varför blir man "klassad" som rasist om

henkebenke
11 oktober 2007 · 1 703 Inlägg

BMW-328I skrev:

henkebenke skrev:

BMW-328I skrev:

Hett och inne att vara invandrare? får jag fråga när det var ute att vara invandrare?

Notera att jag skrev:
"hett och inne att vara invandrare och dra skämt om svennar"

Vi kommer ju inte direkt någonstans med detta och vad du fått det ifrån vet jag inte (hett o inne?) hahaha, men helt klart är det iaf, invandrare drar så jävla mycket bättre skämt än svenskar.

Tycker att man ska kunna skämta om svennar och invandrare, speciellt invandrare då det finns så jävla mycket att driva om, svensken är mer begränsad.

Men förstår du inte att jag menar att de sista åren har pressen och media hypat såtuppare med invandrarbakgrund.

Personligen har jag inga problem med invandrare, vi är ju alla människor.

Volkswagen typ1 "Restolooker" (1962)
FREE30 Avstängd
11 oktober 2007 · 92 Inlägg

sverige nya iraq om 10år
vi måste ge dom pengar.mat.bra lägenheter.nya kläder
pga det så skärs läkarvården ner.sjukerkättningar osv
detta är bara början.om 10år undrar hur det ser ut då
sverige kommer inte vara svenskt i alla fall.mass kultur
ställe.det finns redan områden som RINKEBY.rosengård
mm där 99% är utlänningar.tar inte lång tid så äger dom
göteborg och stockholm oxå.men vad gör det.de ju underbart
dom kanske lär sig svenska och startar en pizzeria med goda
pizzor och allt blir bra.vad våre livet utan kebab och pizza?lol

It Get´s Only Better
BMW-328I
11 oktober 2007 ·

henkebenke skrev:

BMW-328I skrev:

henkebenke skrev:

Notera att jag skrev:
"hett och inne att vara invandrare och dra skämt om svennar"

Vi kommer ju inte direkt någonstans med detta och vad du fått det ifrån vet jag inte (hett o inne?) hahaha, men helt klart är det iaf, invandrare drar så jävla mycket bättre skämt än svenskar.

Tycker att man ska kunna skämta om svennar och invandrare, speciellt invandrare då det finns så jävla mycket att driva om, svensken är mer begränsad.

Men förstår du inte att jag menar att de sista åren har pressen och media hypat såtuppare med invandrarbakgrund.

Personligen har jag inga problem med invandrare, vi är ju alla människor.

Anledningen till att dom gör det är eftersom att dom vill få alla i SVERIGE att förstå just det du sa, vi är alla människor. Att vi ska kunna bo i ett samhälle där man skojar och leker tillsammans utan en jävla massa rasism och liknande dyker upp.

_deki_
11 oktober 2007 · 281 Inlägg

FREE30 skrev:
sverige nya iraq om 10år
vi måste ge dom pengar.mat.bra lägenheter.nya kläder
pga det så skärs läkarvården ner.sjukerkättningar osv
detta är bara början.om 10år undrar hur det ser ut då
sverige kommer inte vara svenskt i alla fall.mass kultur
ställe.det finns redan områden som RINKEBY.rosengård
mm där 99% är utlänningar.tar inte lång tid så äger dom
göteborg och stockholm oxå.men vad gör det.de ju underbart
dom kanske lär sig svenska och startar en pizzeria med goda
pizzor och allt blir bra.vad våre livet utan kebab och pizza?lol

en mycket hemsk dum obildad kommentar..25år?? njaee knappast lukatar med fjortis kille med personlighetsklyvning

/Deki
henkebenke
11 oktober 2007 · 1 703 Inlägg

BMW-328I skrev:

henkebenke skrev:

BMW-328I skrev:

Vi kommer ju inte direkt någonstans med detta och vad du fått det ifrån vet jag inte (hett o inne?) hahaha, men helt klart är det iaf, invandrare drar så jävla mycket bättre skämt än svenskar.

Tycker att man ska kunna skämta om svennar och invandrare, speciellt invandrare då det finns så jävla mycket att driva om, svensken är mer begränsad.

Men förstår du inte att jag menar att de sista åren har pressen och media hypat såtuppare med invandrarbakgrund.

Personligen har jag inga problem med invandrare, vi är ju alla människor.

Anledningen till att dom gör det är eftersom att dom vill få alla i SVERIGE att förstå just det du sa, vi är alla människor. Att vi ska kunna bo i ett samhälle där man skojar och leker tillsammans utan en jävla massa rasism och liknande dyker upp.

Ja, och det är jättebra!
Men då dyker det upp "problem" som trådskaparen lider av, att han känner sig kränkt.
Kortfattat verkar det ju som att man inte kan vara alla till lags.
Visst ska man kunna skämta om vad som helst, sålänge det görs hyffsat smakfullt.

Volkswagen typ1 "Restolooker" (1962)
henkebenke
11 oktober 2007 · 1 703 Inlägg

FREE30 skrev:
sverige nya iraq om 10år
vi måste ge dom pengar.mat.bra lägenheter.nya kläder
pga det så skärs läkarvården ner.sjukerkättningar osv
detta är bara början.om 10år undrar hur det ser ut då
sverige kommer inte vara svenskt i alla fall.mass kultur
ställe.det finns redan områden som RINKEBY.rosengård
mm där 99% är utlänningar.tar inte lång tid så äger dom
göteborg och stockholm oxå.men vad gör det.de ju underbart
dom kanske lär sig svenska och startar en pizzeria med goda
pizzor och allt blir bra.vad våre livet utan kebab och pizza?lol

Ja fy så hemskt.
Invandring har skett under århundraden. Hade det inte vart för invadrare skulle inte sverige vara ett av de modernaste länderna i världen.
Hoppas att du vet att Bernadotte inte är ett svenskt efternamn wink

Volkswagen typ1 "Restolooker" (1962)
FREE30 Avstängd
11 oktober 2007 · 92 Inlägg

_deki_ skrev:

FREE30 skrev:
sverige nya iraq om 10år
vi måste ge dom pengar.mat.bra lägenheter.nya kläder
pga det så skärs läkarvården ner.sjukerkättningar osv
detta är bara början.om 10år undrar hur det ser ut då
sverige kommer inte vara svenskt i alla fall.mass kultur
ställe.det finns redan områden som RINKEBY.rosengård
mm där 99% är utlänningar.tar inte lång tid så äger dom
göteborg och stockholm oxå.men vad gör det.de ju underbart
dom kanske lär sig svenska och startar en pizzeria med goda
pizzor och allt blir bra.vad våre livet utan kebab och pizza?lol

en mycket hemsk dum obildad kommentar..25år?? njaee knappast lukatar med fjortis kille med personlighetsklyvning

HEHEHEHEH kanske kanske smile lol

It Get´s Only Better
BMW-328I
11 oktober 2007 ·

Finns gott om skojare också

pulk
11 oktober 2007 · 143 Inlägg

Idag går det bara bra(bättre) att skämta om svenskar och inte tvärt om. Senast för några dar sen (tisdags?) hörde jag på nyhterna att nordea skulle försöka få mer invandarare att jobba hos dom. Det går bra att säga, men skulle dom däremot sagt: vi ska nu mera anställa svenskar i första hand... oj oj, då hade det varit livat nu smile tycker att det spårat ur totalt. Men som du säger så av någon knepig anledning så är det okej att "diskrimimerna" åt ena hållet idag för ingen törs säga något då. btw så gissar jag på att den här tråden aldrig kommer bli mer än 5sidor innan den är låst wink

BMW 323 Ci (1999)
Emma87a
11 oktober 2007 · 5 Inlägg

kohler skrev:
Ska ge ett ganska kort svar: Därför att dom vita med Hitler i spetsen har trakasserat dom svarta/mörka genom historien så nu finns det en underliggande uppfattning att dom har rätt att ge tillbaka lite... sjukt men sant. dom har lite att ta ut på "rasistiska skämt-kontot" helt enkelt medan dom vita ligger minus.

för övrigt hoppas jag att denna tråd håller sig städad roll

"rätt att ge tillbaka" ? Varför ska våran generation få ta skit för något som hände på den tiden?! Det låter ju rätt korkat i mina öron !? Det spelar väll ingen roll vad människan är för något, man ska behandla varandra med respekt! Det finns både vita, mörka, tjocka, smala, långa, korta . ja alla sorters människor som beter sig som skit.  och de ska få samma behandling . Oavsett vad!

Emma, såklart!
henkebenke
11 oktober 2007 · 1 703 Inlägg

Emma87a skrev:
Det finns både vita, mörka, tjocka, smala, långa, korta .

Sen har vi volvoägare....

Volkswagen typ1 "Restolooker" (1962)
_deki_
11 oktober 2007 · 281 Inlägg

haha aa dessa volvoägare..

/Deki
Malm3n Fotograf @ Team Insane Racing
11 oktober 2007 · 1 781 Inlägg

Det är väl det som standup kompiker är tillför? kunna skämta om allt och alla? gå över gränsen?

det är ju tråts allt bara skämt och verklighetsrelaterat!.. titta bara på Magnus Betnér(stavning)
han är ju sjukt rolig att lyssna på fast han drar världens grövsta skämt som är just verklighetsrelaterat! och vad är han då? JO skitrolig! alla ska kunna skratta åt det tillsammans!

Shan Tha man "toa-rulle, toa-rulle, toarulllle, toarulle"

Team Insane Racing
JonasPLind
11 oktober 2007 · 820 Inlägg

Emma87a skrev:

kohler skrev:
Ska ge ett ganska kort svar: Därför att dom vita med Hitler i spetsen har trakasserat dom svarta/mörka genom historien så nu finns det en underliggande uppfattning att dom har rätt att ge tillbaka lite... sjukt men sant. dom har lite att ta ut på "rasistiska skämt-kontot" helt enkelt medan dom vita ligger minus.

för övrigt hoppas jag att denna tråd håller sig städad roll

"rätt att ge tillbaka" ? Varför ska våran generation få ta skit för något som hände på den tiden?! Det låter ju rätt korkat i mina öron !? Det spelar väll ingen roll vad människan är för något, man ska behandla varandra med respekt! Det finns både vita, mörka, tjocka, smala, långa, korta . ja alla sorters människor som beter sig som skit.  och de ska få samma behandling . Oavsett vad!

Du har så jävla fel.

Tjocka personer får  man reta. wink

Nu till det dryga seriösa...

För övrigt vill jag berätta att svenne är en man som är oskuld om ni nu trodde det betydde "korkad svensk" så hade ni helfel.

Dom där är komiker. Det dom säger är inte blodigt allvar.
Thomas Järvheden kommer aldrig starta en rasistisk revolution och Özz Nujen, Shan Atci eller Johan Glans kommer inte tillhöra makten  i ett nystartat tredje rike.

Sluta vara så jävla fjantiga och klaga.

Tyckte ni det var fel av GB att döpa glassen till Nogger Black?
Var det rasistiskt det också?
För det var verkligen det töntigaste mediasverie gjort sen kvällstidningen uppfanns.

Senast redigerat av wh0re (11 oktober 2007)

henkebenke
11 oktober 2007 · 1 703 Inlägg

wh0re skrev:
Dom där är komiker. Det dom säger är inte blodigt allvar.
Thomas Järvheden kommer aldrig starta en rasistisk revolution och Özz Nujen, Shan Atci eller Johan Glans kommer inte tillhöra makten  i ett nystartat tredje rike.

Vaaaaa?!
Jag som redan börjat fylla skafferiet inför en kommande ransionering.

Allvarligt talat, alla fattar väl att det är humor?!

Volkswagen typ1 "Restolooker" (1962)
BMW-328I
11 oktober 2007 ·

henkebenke skrev:

wh0re skrev:
Dom där är komiker. Det dom säger är inte blodigt allvar.
Thomas Järvheden kommer aldrig starta en rasistisk revolution och Özz Nujen, Shan Atci eller Johan Glans kommer inte tillhöra makten  i ett nystartat tredje rike.

Vaaaaa?!
Jag som redan börjat fylla skafferiet inför en kommande ransionering.

Allvarligt talat, alla fattar väl att det är humor?!

Ja da alla fattar att det är humor wink

henkebenke
11 oktober 2007 · 1 703 Inlägg

BMW-328I skrev:

henkebenke skrev:

wh0re skrev:
Dom där är komiker. Det dom säger är inte blodigt allvar.
Thomas Järvheden kommer aldrig starta en rasistisk revolution och Özz Nujen, Shan Atci eller Johan Glans kommer inte tillhöra makten  i ett nystartat tredje rike.

Vaaaaa?!
Jag som redan börjat fylla skafferiet inför en kommande ransionering.

Allvarligt talat, alla fattar väl att det är humor?!

Ja da alla fattar att det är humor wink

Dåså, case closed big_smile

Volkswagen typ1 "Restolooker" (1962)
NiMroD
11 oktober 2007 · 264 Inlägg

henkebenke!!!!!

Har jag någonstans skrivet att jag känt mig "krängt" NEJ!!! mad
tycker du ska läsa topic en gång till innan du säger att jag har problem med något..
jag hade en fundering och ställde en fråga...

Volvo V60 "D4 awd" (2013)
Volvo XC 60 "Gubbens" (2008)
henkebenke
11 oktober 2007 · 1 703 Inlägg

Klart du känner dig kränkt, annars hade du väl inte startat en tråd om ämnet wink

Ang. topicen "varför blir man klassad som rasist om" låter väldigt mycket som att du känner dig kränkt och påhoppad.

Senast redigerat av henkebenke (11 oktober 2007)

Volkswagen typ1 "Restolooker" (1962)
BMW-328I
11 oktober 2007 ·

henkebenke skrev:
Klart du känner dig kränkt, annars hade du väl inte startat en tråd om ämnet wink

Ang. topicen "varför blir man klassad som rasist om" låter väldigt mycket som att du känner dig kränkt och påhoppad.

Hehe smart där

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang