4518
Sök

Idioter på vägen....

Eliminator
1 441 Inlägg
5 oktober 2007
Detta är ju en rätt vanlig syn,,,

http://www.smp.se/bild_arkiv/75/1_00000298375.jpg

//Tommy

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.

167 Inlägg
5 oktober 2007
Håller med, inte så jävla smaart!
Var med om en liknande sak i sommras, låg en körskolebil (övingskörning) längst fram sen en v70 och sist en stoor bil (norrman) sen lägger v70 ut och ska köra om den unga killen som övningskör å då lägger norrmanen också ut utanför v70 så då låg dom tre i rad en liten stund i en uppförsbacke! det är idioti av högsta klass! mad

Ingen minns en fegis

3 059 Inlägg
5 oktober 2007
Twin-cam.. Läs va du skriver innan du börjar lägga in texter från böckerna.. du har enbart rättat dig själv.. du skrev visst att man e skyldigt att gå ner i kanten..citat: "Däremot kan man gå ner i vägrenen för att förenkla omkörningen. Det är man skyldig att göra även om omkörningen är farlig/olaglig..."

Nu skiter vi i dig.. Åter till ämnet..
Hade själva aldrig gått ut i vägrenen för att nån jäkel tror han äger vägen, då får han köra på mig. Vissa tror att dom ska ha företräde på fel vägbana och riktning.. Blir jag omkörd av en bil går jag heller inte ut till kanten om jag håller hastighetsbegränsningen förutom om jag ser att det är en som måste köra för fort, typ utryckningsfordon.. Å andra sidan behöver du inte hålla 70 på en 70 väg utan det visar enbart högsta tillåtna hastighet på sträckan, ingen kan tvinga dig att köra för fort eller i just 70. Däremot får man ju inte köra för sakta iheller och avsiktligt hindra trafiken.. Finns inga värre idioter än sånna som ligger kloss i röven även om det inte finns mötande trafik.. så ligger dom där i några sekunder för att sen göra sin omkörning istället för att gå ut tidigare och göra en smidigare omkörning.. idioter som tror att dom e coola.. då är jag en idiot och slänger mig på bromsen å då brukar dom hålla avståndet.

Glenne >> Du behöver inte läsa o skriva i trådar du tycker är meningslösa...
Senast redigerat av Smajly (5 oktober 2007)

1 297 Inlägg
5 oktober 2007
Smajly skrev:
Twin-cam.. Läs va du skriver innan du börjar lägga in texter från böckerna.. du har enbart rättat dig själv.. du skrev visst att man e skyldigt att gå ner i kanten..citat: "Däremot kan man gå ner i vägrenen för att förenkla omkörningen. Det är man skyldig att göra även om omkörningen är farlig/olaglig..."

Hade själva aldrig gått ut i vägrenen för att nån jäkel tror han äger vägen, då får han köra på mig. Vissa tror att dom ska ha företräde på fel vägbana och riktning.. Blir jag omkörd av en bil går jag heller inte ut till kanten om jag håller hastighetsbegränsningen förutom om jag ser att det är en som måste köra för fort, typ utryckningsfordon.. Å andra sidan behöver du inte hålla 70 på en 70 väg utan det visar enbart högsta tillåtna hastighet på sträckan, ingen kan tvinga dig att köra för fort eller i just 70. Däremot får man ju inte köra för sakta iheller och avsiktligt hindra trafiken.. Finns inga värre idioter än sånna som ligger kloss i röven även om det inte finns mötande trafik.. så ligger dom där i några sekunder för att sen göra sin omkörning istället för att gå ut tidigare och göra en smidigare omkörning.. idioter som tror att dom e coola.. då är jag en idiot och slänger mig på bromsen å då brukar dom hålla avståndet.

Du hade aldrig gått ut i vägrenen bla bla. Skoj att leka polis? Ja hoppas att du inser att om du bromsar in i någon som ligger för nära, av den anledningen. Så åker du dit på de så att de skriker om de. SEN så gäller det att vara samspelt i trafiken. Går du ut i vägrenen för att underlätta en omkörning så är det väl fan inget negativt med det? Eller blev din stolthet sårad?

Nog med påhopp med jag älskar när trafiken flyter på bra. Man kommer ikapp någon som kör lite saktare än mig, han går ut i vägrenen och jag kör om. När jag är om så blinkar jag höger vänster höger för att tacka och ser att han blinkar med helljuset. Samma om man själv blir omkörd och någon tackar för att man hjälpt dem!
Senast redigerat av MrTobias (6 oktober 2007)

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
6 oktober 2007
_Glenne_ skrev:
om jag säger så här.. man börjar bli lite less på alla trådar och annat snack om " gud alltså, han körde om på fel sätt.. livsfarligt alltså" om du förstår... och det blir ju samma svar i varje tråd/disskution... därför jag gjorde ett smått meningslöst inlägg... men igentligen, det är ju sånt som händer så jag sa ju inte nått fel eller så... MEN jag tycker inte det är okej att göra vansinnes omkörningar... men som sagt, endå sånt som händer och kommer alltid att göra, finns ju inte så mkt att göra åt smile

Om jag säger såhär..
Man börjar bli lite less på alla meningslösa inlägg. Hur svårt är det att låta bli att skriva om du tycker en tråd är onödig?
Men det är ju sånt som händer och det lär alltid vara så, finns ju inte mkt att göra åt smile
Senast redigerat av John87 (6 oktober 2007)

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

881 Inlägg
6 oktober 2007
MrTobias skrev:
Smajly skrev:

Du hade aldrig gått ut i vägrenen bla bla. Skoj att leka polis? Ja hoppas att du inser att om du bromsar in i någon som ligger för nära, av den anledningen. Så åker du dit på de så att de skriker om de. SEN så gäller det att vara samspelt i trafiken. Går du ut i vägrenen för att underlätta en omkörning så är det väl fan inget negativt med det? Eller blev din stolthet sårad?

Men hallå? Om man bromsar och det skulle smälla i den som ligger nära bakom, så är det ju inte den som bromsades fel, även om han bromsade med flit (varför nu han skulle göra det?). På papprena blir det fortfarande att han som låg bakom, låg för nära. För att han framför ska åka dit på det så krävs det en film eller nåt som styrker att han bromsade med flit, vilket är ganska svårt att bevisa.

Skratta bäst ni vill åt mitt inlägg, men det är vad jag har för mig.

Långtradarchaffis
224 Inlägg
6 oktober 2007
PlumCrazy skrev:
MrTobias skrev:
Smajly skrev:

Men hallå? Om man bromsar och det skulle smälla i den som ligger nära bakom, så är det ju inte den som bromsades fel, även om han bromsade med flit (varför nu han skulle göra det?). På papprena blir det fortfarande att han som låg bakom, låg för nära. För att han framför ska åka dit på det så krävs det en film eller nåt som styrker att han bromsade med flit, vilket är ganska svårt att bevisa.

ja, det har ja också hört. Kör du på någon bakifrån så är de alltid ditt fel. Hur man än vrider o vänder på de så är de ditt fel om du kör in i någon. Kan låta sjukt i vissa fall men så är de tydligen.   Sen går de säkert som plumcrazy säger, går kanske bevisa att de är den som bromsar som gör fel. men som sagt, blir nog svårt att bevisa.   Men ja har iallafall lärt mig att kör man på någon bakifrån så är de alltid ens egens fel.

Den som påstår att sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Servicerådgivare
715 Inlägg
6 oktober 2007
krossa skrev:
Håller med, inte så jävla smaart!
Var med om en liknande sak i sommras, låg en körskolebil (övingskörning) längst fram sen en v70 och sist en stoor bil (norrman) sen lägger v70 ut och ska köra om den unga killen som övningskör å då lägger norrmanen också ut utanför v70 så då låg dom tre i rad en liten stund i en uppförsbacke! det är idioti av högsta klass! mad

Ibland fattar jag inte vad folk tänker med... sista idioten är inte född än!

My Toyota is Fantastic www.garaget.org/chrille_

845 Inlägg
6 oktober 2007
bedrövligt att dom inte har vett i skallen..

3 059 Inlägg
6 oktober 2007
MrTobias skrev:
[Du hade aldrig gått ut i vägrenen bla bla. Skoj att leka polis? Ja hoppas att du inser att om du bromsar in i någon som ligger för nära, av den anledningen. Så åker du dit på de så att de skriker om de. SEN så gäller det att vara samspelt i trafiken. Går du ut i vägrenen för att underlätta en omkörning så är det väl fan inget negativt med det? Eller blev din stolthet sårad?

Nog med påhopp med jag älskar när trafiken flyter på bra. Man kommer ikapp någon som kör lite saktare än mig, han går ut i vägrenen och jag kör om. När jag är om så blinkar jag höger vänster höger för att tacka och ser att han blinkar med helljuset. Samma om man själv blir omkörd och någon tackar för att man hjälpt dem!

Tyvär åker den som ligger för nära då, inte jag ! Den som legat bakom för nära kan aldrig bevisa att man bromsat utan anledning, han ser ju inte vad som finns eller dyker upp framför min bil.. blir lite svårt för honom att bevisa att grävligen inte kröp upp på vägen.
Sen handlar det inte om att leka polis bara för att jag inte vill gå ut i vägrenen, det är ett fritt val fattar du väl, polis överlåter vi till dig att leka.. Min stolthet skiter jag i så det har inget med detta att göra.
Lite offtopic:
Om du inte visste det så är det så att om du går ut i vägrenen för att lämna fram bilar så har du väjningsplikt för dom som finns på vägen sen.. är det hundra bilar som vill förbi om du lagt dig i vägrenen är det DIN skyldighet att lämna fram dom innan du går ut på vägen igen.. bara för DIN information fan..
Senast redigerat av Smajly (6 oktober 2007)

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
6 oktober 2007
hmm okej, varför var mitt inlägg var så onödigt?,  jag menar det är sånt som händer, kommer alltid göra, inget att göra åt.... precis de jag menade....

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

804 Inlägg
6 oktober 2007
Krucial skrev:
baaki skrev:
snoddas skrev:
håller med glenne att de är sånt som händer...klart de är farligt men vad ska göras åt de da

. Man får aldrig göra en omkörning om någon framför/bakom redan påbörjat en. Rätt självklart och lärs ut när man tar körkortet.

Varför kör då varenda jävel efter den som kör om framförvarande bil i 90 fall av 100?

Med dina siffror så ska 9/10 inte ha körkort.

5 198 Inlägg
6 oktober 2007
baaki skrev:
Krucial skrev:
baaki skrev:

. Man får aldrig göra en omkörning om någon framför/bakom redan påbörjat en. Rätt självklart och lärs ut när man tar körkortet.

Varför kör då varenda jävel efter den som kör om framförvarande bil i 90 fall av 100?

räkna inte dom som finns på garaget då.. för dom är ju dom bästa att köra bil..

881 Inlägg
6 oktober 2007
gamlingen skrev:
baaki skrev:
Krucial skrev:

räkna inte dom som finns på garaget då.. för dom är ju dom bästa att köra bil..

Haha big_smile wink

Alla är vi dåliga förare, finns ingen som är bra.
Senast redigerat av PlumCrazy (6 oktober 2007)

Muttley
6 oktober 2007
PlumCrazy skrev:
MrTobias skrev:
Smajly skrev:

de är helt rätt, de är den som ligger en i röven som är skyldig om de kör in i dig.
Regeln är väl fkatikst så att du ska inte ligga närmare än vad du själv klarar av att broms vid nödfall. alltid bakomvarandes fel om de kommer djur eller andra risker.!
personligen tycker jag att man får skylla sig själv om framförvarande blir sur och nitar för att man ligger för nära man är rädd om sin bil faktiskt.

sen de med vägrenen så ska man inte köra där smile

IT-Tekniker
161 Inlägg
7 oktober 2007
Trådstartare
Alla är vi dåliga förare, finns ingen som är bra.

Detta köper jag direkt...  ingen är perfekt, men vansinnesomkörningar skulle inte behöva förekomma...

Maskinförare
1 163 Inlägg
7 oktober 2007
Min far sa en sak åt mig när jag fick körkort
"Om du utgår från att alla andra i trafiken är idioter som inte kan köra bil, så kommer du klara dig rätt långt"

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"

"Ijenkligen"
788 Inlägg
7 oktober 2007
_Spawned_ skrev:
Min far sa en sak åt mig när jag fick körkort
"Om du utgår från att alla andra i trafiken är idioter som inte kan köra bil, så kommer du klara dig rätt långt"

EXAKT det min morfar sa till mig  när jag övningskörde big_smile
det funfar ganska bra att tänka så smile

There is no theory of evolution, just a list of creatures Chuck Norris allows to live.

120 Inlägg
7 oktober 2007
Idioter finns det gott om.. därför ställer man bilen i garaget smile

Away From Keyboard. Detta betyder att personen du pratar
med har blivit arg, och kastat tangentbordet för långt bort.

305 Inlägg
7 oktober 2007
och hur många här inne tror att denna bmw som gjorde omkörningen tråden handlar om har varit inne och läst denna tråd?

Synd om er som blir omkörda och synd om er som kör om.   Är alla glada då?

Sök