5165
Sök

förslag på bil max 6-7 tusen

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
11 oktober 2007
Trådstartare
tjaba funderade på om man skulle köpa sig en till bil när lönen kommer den 25 november

har ej bestämt vad förutom prisklass 6-7 tusen typ

så kom me lite trevliga förslag helst ingen volvo har haft en 240 sen fri tillgång till 740 940 så almänt less på dom utan turbo

så kom med förslag på vad som hälst utom volvo

alias_kladde
12 oktober 2007
saab 900 eller 9000 turbo
Mercedes med större motor eller bmw med stor motor i 750 t.ex

annars audi quattro turbo

379 Inlägg
12 oktober 2007
Ford Sierra! big_smile snygg, relativt pigg, drar inte så fasligt med bränsle.

Tyskstuk är äckligt.

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
12 oktober 2007
alias_kladde skrev:

Kom ihåg att budgeten är max 7 tusen.

En SAAB 900 är ingen dålig bil. Ungefär i samma klass som Volvo 740.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

5 650 Inlägg
12 oktober 2007
Trådstartare
sj tvivlar ja på att man får en färch turbo bil för 6-7 tusen men aja

hur länge lever en sierra ientligen?

äre inte 9000 bättre än 900 av de gammla modellerna?

Biltokig
870 Inlägg
12 oktober 2007
John87 skrev:
alias_kladde skrev:

Kom ihåg att budgeten är max 7 tusen.

En SAAB 900 är ingen dålig bil. Ungefär i samma klass som Volvo 740.

Skillnaden mellan en 900 och en 740 är väl att 900 har en inredning som är tusen gånger bättre och att skillnaden i körupplevelse mellan dom är som dag och natt ungefär... roll

volvo_dude: 9000 håller väldigt hög kvalitet ja, men det gör gamla 900an också - inte många fel på dom! går lääääänge! btw, 9000 är fortfarande säkrare än medelbilen trots att den designades tidigt 80-tal...(Imponerande!)
Så satsa på en 9000 om budgeten räcker till, men vill du ha turbo så är det mycket lättare att hitta en 900 turbo för de pengarna än en 9000 turbo.
Senast redigerat av Mr_Gear (12 oktober 2007)

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.

Jajjemen!
1 512 Inlägg
12 oktober 2007
Mr_Gear skrev:
Skillnaden mellan en 900 och en 740 är väl att 900 har en inredning som är tusen gånger bättre och att skillnaden i körupplevelse mellan dom är som dag och natt ungefär... roll

Den största skillnaden på en 900 å en 740 är enligt mig vart dom driver.. FWD vs RWD

Skulle aldrig få för mig å köpa en fwd bil i dagens läge, speciellt inte nu inför vintern. Man kan ha så jävla kul med en bakhjulsdriven bil.

Nä.. vill du inte ha en volvo så tycker ja du ska försöka leta reda på en bmw.

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.

Biltokig
870 Inlägg
12 oktober 2007
Manne skrev:
Mr_Gear skrev:

Den största skillnaden på en 900 å en 740 är enligt mig vart dom driver.. FWD vs RWD

Skulle aldrig få för mig å köpa en fwd bil i dagens läge, speciellt inte nu inför vintern. Man kan ha så jävla kul med en bakhjulsdriven bil.

Nä.. vill du inte ha en volvo så tycker ja du ska försöka leta reda på en bmw.

Bmw isåfall ja... ska man ha bakhjulsdrivet så ska man ha riktig diff och inte bonna-rwd roll

Jajjemen!
1 512 Inlägg
12 oktober 2007
Mr_Gear skrev:
Bmw isåfall ja... ska man ha bakhjulsdrivet så ska man ha riktig diff och inte bonna-rwd roll

Hörde nåt om att de gick å åtgärda med en riktig diff? *host host (svetsen) roll

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.

5 650 Inlägg
12 oktober 2007
Trådstartare
jag ska liksom ha bilen för och pendla till sthml då jag jobbar där
så drivningen på den är skit de samma blir en lite seriösare bil när pengar finns för de om nått år

pendlar bilar ska man ju itne ha så höga krav på förtuom att den gått igenom bes felfritt

så tänke prova nått annat skoj märke än volvo för har bara haft vanliga volvos
och de kommer självklart bil en volvo turbo när pengarna fixar till sig så tills dess tänkte jag prova nått annat

därför vill jag ha förslag på bilar som håller

saab va 1 ford va 1 bmw 1 nått mer skoj?

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
12 oktober 2007
Pendlarbil ska ju helst vara billig också.

Ford Fiesta, Nissan Sunny eller Micra, Suzuki Swift eller Alto.

Där har du några att suga på wink

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

RobinMoberg
12 oktober 2007
skattebefriad mb 123 diesel, billigare blire inte..

5 650 Inlägg
12 oktober 2007
Trådstartare
tänkte mera en vanlig bensin bil som inte klassas som microbilar

typ normal bil me snålaste motorn tex gl modellerna på volvo

huh?
10 427 Inlägg
12 oktober 2007
volvo_dude skrev:
sj tvivlar ja på att man får en färch turbo bil för 6-7 tusen men aja

hur länge lever en sierra ientligen?

äre inte 9000 bättre än 900 av de gammla modellerna?

En polare körde en SAAB 900 T16 4d -84 i över ett år förut.
Den köpte han för 7000 spänn eller nåt, renoverade ett bromsok..
det var väl typ allt, sen rasade iofs växellådan men bilen gick
bra i ett år. Hade väl gått 24000 mil otrimmat.

huh?
10 427 Inlägg
12 oktober 2007
Mr_Gear skrev:

Sen SAAB 900 har slappa reglage (fasta lägen i Volvobilar, allt känns rejält) och bilen ser invändigt ut som vilken Volvo 240 eller VW Golf II som helst.. Volvo 740 har mycket modernare instrumentpanel m.m m.m. Men bra mycket plastigare inredning och värdelöst tyg-innertak.
Går inte med på att inredningen är tusen gånger bättre, men erkänner vissa brister tongue (plastighet/knakighet/tygtak).

Biltokig
870 Inlägg
13 oktober 2007
steifan skrev:
Mr_Gear skrev:

Sen SAAB 900 har slappa reglage (fasta lägen i Volvobilar, allt känns rejält) och bilen ser invändigt ut som vilken Volvo 240 eller VW Golf II som helst.. Volvo 740 har mycket modernare instrumentpanel m.m m.m. Men bra mycket plastigare inredning och värdelöst tyg-innertak.
Går inte med på att inredningen är tusen gånger bättre, men erkänner vissa brister tongue (plastighet/knakighet/tygtak).

Du kallar volvo 740s instumentpanel modernare än något annat på denna panel... redan där ser du till att jag inte kan ta dig på allvar! Designad till 100% med vinkelhake ffs... Vet inte om jag ska skratta eller gråta lol

ps. no hard feelings mate wink

5 650 Inlägg
13 oktober 2007
Trådstartare
steifan skrev:
Mr_Gear skrev:

av de jag vet om volvo en hel del så har inte 740n nån modernare instrument panel alls
måste då säga att saab 9000 har den mest hightech instrumet panel av 80-90 tals bilarna
så vida de inte är nån japanare som har bättre då jag har 0 koll på dom

volvos har alltid vart stenåldern i de mesta blev lite ändringar på de på 90 talet

iof alltid ogillat 740 så

DraMinBil.nu
1 016 Inlägg
13 oktober 2007
gav 5000:- förra vintern för en saab 900 2.0 -95:a ( obs, nya karossen ) . Hade den strax över ett år utan större problem, så en sån kan jag rekommendera smile

Adam /
SAAB 9-3 2.3 Aero 300hk.
Vectra B CLC Edition ( såld )
Vectra B ST2000 ( såld )

5 650 Inlägg
13 oktober 2007
Trådstartare
har sett en hel del såna men dom har gått rätt långt sen me tanke på en saabs livslängd på lådan så vette fan om man verkligen vågar köpa nån över 25 tusen mil

OEM <3
6 957 Inlägg
13 oktober 2007
Opel Omega 2.0

Annars får du nog en fin Dakota för dom pengarna... tongue

OEM <3

Sök