Köptips på ekonomisk liten bil

Jimm
22 oktober 2007 · 1 661 Inlägg

twin_cam skrev:

John87 skrev:

zoopåse skrev:
AC är grymt bra även när det ösregnar ute eller är väldigt fuktigt i luften så att hela bilen immar igen när man kör. Det försvinner på ett nafs med AC + värme.

Är jag ute och seglar eller är AC'n till för att kyla, inte värma?

Min nuvarande bil har AC, min förra hade inte. Enda skillnaden jag märkt är att nya bilen är skönare när det är varmt. Någon skillnad med att värma har jag inte uppmärksammat än iaf..

Nej. AC:n kyler inte, den avlägsnar värmen ur luften (Har utbildning på AC).

AC fryser också bort fukt ur luften, och därför är den guld värd även vintertid och när det regnar. AC+Värme så blir det imfritt i ett nafs inne i bilen. Värmens effekt är i de allra flesa bilar högre än ac:ns effekt, så därför funkar det. Sen behöver man inte ha ac på fullt för att bli av med imma.

Haha, det va det dummaste jag har hört.
Att avlägsna värme och att kyla är exakt samma sak. Sedan att vad du lärt dig av dina fordonslärare och det jag lärt mig på min Högskoleutbildning samt utbildning på Ringhals inte stämmer överrens förvånar mig inte.

Och ja, Vatten i luften kommer alltid att kondensera på det kallaste stället. i Detta fallet blir det i ACkondensorn. Så den bokstavligen torkar luften. (fryser inte bort nåt)
MVH

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang