MiniEvo's 200sx projekt

minievo
11 december 2007 · 258 Inlägg

mickius skrev:
vart köpte du kjolpaketet? mitt var det riktigt bra passform enligt mitt tycke.. köpte de på speedart.se

kommer följas detta!

Det köptes hos stylingkompaniet. Dom sa att lev. tid skulle vara 3-7 dagar, det tog 3.5 månader o sen när det har så dålig passform så blir man ju inte så glad.

Det omöjliga tar bara lite längre tid....
NIzmO Ollikkala Racing
11 december 2007 · 1 724 Inlägg

Kollade upp vad en ruta skulle kosta till min 200sx i fredags och det var runt 3000:- för en helt ny, själv kommer man undan med 1790:- tack vare bilglaskillen på jobbet  wink .

- Time Attack -
Nissan Cherry turbo "Pulsar Turbo ET" (1986)
Nissan Cherry "Turbo JDM" (1986)
Nissan 200sx rs13 "Time attack edition" (1989)
minievo
11 december 2007 · 258 Inlägg

NIzmO skrev:
Kollade upp vad en ruta skulle kosta till min 200sx i fredags och det var runt 3000:- för en helt ny, själv kommer man undan med 1790:- tack vare bilglaskillen på jobbet  wink .

Det var ju inte jätte billigt tongue Aja sånt man får ta, ska skicka en bilglasnisse som ja känner så han får trolla fram en till mig big_smile Förhoppningsvis för mindre än 3000 kr

Det omöjliga tar bara lite längre tid....
minievo
22 januari 2008 · 258 Inlägg

NU ÄNTLIGEN har ja flyttat bilen till ängelholm smile Så förhoppningsvis ska det hända något på henne nu. Har ju en del att göra om den ska vara körbar i sommar. Lite bilder o sånt kommer i helgen när ja ska pyssla om henne.

Det omöjliga tar bara lite längre tid....
minievo
23 januari 2008 · 258 Inlägg

Var i verkstaden ida och städa lite, tog även en liten bild för att visa min fina lokal ^^ Nikki ville oxå vara med på bild (Vakt hunden big_smile hehe)
http://www.garaget.org/gallery/archive/28729/239025_n17u73.jpg

Det omöjliga tar bara lite längre tid....
minievo
25 januari 2008 · 258 Inlägg

Nu håller ja o polaren på att fixa ute i verkstaden, e bara inne för en liten kaffe-pause. Förhoppningsvis blir det lite mer bil av den ikväll smile

Det omöjliga tar bara lite längre tid....
minievo
27 januari 2008 · 258 Inlägg

Plockade ut min spruckna framruta idag, kanske inte på det proffsigaste sättet men de var ju första gången ja gjorde det och ut kom den smile

Det omöjliga tar bara lite längre tid....
terazzi
27 januari 2008 ·

ser bra ut ändå big_smile lycka till nu!!

minievo
28 januari 2008 · 258 Inlägg

Idag var jag borta i verkstaden en snabbrunda och va bara tvungen att sätta upp kjolpaketet (med packtejp) för att se hur det skulle se ut smile Tror de kan bli jäkligt nice när det väl passar. Ska dit imorgon igen o då blir det att ta lite bilder o så.

Det omöjliga tar bara lite längre tid....
Mickius
28 januari 2008 · 4 670 Inlägg

bra vi vill se massa bilder!!! smile

minievo
31 januari 2008 · 258 Inlägg

Lova ju bilder för ett tag sen men har varit lite slarvig tongue
Här kommer iaf några smile
http://www.garaget.org/gallery/archive/28729/245261_fvfaej.jpg
Mina fälgar som ja köpte för en billig peng, ska lämnas iväg för att svetsas upp och sen ska dom målas smile
http://www.garaget.org/gallery/archive/28729/245395_dppgp2.jpg
Nya bakspoilern smile

Det omöjliga tar bara lite längre tid....
Streckkoden
31 januari 2008 · 2 655 Inlägg

OZ Superleggera kommer sitta klockrent på bilen. Kommer bilen vara vit senare?
Har haft en vit Mazda 323a med sånna fälgar på och det såg riktigt najs ut..

Får önska dej lycka till med plasten..

minievo
31 januari 2008 · 258 Inlägg

Streckkoden skrev:
OZ Superleggera kommer sitta klockrent på bilen. Kommer bilen vara vit senare?
Har haft en vit Mazda 323a med sånna fälgar på och det såg riktigt najs ut..

Får önska dej lycka till med plasten..

Tack det lär behövas ^^ hehe.
Nä bilen kommer byta färg men bestämmer de när den står färdig i boxen för att målas, annars kommer ja få flipp eftersom de finns så många snygga färger att välja mellan smile

Det omöjliga tar bara lite längre tid....
minievo
1 februari 2008 · 258 Inlägg

Idag har jag och johan slipat och målat hjulupphängningen och lite annat småpyssel.


http://www.garaget.org/gallery/archive/28729/246062_y5n7lx.jpg

Det omöjliga tar bara lite längre tid....
VMT I <3 my Honda
2 februari 2008 · 483 Inlägg

Kul projekt. Jag ser att du har en del att göra innan den är klar. Fan var dålig passform kjolpaket du har, bara kapa till småbitar och plasta om:) Lycka till

minievo
3 februari 2008 · 258 Inlägg

Idag kom hjulen på så ja kunde putta runder bilen i verkstaden o drömma smile hehe Tyvärr så glömde jag kameran så det fick bli en mobilbild. Förhoppningsvis kommer jag ihåg kameran imorgon o då blir det väl någon bild till smile

http://www.garaget.org/gallery/archive/28729/248011_h5vwm0.jpg

Det omöjliga tar bara lite längre tid....
minievo
5 februari 2008 · 258 Inlägg

Idag hände det inget med 200an förutom att hon var ute en runda på gården. Har mest städat o haft mig i verktaden o för någon timme sedan var lurifaxen här och lämna sin golf som jag ska byta urtrampningslager på imorgon. Förhoppningsvis blir de något gjort på 200an resten av veckan tongue

Det omöjliga tar bara lite längre tid....
-Claesson-
5 februari 2008 · 133 Inlägg

Nice projekt!

Måste bara påpeka en sak..... det är ju 5-bultat på fälgarna på bilden... du har 4-bultat på bilen:cool:
Men du kanske planerar att byta bultcirkel?

EDIT: såg nu att du planera att byta till 5-bultade nav... My bad! smile

Senast redigerat av -Claesson- (5 februari 2008)

Från Landet...
minievo
5 februari 2008 · 258 Inlägg

-Claesson- skrev:
Nice projekt!

Måste bara påpeka en sak..... det är ju 5-bultat på fälgarna på bilden... du har 4-bultat på bilen:cool:
Men du kanske planerar att byta bultcirkel?

EDIT: såg nu att du planera att byta till 5-bultade nav... My bad! smile

Tackar, Aa det blir att byta till 5 bultat smile Fast jag har en del annat att göra innan dess ^^

Det omöjliga tar bara lite längre tid....
minievo
9 februari 2008 · 258 Inlägg

Êftersom det inte var utrampningslagret på golfen utan vxllådan så står den kvar i garaget så ja hann/kommer inte hinna få 200an uppsvetsad denna helgen, men förhoppningsvis får ja ihop/ut golfen imorgon smile

Senast redigerat av minievo (9 februari 2008)

Det omöjliga tar bara lite längre tid....
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang