Jag tror så här. Ju mer förbud & intollerans man skapar genom media tex. eller direkt från munn till munn, ju mer skit kommer vi att få dras med. Jag personligen har mer respekt mot en människa -människa skriver jag. För jag skiter i vilket hörn eller vilken flagga denne lever för. Så länge denne människa visar ömsesidig respekt & öppenhet mot mig, & alla andra i omgivningen då förtjänar han att bli behandlad på lika villkor. Tex. En inbiten muslim TÅL ju inte att skämta om eller änns avbilda profeten (vem det nu är??) sådant betende de visar gör mig bara att jag tar avstånd ifrån sådana individerför att sånt beteende visar på att dessa människor inte kan vara öppna & ömsesidiga, man kan inte lita på dem, speciellt då de rättfärdigar våld som en lösning på kulturkrockar. Racism är inget annat än revir tänkande igentligen.. Jag fick uppleva i skolan en gång då vi inte fick sjunga nationalsången, för att inte visa nationalism mot skolans invandrare??? Jag tyckte det var så fel! För har de valt att komma hit då måste de ju kunna anpassa sig till oss till en grad, om inte annat så visa RESPEKT mot vår kultur & land. Precis som vi skulle vå RESPEKTERA deras nation & kultur OM vi flytta till dem! Vi har all rätt att visa vår nation & sjunga national sången så mycket vi vill så länge det inte kan kopplas till hailande nazzar!!
Senast redigerat av Ramrod (14 oktober 2007)
With great freedom comes great responsebility