Vad är det värsta o mest plågsamma ni råkat ut för?

dusty Living in the fastlane
10 oktober 2007 · 2 616 Inlägg

hm har inget själv men min far har blivit överkörd av en lastbil över benet som tur va kunde doktorn pilla ihop allt detta var för 30 år sedan.  han haltar idag och får ont i foten efter en prommenad.

Daaze Rent A Retard !
11 oktober 2007 · 674 Inlägg

ehm. ganska många som har gjort illa sig tongue men tror att jag "bräcker" alla.

föll 12 m från ett hustak landade på sprängsten bröt båda handlederna varv av den vänstra så stack nästan benpipan ut ut skinnet tongue som henla larssons ben ungefär tongue krossade även 3 ryggkoter i ländryggen och vart förlamad från midjan och neråt och hade rehabilitering i över ett år.. sitter fortfarande i rullstolen o kommer att göra det hela mitt liv.

kan säga att detta gjorde otroligt ont.. går inte ens att beskriva smärtan när man vaknar upp efter att ha svimmat av i luften på marken och inte har någon luft i lungorna. tog mig ca en minut innan jag kunde ropa på hjälp hmm


skulle ha dött igentligen enligt alla läkare jag har mött plus abulansskötarna sad

så hade ganska mkt änglavakt tongue

307 Km/h ++
502 Hk
650 Nm
Daaze Rent A Retard !
11 oktober 2007 · 674 Inlägg

Outlaw skrev:

Daaze skrev:
ehm. ganska många som har gjort illa sig tongue men tror att jag "bräcker" alla.

föll 12 m från ett hustak landade på sprängsten bröt båda handlederna varv av den vänstra så stack nästan benpipan ut ut skinnet tongue som henla larssons ben ungefär tongue krossade även 3 ryggkoter i ländryggen och vart förlamad från midjan och neråt och hade rehabilitering i över ett år.. sitter fortfarande i rullstolen o kommer att göra det hela mitt liv.

kan säga att detta gjorde otroligt ont.. går inte ens att beskriva smärtan när man vaknar upp efter att ha svimmat av i luften på marken och inte har någon luft i lungorna. tog mig ca en minut innan jag kunde ropa på hjälp hmm


skulle ha dött igentligen enligt alla läkare jag har mött plus abulansskötarna sad

så hade ganska mkt änglavakt tongue

Bara att beklaga! Men du verkar ju ha gott mod i alla fall!

haha, ja för fan tongue jag blir inge bättre av att sitta hemma o grina tongue

307 Km/h ++
502 Hk
650 Nm
SweetBabyDoll Queen Of Hearts
11 oktober 2007 · 1 300 Inlägg

Ramlade av en häst för några år sedan när hon stegrade, hamnade bakom, mamma som såg allting sa att hade hon tagit ett steg bakåt hade jag varit rätt mos. Det gör skapligt ont att ramla av en häst som har mankhöjd 175 =P. Kanske ska tillägga det med.

Samma häst skenade en gång med mig på rätt in i stallet fick böja mig frammåt för att inte slå i huvudet i dörrkarmen, fastnade sedan med min fot i stigbygeln när jag skulle kasta mig av i farten (man vill inte med in i boxen) så i stället for jag av på fel sida av häst fan och hamnade med armen rätt på en krok man hänger grimmor m.m på. Det var skönt ;P

Senast redigerat av BadGirl_854T5 (11 oktober 2007)

I do it my way
SweetBabyDoll Queen Of Hearts
11 oktober 2007 · 1 300 Inlägg

Daaze skrev:
ehm. ganska många som har gjort illa sig tongue men tror att jag "bräcker" alla.

föll 12 m från ett hustak landade på sprängsten bröt båda handlederna varv av den vänstra så stack nästan benpipan ut ut skinnet tongue som henla larssons ben ungefär tongue krossade även 3 ryggkoter i ländryggen och vart förlamad från midjan och neråt och hade rehabilitering i över ett år.. sitter fortfarande i rullstolen o kommer att göra det hela mitt liv.

kan säga att detta gjorde otroligt ont.. går inte ens att beskriva smärtan när man vaknar upp efter att ha svimmat av i luften på marken och inte har någon luft i lungorna. tog mig ca en minut innan jag kunde ropa på hjälp hmm


skulle ha dött igentligen enligt alla läkare jag har mött plus abulansskötarna sad

så hade ganska mkt änglavakt tongue

Din skyddsängel är snabb smile

Jobbigt det där.

I do it my way
Jimm
11 oktober 2007 · 1 661 Inlägg

Hade hjärnhinneinflammation och dubbelsidig lunghinneinflammation samtidigt. Det va skönt när det hela tiden tryckte så hårt på hjärnan så att man inte kunde röra sig och ändå va tvungen att hosta hela tiden p g a lunghinneinflammationen. Kunde dött men blev helt återställt.

Sedan nu i början av sommaren lyckades jag få en betonggris på foten och krossade mellanbenet och bröt då foten på 5 ställen.

edit: massa småskador då jag sytt, t ex spetsade handen med ett vassstrå när jag va 12 år.
Sågade mig i handen(pekfingret och fick sy. Klämde mig i en plåtdörr så att fingeravtrycket hyvlades av.

Så klämde jag tummen i banden på en pansarvagn i lumpen, men då sprack bara naglen och tummen va blå i nån månad.

Retade upp våran schäfer en gång så han högg två fina hål rakt genom vänster kind.

Senast redigerat av Hardjim (11 oktober 2007)

Daaze Rent A Retard !
11 oktober 2007 · 674 Inlägg

BadGirl_854T5 skrev:

Daaze skrev:
ehm. ganska många som har gjort illa sig tongue men tror att jag "bräcker" alla.

föll 12 m från ett hustak landade på sprängsten bröt båda handlederna varv av den vänstra så stack nästan benpipan ut ut skinnet tongue som henla larssons ben ungefär tongue krossade även 3 ryggkoter i ländryggen och vart förlamad från midjan och neråt och hade rehabilitering i över ett år.. sitter fortfarande i rullstolen o kommer att göra det hela mitt liv.

kan säga att detta gjorde otroligt ont.. går inte ens att beskriva smärtan när man vaknar upp efter att ha svimmat av i luften på marken och inte har någon luft i lungorna. tog mig ca en minut innan jag kunde ropa på hjälp hmm


skulle ha dött igentligen enligt alla läkare jag har mött plus abulansskötarna sad

så hade ganska mkt änglavakt tongue

Din skyddsängel är snabb smile

Jobbigt det där.

ja det e lite jobbigt tongue

haha, jaa han/hon måste vara snabb så in i helvete smile wink

307 Km/h ++
502 Hk
650 Nm
BMWKimmo Mekaniker
11 oktober 2007 · 472 Inlägg

Har inte haft samma otur som er. Det värsta är nog vinkelslipen jag satte i knät så jag såg skelettet. Sen har man blivit sparkad av en häst precis bredvid klockspelet en gång. Sen har man gjort ett antal sköna vurpor på cross tiden med. bla slagit axel ur led och fått riktigt saftigt med grus i ögonen.

Senast redigerat av BMWKimmo (11 oktober 2007)

BMW-tok
BMW 525 Turbo "BadBlack" (1989)
xorox_88 Smack that ass!!
11 oktober 2007 · 2 953 Inlägg

slog å stortån å en dörrkarm en gång de gjorde skapligt ont

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet
Volvo 242 DL "fd LowLife" (1982)
Volvo Amazon "It came from the swamp" (1965)
SweetBabyDoll Queen Of Hearts
11 oktober 2007 · 1 300 Inlägg

xorox_88 skrev:
slog å stortån å en dörrkarm en gång de gjorde skapligt ont

Ha ha! ja, det gör ont som fan =P

Eller när man halkar på ett halt golv och kör in tå jävel i väggen  lol ha ha !!

I do it my way
SweetBabyDoll Queen Of Hearts
11 oktober 2007 · 1 300 Inlägg

Daaze skrev:

BadGirl_854T5 skrev:

Daaze skrev:
skulle ha dött igentligen enligt alla läkare jag har mött plus abulansskötarna sad

så hade ganska mkt änglavakt tongue

Din skyddsängel är snabb smile

Jobbigt det där.

ja det e lite jobbigt tongue

haha, jaa han/hon måste vara snabb så in i helvete smile

Han/hon har nog turbo ;P

I do it my way
xorox_88 Smack that ass!!
11 oktober 2007 · 2 953 Inlägg

BadGirl_854T5 skrev:

xorox_88 skrev:
slog å stortån å en dörrkarm en gång de gjorde skapligt ont

Ha ha! ja, det gör ont som fan =P

Eller när man halkar på ett halt golv och kör in tå jävel i väggen  lol ha ha !!

funkar de å är inte så himmla skönt att slå in den i skortsten heller aj aj

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet
Volvo 242 DL "fd LowLife" (1982)
Volvo Amazon "It came from the swamp" (1965)
Daaze Rent A Retard !
11 oktober 2007 · 674 Inlägg

BadGirl_854T5 skrev:

Daaze skrev:

BadGirl_854T5 skrev:

Din skyddsängel är snabb smile

Jobbigt det där.

ja det e lite jobbigt tongue

haha, jaa han/hon måste vara snabb så in i helvete smile

Han/hon har nog turbo ;P

ja, eller en topfuel dragster big_smilebig_smile ^^

307 Km/h ++
502 Hk
650 Nm
NiMroD
11 oktober 2007 · 264 Inlägg

hade en sparkcykel och kompisen hade cykel..
vi hade bestämt att vi skulle mötas vid skolan.
då körde vi ett spontant chickenrace när vi såg varann
båda trodde att den andra skulle vejja....INGEN gjorde det såklart
han som trampade på ganska bra med sin morsas cykel med lite luft i det smala smala däcket träffade då mitt knä "head on" kunnde knappt gå på 3 veckor. gick inte till sjukuset heller vilket jag ångrar nu... har nu problem med knät och det var ca 10 år sedan detta hände. väntar nu på läkartid hmm

Volvo V60 "D4 awd" (2013)
Volvo XC 60 "Gubbens" (2008)
darkwizard Fordonstekniker
11 oktober 2007 · 1 740 Inlägg

Flugit över styret på cykeln, spräkte upp hakan, ville bara ha plåster, men läkarn ville sy. Så käkerns ord blev lag. Detta är 8 år sen.

Förra året brände man sig rejält. 15% brännskador, mest på höger arm och vaderna. Inget jag lider av idag, lite köldkänslig, men det funkar. Om ni undra vad jag gjorde så kan ni få ett PM.

Lev livet, det kan ta slut fort
Saab 900 I16 "Blood Red Lady" (1989)
Bubbaman Byfåne
11 oktober 2007 · 368 Inlägg

Ganska mycket saker.. kan ta lite godbitar:

Körde i med en cross i en grusgrop. Körde i t-shirt så jag spenderade någon timma på mage medan morsan plockade småsten i hela ryggen.

Körde i med en cykel. Bröt 2-3 revben plus att jag slog till en njure så jag pissade blod. Fick en allergisk chock av joden när dom skulle gör magnet röntgen(att få det man är allergisk mot rakt i armen via spruta är inte kul).

Satt en kniv i näven av misstag(Skulle dela en brödbulle smile ).

Första gången jag opererade för nageltrång.. Tyckte "Det gör ju inte så ont" så jag började gå till bussterminalen(ca 1-2 km). Efter ca 250-500m tog lokalbedövningen slut.. Fifan.

En AT läkare skulle ta ett ryggmärgsprov på mig. Blev stucken(huggen enligt mig) 5-6ggr i ryggraden medan en bunt syror höll i mig.. lite smått panik. Har fortfarande fobi för sprutor i ryggen efter det. Gick bärsärk när dom skulle ge mig stelkramp i ryggen vid ett senare tillfälle.

bmx
11 oktober 2007 · 7 100 Inlägg

Daaze skrev:

BadGirl_854T5 skrev:

Daaze skrev:

ja det e lite jobbigt tongue

haha, jaa han/hon måste vara snabb så in i helvete smile

Han/hon har nog turbo ;P

ja, eller en topfuel dragster big_smilebig_smile ^^

eller så körde han/hon en ford scorpio smile

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
terazzi
11 oktober 2007 ·

vet ej vilket.. men skulle göra en bakåtvolt med snowboarden och landade helt på rygg lr när jag körde rakt in i en lykstolpe med en polares moppe.. så går det när bromsarna är helt slut sad

Daaze Rent A Retard !
11 oktober 2007 · 674 Inlägg

bmx skrev:

Daaze skrev:

BadGirl_854T5 skrev:

Han/hon har nog turbo ;P

ja, eller en topfuel dragster big_smilebig_smile ^^

eller så körde han/hon en ford scorpio smile

hahaha. ja det kanske finns en liten chans tongue

hahaha ^^

307 Km/h ++
502 Hk
650 Nm
Coffe
11 oktober 2007 · 124 Inlägg

Bubbaman skrev:
Första gången jag opererade för nageltrång.. Tyckte "Det gör ju inte så ont" så jag började gå till bussterminalen(ca 1-2 km). Efter ca 250-500m tog lokalbedövningen slut.. Fifan.

Jag kände inget efter att bedövningen släppt när jag opererade mitt nageltrång. Men ska operara det igen nästa onsdag, får la hoppas att jag har lika tur då.
Nageltrång är ett helvete, det e riktigt smärta tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang