5749
Sök

nya rockford P1 15", nått att ha??

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
3 oktober 2007
Trådstartare
hejsan... var in till stan idag och kollade runt på lite bas/basar och den som var mest lockande tyckte jag var en rockford P1 15"  så nu undrar jag om det är nått att ha, hur/om den låter bra? osv

400 peaks (eller vad det heter) och 200 RMS låg den på (perfekt för mig som bara har ett caliber 800W steg för tillfället), enkel spole, men spelade väldigt bra enligt han i butiken smile så ska väll in och provlyssna den i veckan kanske smile

tack på förhand smile
Senast redigerat av _Glenne_ (3 oktober 2007)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

2 123 Inlägg
3 oktober 2007
Du måste mena RF Punch P3 ?
Har själv inte lyssnat på den men evilaudio här har jämfört den men Power serien och faktiskt spelar Punchen högre. Men den håller inte lika länge vid så höga volymer som power serien.
Tänkte du hade den i seieran ?

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
3 oktober 2007
Trådstartare
näe inte Punch.... den hette nog bara P1 eller så hette den nånting P1.. .alltså nånting med P1 och det var inte punch serien smile

och jaa det är till sierran jag försöker fixa ljud till smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

2 123 Inlägg
3 oktober 2007
_Glenne_ skrev:
näe inte Punch.... den hette nog bara P1 eller så hette den nånting P1.. .alltså nånting med P1 och det var inte punch serien smile

och jaa det är till sierran jag försöker fixa ljud till smile

Fast nu har du fel, det finns bara 2 serier från RF just nu som säljs nya, Power och Punch.
Kanske var Punch P1 du lyssnade på ?

987 Inlägg
3 oktober 2007
Låter konstigt om det var power serien, och 200 RMS tycker jag personligen.. Men jag vet inte.. Förmodligen har du fel iaf (A)

i like it load

16 197 Inlägg
3 oktober 2007
P1 e punch seriens billigaste basar. Power seriens basar heter T1 å T2.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
3 oktober 2007
Trådstartare
kan vara så... men det stod ju inget mer än rockford fosgate P1 på den.. men kan vara som du säger... men tillbaka till ämnet, nån som vet hur dom låter, håller, rekomenderar dom osv???? smile

16 197 Inlägg
3 oktober 2007
allt håller om man hanterar de rätt...  har inte hört P1 serien själv men vi köra me P2 12" i vår dB bil som har Sv.rekord.

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
3 oktober 2007
Trådstartare
okej... vad tror ni jag ska satsa på: en cerwin vega 15" (HED serien) eller rockford 15"??

lutar för min del mer åt rockford 15" eftersom den slipper man beställa och ha sig med tongue

16 197 Inlägg
3 oktober 2007
vilken bil ska du ha den i?? sen undrar ja va du har för framsystem??

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
3 oktober 2007
Trådstartare
sierran.... har inge bra framsystem än.. bara nått av okänt märke och vega 6x9or i hatthyllan... ska väll införskaffa mig ett framsystem med.. nästa gång man får pengar smile

16 197 Inlägg
3 oktober 2007
tycker du ska satsa mer pengar på ett bra framsystem å ett bra steg till de å sen vänta me basen...

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
3 oktober 2007
Trådstartare
okej men nu orkar jag inte vänta med basen då jag är smått bas beroende tongue  6x9orna splar diskant så det räcker så länge åt mig, och jag ska ju inte tävla precis heller... så jag tänkte köpa basen först endå smile

16 197 Inlägg
3 oktober 2007
de handlar inte om å tävla.. de handlar om å få nån form av vettig "ljudbild".. men men ja kan ju inte mer än säga va ja tycker så..

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
3 oktober 2007
Trådstartare
okej, jo visst vill man ha vettigt ljud.... men en fråga, varför duger det inte med vega 6x9or för då?? jag menar, det spelar ingen roll tycker jag med framsystem eller inte i en sierra för högtalarna sitter längst ner på dörrarna så man hör ju knappt framsystemet endå hmm

men tillbaka till ämnet, rekomenderar du den basen?? smile

16 197 Inlägg
3 oktober 2007
om du bara e ute efter att "dunka" så e de vettigare å köpa typ 2st GAS silver 12"..

16 197 Inlägg
3 oktober 2007
sen e de ju så att man ska satsa pengar på ett BRA framsystem.. ja skulle skippat 6'9 helt om ja vore dig.. ljudet ska komma framifrån..

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
3 oktober 2007
Trådstartare
självklart vill man dunka... men inte som nån epa raggare utan diskant... och jag tänker inte ha nå billigt skit som gas eller nått annat billigt värdelöst märke då dom låter skit... sen så tycker jag endå att 6x9orna ger ifrån sig mer diskant och midbas än vad ett framsystem kan göra med den plaseringen av högtalarna som en sierra har hmm.... fast visst, man kan ju bygga om men då blir det alldeles för jobbigt för mig tongue

och för övrigt så hade jag endå tänkt att köpa mig ett dls framsystem senare, kommer inte ihåg vad det var för DLS framsystem men det var midbasar med lösa diskanter iaf smile

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
3 oktober 2007
Trådstartare
nu när jag endå har en bil ljuds kunnig som skriver i tråden så kan jag ju fråga en sak till.... tror du det här framsystemet funkar bra med tanke på vad jag har/ska ha för andra grejjer?? http://www.avd.se/showproduct2.php?id=& … product=17

smile

2 123 Inlägg
3 oktober 2007
_Glenne_ skrev:
nu när jag endå har en bil ljuds kunnig som skriver i tråden så kan jag ju fråga en sak till.... tror du det här framsystemet funkar bra med tanke på vad jag har/ska ha för andra grejjer?? http://www.avd.se/showproduct2.php?id=& … product=17

smile

Vad ska du ha för steg ?
Varför ska du ha dls högtalare när du kör på rockford bas ?
DLS är ju lite mera finljud, Classic serien är ju inte direkt känd för sitt välljud men dom är ändå mera välljud än basdunk enligt mig. En annan sak är att jag personligen aldrig skulle köpa ett framsystem för under 1500kr, men det är ju jag.
Och du som knappt hörde ditt framsystem borde väl vilja ha något med mera tryck.
Typ Rockford, JBL eller Kicker. Som verkligen kan spela på bra och möta upp någorlunda vettigt med basen.
A och O är ju att du tätar högtalaren och dämpar den bakom så det inte bara skramlar om plåten när du vrider upp volymen. Mer än 75% beror på hur installationen är utförd och inte hur produkten i sig jobbar.
Har hört från bra många nu föresten att dom nya framsystemen från Gas är riktigt vassa för det priset, vart själv jävligt imponerad när jag fick en demo av Nicklas i Brls V50. För dom är ju ungefär lika billiga som det Dls kittet du kollade på.
Kallar mig själv inte nån expert på billjud och ska bli kul att se vad evil har att säga : )

Sök