MiniEvo's 200sx projekt

minievo
22 oktober 2007 · 258 Inlägg

Henrik_G skrev:
känns som du och jag är i väldigt liknande situationer, bara de att jag var(och är) 16 när jag köpte min. Detta kommer helt klart följas. Lycka till smile

Tackar, du får oxå skaffa en projekttråd tycker ja smile

Det omöjliga tar bara lite längre tid....
Henrik_G Gokartförare och Skidåkare
22 oktober 2007 · 227 Inlägg

minievo skrev:

Henrik_G skrev:
känns som du och jag är i väldigt liknande situationer, bara de att jag var(och är) 16 när jag köpte min. Detta kommer helt klart följas. Lycka till smile

Tackar, du får oxå skaffa en projekttråd tycker ja smile

tänkte jag skulle göra de när de börjar bli lite mer intressant. just nu så är det ju bara nedplockning. hela bilen är snart tom bara motorn som är kvar i, men den ska förhoppningsvis ur på höstlovet.

Nissan 200sx s13 "DDESIGN Drift Team" (1989)
Opel Omega B 2.5 "Rescue-Opeln" (1997)
minievo
22 oktober 2007 · 258 Inlägg

Henrik_G skrev:

minievo skrev:

Henrik_G skrev:
känns som du och jag är i väldigt liknande situationer, bara de att jag var(och är) 16 när jag köpte min. Detta kommer helt klart följas. Lycka till smile

Tackar, du får oxå skaffa en projekttråd tycker ja smile

tänkte jag skulle göra de när de börjar bli lite mer intressant. just nu så är det ju bara nedplockning. hela bilen är snart tom bara motorn som är kvar i, men den ska förhoppningsvis ur på höstlovet.

Ja det är lite kluder med att få ut den.Ja hade inte en aning om hur den satt (försökte dela den mellan sprängkåpa och växellåda) Blev en del svordomar innan min kom ut, men tillsist gick det smile hehe

Det omöjliga tar bara lite längre tid....
Henrik_G Gokartförare och Skidåkare
22 oktober 2007 · 227 Inlägg

minievo skrev:

Henrik_G skrev:

minievo skrev:

Tackar, du får oxå skaffa en projekttråd tycker ja smile

tänkte jag skulle göra de när de börjar bli lite mer intressant. just nu så är det ju bara nedplockning. hela bilen är snart tom bara motorn som är kvar i, men den ska förhoppningsvis ur på höstlovet.

Ja det är lite kluder med att få ut den.Ja hade inte en aning om hur den satt (försökte dela den mellan sprängkåpa och växellåda) Blev en del svordomar innan min kom ut, men tillsist gick det smile hehe

hehe okej smile hade tänkt ta ut den med växellådan på men de kanske inte går hmm

Opel Omega B 2.5 "Rescue-Opeln" (1997)
Nissan 200sx s13 "DDESIGN Drift Team" (1989)
minievo
22 oktober 2007 · 258 Inlägg

Henrik_G skrev:

minievo skrev:

Henrik_G skrev:

tänkte jag skulle göra de när de börjar bli lite mer intressant. just nu så är det ju bara nedplockning. hela bilen är snart tom bara motorn som är kvar i, men den ska förhoppningsvis ur på höstlovet.

Ja det är lite kluder med att få ut den.Ja hade inte en aning om hur den satt (försökte dela den mellan sprängkåpa och växellåda) Blev en del svordomar innan min kom ut, men tillsist gick det smile hehe

hehe okej smile hade tänkt ta ut den med växellådan på men de kanske inte går hmm

Det går säkert men du måste nog ha bilen väldigt högt ut för att kunna vinkla ut den eller sänka ner den.

Det omöjliga tar bara lite längre tid....
Henrik_G Gokartförare och Skidåkare
22 oktober 2007 · 227 Inlägg

minievo skrev:

Henrik_G skrev:

minievo skrev:
Ja det är lite kluder med att få ut den.Ja hade inte en aning om hur den satt (försökte dela den mellan sprängkåpa och växellåda) Blev en del svordomar innan min kom ut, men tillsist gick det smile hehe

hehe okej smile hade tänkt ta ut den med växellådan på men de kanske inte går hmm

Det går säkert men du måste nog ha bilen väldigt högt ut för att kunna vinkla ut den eller sänka ner den.

har "smörjgrop" i garaget så de ska nog gå att vinkla ner den tillräckligt smile

Tack 740glidarn smile

men nog pratat om de och tillbaka till din bil...

Senast redigerat av Henrik_G (22 oktober 2007)

Nissan 200sx s13 "DDESIGN Drift Team" (1989)
Opel Omega B 2.5 "Rescue-Opeln" (1997)
minievo
22 oktober 2007 · 258 Inlägg

Henrik_G skrev:

minievo skrev:

Henrik_G skrev:

hehe okej smile hade tänkt ta ut den med växellådan på men de kanske inte går hmm

Det går säkert men du måste nog ha bilen väldigt högt ut för att kunna vinkla ut den eller sänka ner den.

har "smörjgrop" i garaget så de ska nog gå att vinkla ner den tillräckligt smile

Okey gött...Då ska det nog inte vara några problem, lycka till smile

Det omöjliga tar bara lite längre tid....
Henrik_G Gokartförare och Skidåkare
22 oktober 2007 · 227 Inlägg

minievo skrev:

Henrik_G skrev:

minievo skrev:

Det går säkert men du måste nog ha bilen väldigt högt ut för att kunna vinkla ut den eller sänka ner den.

har "smörjgrop" i garaget så de ska nog gå att vinkla ner den tillräckligt smile

Okey gött...Då ska det nog inte vara några problem, lycka till smile

Tack så mkt smile

Opel Omega B 2.5 "Rescue-Opeln" (1997)
Nissan 200sx s13 "DDESIGN Drift Team" (1989)
Davv3
23 oktober 2007 · 1 019 Inlägg

Ser bra ut hittills! Lycka till med projektet!

[MÄKI-MEET] GÖRANSSON ARENA, SANDVIKEN 11 JUNI 2016 [MÄKI-MEET crew]
minievo
23 oktober 2007 · 258 Inlägg

Tackar smile

Det omöjliga tar bara lite längre tid....
minievo
25 oktober 2007 · 258 Inlägg

Ush nu blev jag meksugen, får se om det blir någon ny/egen verkstad nästa vecka. Skulle varit skönt att kunna göra färdigt karossen så ja kan måla bilen någon gång men har ju en del att svetsa först o sen ska ja ge mig på att passa in kjolpaketet med innan lack tongue Fick ju lön med ida (1200kr, får man kalla de lön? big_smile ) så nu ska ja planera lite innan ja köper på mig en massa skit. Ska allefall lägga undan så jag har råd att fylla på svetsgasen.

Det omöjliga tar bara lite längre tid....
chilibyte
26 oktober 2007 · 338 Inlägg

Är du duktig på att lackera kan du få tjäna lite pengar wink

-Mike- Stolt tvåbarnsfar
26 oktober 2007 · 548 Inlägg

Ser riktigt bra ut det där! Kommer att följas!

-Mike-
BMW 320i (2003)
minievo
26 oktober 2007 · 258 Inlägg

chilibyte skrev:
Är du duktig på att lackera kan du få tjäna lite pengar wink

Nää duktig vill jag inte påstå, men förhoppningsvis kommer jag bli big_smile

MikeAero skrev:
Ser riktigt bra ut det där! Kommer att följas!

Tackar smile

Det omöjliga tar bara lite längre tid....
minievo
7 november 2007 · 258 Inlägg

Har fortfarande inte fått tag i någon verkstad tyvärr sad
Någon som vet vad en framruta kostar? Jag har ju en liten spricka i min.

http://www.garaget.org/gallery/archive/28729/186176_7bqkgt.jpg



Här hade ja tänkt att bygga något litet typ för en 12a eller två 10or, någon som har nån ide/bilder på hur man kan få de snyggt hör av er :p
http://www.garaget.org/gallery/archive/28729/186178_5dt8k0.jpg

Det omöjliga tar bara lite längre tid....
terazzi
7 november 2007 ·

ser bra ut smile lycka ti!

jensclaudius PM Competition Team
7 november 2007 · 711 Inlägg

Kolla min projekttråd så kanske du får någon ide på baslåda i din bil.

www.bilstereoforbundet.se för dig som vill tävla i billjud
Saab 9-3sc "Blixten" (2006)
minievo
7 november 2007 · 258 Inlägg

jensclaudius skrev:
Kolla min projekttråd så kanske du får någon ide på baslåda i din bil.

Har läst din projekttråd (riktigt nice) men ja vill bygga där baksätet satt, måste få plats med en uppsättning sladdgummi och en verktygslåda där bak tongue

Det omöjliga tar bara lite längre tid....
Mickius
10 december 2007 · 4 670 Inlägg

vart köpte du kjolpaketet? mitt var det riktigt bra passform enligt mitt tycke.. köpte de på speedart.se

kommer följas detta!

Qwaffe Halvfinsk Norrman från Sverige
11 december 2007 · 586 Inlägg

stort stenskott på framrutan xD En ny ruta kostar nog inte så mycket på skroten får vi väl hoppas.

Ableton Live
BMW 520d e39 "Diplomaten" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang