober 2007 · 36 Inlägg

Helst japanare... Ska ha en "clen look" och gärna många ponnys under huven!

Blammo!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang