varför blir man "klassad" som rasist om

NiMroD
11 oktober 2007 · 264 Inlägg

Sitter och kollar på "Vakna med the voice" och Thomas järvheden sa att om tex Özz nujen går upp på scen och drar lite halvrasistiska skämt om svenskar så är det "skitkul" och alla skrattar men om han drar skämt om invandrare så blir han klassad som rasist...
Så vad tror ni att det beror på. jag vet då inte.. är det så tabuu eller vad är det?? hmm

UPPSKATTAR SVAR..

Volvo V60 "D4 awd" (2013)
Volvo XC 60 "Gubbens" (2008)
Mankan1978 Son Of Murphy
11 oktober 2007 · 782 Inlägg

NiMroD skrev:
Sitter och kollar på "Vakna med the voice" och Thomas järvheden sa att om tex Özz nujen går upp på scen och drar lite halvrasistiska skämt om svenskar så är det "skitkul" och alla skrattar men om han drar skämt om invandrare så blir han klassad som rasist...
Så vad tror ni att det beror på. jag vet då inte.. är det så tabuu eller vad är det?? hmm

UPPSKATTAR SVAR..

Drog han ett skämt som anses stötande för oss som svenskar skall han anmälas direkt, både till polis och tittarombudsmannen om nu Kanal 5 har något sådant.
Det är viktigt att hålla på regler och att nolltolerans skall införas.
Minns bara den där reklamen om pension som gick innan, när killen mötte sig själv på något flygplan, typ. Och han nämnde då ordet "svenne". En helt opolitiskt oberoende person anmälde reklaminslaget för "hets mot folkgrupp", då ordet är ett nedvärderande smeknamn på en svensk, vilket ledde till att reklamen slutade sändas och att hela historien är glömd.

Vad det beror på, det du tog upp? Ja finns ingen annan att skylla på än vår Regering och massmedia som daltar hit o dit. Skulle en svensk tycka illa om en invandrare o säga det öppet i en tidning, i radio eller kanske t.om. Tv så blir han direkt "rasist" och blir uthängd i alla sorters media.
Medan ord som "svenne" eller "white trash" är helt acceptabelt, i all media och i dagligt tal.
Minns bara en skribent för Aftonbladet (tror jag), som på 90-talet frågade svenskar på stan vad dom tyckte om invandrare, och skrev en löpsedeln: "Ut med dom", vilket då dom svenskar han frågade tyckte. Han fick då sparken med omedelbar verkan, och då bara för att han skrev vad dom han frågat tyckte.

Sen är det ju lite missvisande o kalla någon för "rasist" när han säger tvi åt invandrare, men det är en helt annan sak.

Hi! I´m Murphy, Son of Murphy!
chrno RE-雨宮
11 oktober 2007 · 481 Inlägg

Det är för att svenskar ska vara så jävla bra präktiga å duktiga, låtsas att vi är bäst i världen å har så öppna armar. Säger man sanningen i vad det än handlar om går man emot våran "lag" om att vi ska vara så äckligt perfekta. Det spelar ingen roll om det handlar om brott,invandring,hur svenskar dricker alkohol, eller hur många hål det finns i en ost.

RE-Amemiya Kitted FD3S
kohler
11 oktober 2007 · 671 Inlägg

Ska ge ett ganska kort svar: Därför att dom vita med Hitler i spetsen har trakasserat dom svarta/mörka genom historien så nu finns det en underliggande uppfattning att dom har rätt att ge tillbaka lite... sjukt men sant. dom har lite att ta ut på "rasistiska skämt-kontot" helt enkelt medan dom vita ligger minus.

för övrigt hoppas jag att denna tråd håller sig städad roll

Second is the first loser
Mankan1978 Son Of Murphy
11 oktober 2007 · 782 Inlägg

Ska det vara nolltolerans så skall den ju vara åt båda hållen tycker jag. Hårt skall sättas mot hårt! Förbud är förbud...
Därför hoppas jag någon som såg detta program anmälde personen i fråga för hets mot folkgrupp så att dessa dumheter kan stoppas.

Hi! I´m Murphy, Son of Murphy!
-Mike- Stolt tvåbarnsfar
11 oktober 2007 · 548 Inlägg

kohler skrev:
Ska ge ett ganska kort svar: Därför att dom vita med Hitler i spetsen har trakasserat dom svarta/mörka genom historien så nu finns det en underliggande uppfattning att dom har rätt att ge tillbaka lite... sjukt men sant. dom har lite att ta ut på "rasistiska skämt-kontot" helt enkelt medan dom vita ligger minus.

för övrigt hoppas jag att denna tråd håller sig städad roll

Hehe vet inte om man kan kalla KKK eller Hitler för rasistiska skämt! De var ju skämt men inte själva grejen om ni förstår! Sen tycker jag att vi ger fullständigt fel signaler gentemot diskriminering! Väldigt sällan som svenskar blir diskriminerade! Samma sak mot killar/män VS tjejer/kvinnor! Vet inte vad allt detta beror på men fel är det!
Låt svenska flaggan visas på stängerna i Sverige och Nationalsången spelas den är även ämnad för Nysvenskarna! Synd bara att äggen till "Nassar" skall ha den som deras sköld också! Bättre att ta bort den för dem istället!

Senast redigerat av MikeAero (11 oktober 2007)

-Mike-
BMW 320i (2003)
henkebenke
11 oktober 2007 · 1 703 Inlägg

Det är bara för det är hett och inne att vara invandrare och dra skämt om svennar. Ta det med en klackspark.
Inget att stressa upp sig över.
Personligen tycker jag att Özz och de andra invandrarståupparna är totalt värdelösa.

Tacka vet jag Lasse Lindroth aka. Ali Hussein, han var iaf lite nyskapande! RIP.

Volkswagen typ1 "Restolooker" (1962)
BMW-328I
11 oktober 2007 ·

henkebenke skrev:
Det är bara för det är hett och inne att vara invandrare och dra skämt om svennar. Ta det med en klackspark.
Inget att stressa upp sig över.
Personligen tycker jag att Özz och de andra invandrarståupparna är totalt värdelösa.

Tacka vet jag Lasse Lindroth aka. Ali Hussein, han var iaf lite nyskapande! RIP.

Hett och inne att vara invandrare? får jag fråga när det var ute att vara invandrare?

_deki_
11 oktober 2007 · 281 Inlägg

BMW-328I skrev:

henkebenke skrev:
Det är bara för det är hett och inne att vara invandrare och dra skämt om svennar. Ta det med en klackspark.
Inget att stressa upp sig över.
Personligen tycker jag att Özz och de andra invandrarståupparna är totalt värdelösa.

Tacka vet jag Lasse Lindroth aka. Ali Hussein, han var iaf lite nyskapande! RIP.

Hett och inne att vara invandrare? får jag fråga när det var ute att vara invandrare?

Haha skönaste haha..Shan Atci...
Skämt är skämt..så länge det är verkligehetsbaserat om ni förstår vad jag menar om man inte ljuger i skämten så klart det är okey att skämta om alla....

/Deki
BMW-328I
11 oktober 2007 ·

_deki_ skrev:

BMW-328I skrev:

henkebenke skrev:
Det är bara för det är hett och inne att vara invandrare och dra skämt om svennar. Ta det med en klackspark.
Inget att stressa upp sig över.
Personligen tycker jag att Özz och de andra invandrarståupparna är totalt värdelösa.

Tacka vet jag Lasse Lindroth aka. Ali Hussein, han var iaf lite nyskapande! RIP.

Hett och inne att vara invandrare? får jag fråga när det var ute att vara invandrare?

Haha skönaste haha..Shan Atci...
Skämt är skämt..så länge det är verkligehetsbaserat om ni förstår vad jag menar om man inte ljuger i skämten så klart det är okey att skämta om alla....

Jag sa det inte i det syftet som Shan sa det på men visst.

_deki_
11 oktober 2007 · 281 Inlägg

vad var de för syfte du sa i det då?

/Deki
_deki_
11 oktober 2007 · 281 Inlägg

och folk som anmäler sånt på tv...chill..har ni inget annat för er än att sitta o ringa runt och anmäla grejer...skaffa er ett liv...man ska kunna skämta om både invandrare och svenskar..och vi ska kunns skratta tillsammans åt det

/Deki
snoddas
11 oktober 2007 · 1 142 Inlägg

när de redan finns en tråd om detta kan ja ju säga att de är lite överdrivet av invadrarna att försöka byta namn på glassen 88 eftersom 8 i alfabetet är H och de blir ju HH=heil hitler och sen nogger som blev nigger...ja tycker de är lite långsökt har dom inget annat att gra än att komma hit och klaga trivs dom inte kan dom väll flytta ja är inte rasist men vissa av dom tror ju dom är störst bäst och vackrast och ska hänga i sina adidas kläder

_deki_
11 oktober 2007 · 281 Inlägg

snoddas skrev:
när de redan finns en tråd om detta kan ja ju säga att de är lite överdrivet av invadrarna att försöka byta namn på glassen 88 eftersom 8 i alfabetet är H och de blir ju HH=heil hitler och sen nogger som blev nigger...ja tycker de är lite långsökt har dom inget annat att gra än att komma hit och klaga trivs dom inte kan dom väll flytta ja är inte rasist men vissa av dom tror ju dom är störst bäst och vackrast och ska hänga i sina adidas kläder

hur vet du att det är invandrare som har stört sig på det..du jag skulle kunna säga att inte en enda invandrare bryrs sig om vad glassarna heter här i sverige....det är som sagt folk som inte har ngt liv som ska ringa in och anmäla grjer..låter mer som svenskfasoner om jag får säga vd ja tycker..soms agt de ska ju va så jämlikt och stelt....haha det med adidas kläderna är ju ett bra skämt haha..

/Deki
snoddas
11 oktober 2007 · 1 142 Inlägg

_deki_ skrev:

snoddas skrev:
när de redan finns en tråd om detta kan ja ju säga att de är lite överdrivet av invadrarna att försöka byta namn på glassen 88 eftersom 8 i alfabetet är H och de blir ju HH=heil hitler och sen nogger som blev nigger...ja tycker de är lite långsökt har dom inget annat att gra än att komma hit och klaga trivs dom inte kan dom väll flytta ja är inte rasist men vissa av dom tror ju dom är störst bäst och vackrast och ska hänga i sina adidas kläder

hur vet du att det är invandrare som har stört sig på det..du jag skulle kunna säga att inte en enda invandrare bryrs sig om vad glassarna heter här i sverige....det är som sagt folk som inte har ngt liv som ska ringa in och anmäla grjer..låter mer som svenskfasoner om jag får säga vd ja tycker..soms agt de ska ju va så jämlikt och stelt....haha det med adidas kläderna är ju ett bra skämt haha..

hehe jo men ja stör mig ändå på de varför vet ja inte...men allså om man säger såhär de finns dom invadrare som är skit shyssta och dom som bara är dumma i huvet men likadant äre ju med svenskar oxå och minsta man säger till dom så får man antingen spö eller så blir man anmäld

BMW-328I
11 oktober 2007 ·

_deki_ skrev:
vad var de för syfte du sa i det då?

Jag sa det eftersom att jag ville veta när det var ute att vara invandrare

henkebenke
11 oktober 2007 · 1 703 Inlägg

BMW-328I skrev:

henkebenke skrev:
Det är bara för det är hett och inne att vara invandrare och dra skämt om svennar. Ta det med en klackspark.
Inget att stressa upp sig över.
Personligen tycker jag att Özz och de andra invandrarståupparna är totalt värdelösa.

Tacka vet jag Lasse Lindroth aka. Ali Hussein, han var iaf lite nyskapande! RIP.

Hett och inne att vara invandrare? får jag fråga när det var ute att vara invandrare?

Notera att jag skrev:
"hett och inne att vara invandrare och dra skämt om svennar"

Volkswagen typ1 "Restolooker" (1962)
_deki_
11 oktober 2007 · 281 Inlägg

snoddas skrev:

_deki_ skrev:

snoddas skrev:
när de redan finns en tråd om detta kan ja ju säga att de är lite överdrivet av invadrarna att försöka byta namn på glassen 88 eftersom 8 i alfabetet är H och de blir ju HH=heil hitler och sen nogger som blev nigger...ja tycker de är lite långsökt har dom inget annat att gra än att komma hit och klaga trivs dom inte kan dom väll flytta ja är inte rasist men vissa av dom tror ju dom är störst bäst och vackrast och ska hänga i sina adidas kläder

hur vet du att det är invandrare som har stört sig på det..du jag skulle kunna säga att inte en enda invandrare bryrs sig om vad glassarna heter här i sverige....det är som sagt folk som inte har ngt liv som ska ringa in och anmäla grjer..låter mer som svenskfasoner om jag får säga vd ja tycker..soms agt de ska ju va så jämlikt och stelt....haha det med adidas kläderna är ju ett bra skämt haha..

hehe jo men ja stör mig ändå på de varför vet ja inte...men allså om man säger såhär de finns dom invadrare som är skit shyssta och dom som bara är dumma i huvet men likadant äre ju med svenskar oxå och minsta man säger till dom så får man antingen spö eller så blir man anmäld

aa men det du sa nyss låter ju mycket bättre att man ska se till individen och inte sätta alla i samma fack..som sagt vi människor är olika och visst finns det grejer som kännetecknar invandrare samt svenskar men det är ändå olika personer och alla beteer sig olika

/Deki
snoddas
11 oktober 2007 · 1 142 Inlägg

_deki_ skrev:

snoddas skrev:

_deki_ skrev:

hur vet du att det är invandrare som har stört sig på det..du jag skulle kunna säga att inte en enda invandrare bryrs sig om vad glassarna heter här i sverige....det är som sagt folk som inte har ngt liv som ska ringa in och anmäla grjer..låter mer som svenskfasoner om jag får säga vd ja tycker..soms agt de ska ju va så jämlikt och stelt....haha det med adidas kläderna är ju ett bra skämt haha..

hehe jo men ja stör mig ändå på de varför vet ja inte...men allså om man säger såhär de finns dom invadrare som är skit shyssta och dom som bara är dumma i huvet men likadant äre ju med svenskar oxå och minsta man säger till dom så får man antingen spö eller så blir man anmäld

aa men det du sa nyss låter ju mycket bättre att man ska se till individen och inte sätta alla i samma fack..som sagt vi människor är olika och visst finns det grejer som kännetecknar invandrare samt svenskar men det är ändå olika personer och alla beteer sig olika

precis

BMW-328I
11 oktober 2007 ·

henkebenke skrev:

BMW-328I skrev:

henkebenke skrev:
Det är bara för det är hett och inne att vara invandrare och dra skämt om svennar. Ta det med en klackspark.
Inget att stressa upp sig över.
Personligen tycker jag att Özz och de andra invandrarståupparna är totalt värdelösa.

Tacka vet jag Lasse Lindroth aka. Ali Hussein, han var iaf lite nyskapande! RIP.

Hett och inne att vara invandrare? får jag fråga när det var ute att vara invandrare?

Notera att jag skrev:
"hett och inne att vara invandrare och dra skämt om svennar"

Vi kommer ju inte direkt någonstans med detta och vad du fått det ifrån vet jag inte (hett o inne?) hahaha, men helt klart är det iaf, invandrare drar så jävla mycket bättre skämt än svenskar.

Tycker att man ska kunna skämta om svennar och invandrare, speciellt invandrare då det finns så jävla mycket att driva om, svensken är mer begränsad.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang