photoshop effekter

Ripley333
4 oktober 2007 · 638 Inlägg

hur for man denna effekten? är det bara ett filter eller ligger de mer jobb bakom?

http://img360.imageshack.us/img360/4143/bridge35196yo1.th.jpg

Licking pussy is like playing with the Mafia - one wrong move and you're in deep shit
chrno RE-雨宮
4 oktober 2007 · 481 Inlägg

En hel del annat är gjort, skulle nog inte tro att det har speciellt mkt med filter att göra alls.. Snyggt resultat är det iaf.

RE-Amemiya Kitted FD3S
Ripley333
4 oktober 2007 · 638 Inlägg

okey hur får man det så här då? nån som vill guida tongue

Licking pussy is like playing with the Mafia - one wrong move and you're in deep shit
Miklen
4 oktober 2007 ·

Testa å dra ner nåt HDR program å mixtra me inställningarna i d.. kan gå.. smile

EDIT: Testade me HDR program å d spela ingen roll va ja gjorde så blev d inte dom effekterna..beror ju iofs på hur grundbilden ser ut oxå....

Senast redigerat av Miklen (4 oktober 2007)

Ripley333
4 oktober 2007 · 638 Inlägg

är det nått plugin till ps eller?

Licking pussy is like playing with the Mafia - one wrong move and you're in deep shit
beta
4 oktober 2007 · 804 Inlägg

Ripley333 skrev:
är det nått plugin till ps eller?

Kan vara, behöver inte vara.
Man kan ändra massor redan i grundutförande med levels osv.
Lättaste om man vill lära sig att göra sånt själv är att börja följa tutorials på nätet, ofta ligger där mycket jobb bakom även de minsta detalejnra.

Ripley333
4 oktober 2007 · 638 Inlägg

mm de är nog så. de tråkiga är att dom flesta guiderna är på engelska pallar inte läsa de i längden tongue

Licking pussy is like playing with the Mafia - one wrong move and you're in deep shit
chrno RE-雨宮
4 oktober 2007 · 481 Inlägg

Grejen med HDR är ju egentligen att du ska ha rawfiler som är över under och rätt exponerade, och sen lägga ihop dom så du får ett bättre dynamiskt omfång. Att ta samma bild å försöka ändra ger inte spec mkt för den innehåller ju bara en sorts "färger" från början.

Det som dom förmodligen gjort med bilden är att polarisera himlen, dra upp färgerna och säkert 10 andra effekter. Det man behöver är ett bra objekt från början, som inte är manipulerat. Svårt att göra en manipulerad bild manipulerad.

RE-Amemiya Kitted FD3S
beta
4 oktober 2007 · 804 Inlägg

Ripley333 skrev:
mm de är nog så. de tråkiga är att dom flesta guiderna är på engelska pallar inte läsa de i längden tongue

http://www.norbin.com/photoshopskolan/ första google-svaret på "photoshopskolan", sen hurvida den sidan är bra eller inte kan jag inte svara på. Men det tar många timmar att lära sig. Även många timmar att göra större arbeten.

Ripley333
4 oktober 2007 · 638 Inlägg

baaki skrev:

Ripley333 skrev:
mm de är nog så. de tråkiga är att dom flesta guiderna är på engelska pallar inte läsa de i längden tongue

http://www.norbin.com/photoshopskolan/ första google-svaret på "photoshopskolan", sen hurvida den sidan är bra eller inte kan jag inte svara på. Men det tar många timmar att lära sig. Även många timmar att göra större arbeten.

tycker dom flesta svenska guiderna är dåliga.  har iaf inte hittat någon bra. mest för nybörjare där dom visar hur man ritar runda ringar typ tongue

Licking pussy is like playing with the Mafia - one wrong move and you're in deep shit
Ripley333
4 oktober 2007 · 638 Inlägg

chrno skrev:
Grejen med HDR är ju egentligen att du ska ha rawfiler som är över under och rätt exponerade, och sen lägga ihop dom så du får ett bättre dynamiskt omfång. Att ta samma bild å försöka ändra ger inte spec mkt för den innehåller ju bara en sorts "färger" från början.

Det som dom förmodligen gjort med bilden är att polarisera himlen, dra upp färgerna och säkert 10 andra effekter. Det man behöver är ett bra objekt från början, som inte är manipulerat. Svårt att göra en manipulerad bild manipulerad.

hur polariserar man himlen?

Licking pussy is like playing with the Mafia - one wrong move and you're in deep shit
chrno RE-雨宮
4 oktober 2007 · 481 Inlägg

Ja, det är mest rätt. Men det går ju att få effekten med hjälp av saker i photoshop också. Jag orkar inte gå in på det här, är säker på att det finns tusentals personer här inne som är bättre på det än mig. Men du kan kopiera bakgrundslagret, markera himlen, sätta det som overlay och sen sudda dig fram tills du får rätt effekt. Det finns säkert många sätt som är bättre men det ger iaf lite mer stuns i färgerna.

RE-Amemiya Kitted FD3S
Liner
4 oktober 2007 · 583 Inlägg

Jag tror att dom bara har tagit bilden på bron redigerat den sen haft ett annat lager med himmlen så den är redigerad för sig...

"-Det är inte lätt när de är svårt!
-Men de är skönt när de går!"
chrno RE-雨宮
6 oktober 2007 · 481 Inlägg

skylinedennis: Jobbar man inte alltid i lager i photoshop????

RE-Amemiya Kitted FD3S
Liner
6 oktober 2007 · 583 Inlägg

beror på... om du redigerar en normalt tagen bild så är ju den bara ett lager så de är ju svårare då såvitt jag vet... men men... är den tagen med en uberkamera kan lika gärna kameran gjort dedär...

"-Det är inte lätt när de är svårt!
-Men de är skönt när de går!"
c0nne
6 oktober 2007 · 401 Inlägg

Det finns ett program som sätter ihop olika exponerade bilder så att det blir HDR-bild som den. Programmet heter Photomatix eller något sånt...


EDIT: Ja Photomatix heter det, jag har inte använt programmet så mycket men jag brukar ta en bild på EXP+3 och en EXP 0 och en på EXP -3 sen laddar man in bilderna i programmet så mixtrar den lite sen redigerar man med färgerna lite själv som man vill sen...

Senast redigerat av c0nne (6 oktober 2007)

If you have a problem,
if no one else can help
and if you can find them...
Maybe you can hire THE A-TEAM!
Cra2ySwede Seat Leon Cupra 2007 - 320hk
6 oktober 2007 · 322 Inlägg

den är omgjord! det syns!!

c0nne
6 oktober 2007 · 401 Inlägg

http://www.garaget.org/gallery/archive/33361/166373_lhg4bj.jpg
Denna tog jag från min balkong innan i skymningen... har inte gjort så många än så den blev inte så bra... men övning ger färdighet wink

If you have a problem,
if no one else can help
and if you can find them...
Maybe you can hire THE A-TEAM!
Ripley333
7 oktober 2007 · 638 Inlägg

c0nne skrev:
http://www.garaget.org/gallery/archive/33361/166373_lhg4bj.jpg
Denna tog jag från min balkong innan i skymningen... har inte gjort så många än så den blev inte så bra... men övning ger färdighet wink

förklara kanske hur du gjort den också? big_smile

Licking pussy is like playing with the Mafia - one wrong move and you're in deep shit
street Laddtrycks-narkoman. medlem nr: 82
7 oktober 2007 · 426 Inlägg

Ripley333 skrev:

c0nne skrev:
http://www.garaget.org/gallery/archive/33361/166373_lhg4bj.jpg
Denna tog jag från min balkong innan i skymningen... har inte gjort så många än så den blev inte så bra... men övning ger färdighet wink

förklara kanske hur du gjort den också? big_smile

dom vita husen/gräsmattan  är orginalbilden.
träden i förgrunden och staden/himlen i bakgrunden är PS

Rätt?

Senast redigerat av street (7 oktober 2007)

/Street
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang