5176
Sök

förslag på bil max 6-7 tusen

huh?
10 427 Inlägg
13 oktober 2007
Mr_Gear skrev:
steifan skrev:
Mr_Gear skrev:
Skillnaden mellan en 900 och en 740 är väl att 900 har en inredning som är tusen gånger bättre och att skillnaden i körupplevelse mellan dom är som dag och natt ungefär... roll

Sen SAAB 900 har slappa reglage (fasta lägen i Volvobilar, allt känns rejält) och bilen ser invändigt ut som vilken Volvo 240 eller VW Golf II som helst.. Volvo 740 har mycket modernare instrumentpanel m.m m.m. Men bra mycket plastigare inredning och värdelöst tyg-innertak.
Går inte med på att inredningen är tusen gånger bättre, men erkänner vissa brister tongue (plastighet/knakighet/tygtak).

Du kallar volvo 740s instumentpanel modernare än något annat på denna panel... redan där ser du till att jag inte kan ta dig på allvar! Designad till 100% med vinkelhake ffs... Vet inte om jag ska skratta eller gråta lol

ps. no hard feelings mate wink

Haha, jämför med Golf II, Volvo 240, SAAB 900 så ser du den enorma skillnaden.

huh?
10 427 Inlägg
13 oktober 2007
volvo_dude skrev:
steifan skrev:
Mr_Gear skrev:
Skillnaden mellan en 900 och en 740 är väl att 900 har en inredning som är tusen gånger bättre och att skillnaden i körupplevelse mellan dom är som dag och natt ungefär... roll

Sen SAAB 900 har slappa reglage (fasta lägen i Volvobilar, allt känns rejält) och bilen ser invändigt ut som vilken Volvo 240 eller VW Golf II som helst.. Volvo 740 har mycket modernare instrumentpanel m.m m.m. Men bra mycket plastigare inredning och värdelöst tyg-innertak.
Går inte med på att inredningen är tusen gånger bättre, men erkänner vissa brister tongue (plastighet/knakighet/tygtak).

av de jag vet om volvo en hel del så har inte 740n nån modernare instrument panel alls
måste då säga att saab 9000 har den mest hightech instrumet panel av 80-90 tals bilarna
så vida de inte är nån japanare som har bättre då jag har 0 koll på dom

volvos har alltid vart stenåldern i de mesta blev lite ändringar på de på 90 talet

iof alltid ogillat 740 så

Det är bara att jämföra en sen 90-tals bil med Volvo 740ns instrumentpanel.
Sen jämför du samma instrumentpaneler med SAAB 900, VW Golf II eller Volvo 240 (<- alla ser för jävliga ut).
Där ser du skillnaden. SAAB 9000 har jag ingen uppfattning om då jag aldrig åkt i en, men
där har vi ju färddator och såna grejer smile

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
13 oktober 2007
Trådstartare
steifan skrev:
Mr_Gear skrev:
steifan skrev:

Du kallar volvo 740s instumentpanel modernare än något annat på denna panel... redan där ser du till att jag inte kan ta dig på allvar! Designad till 100% med vinkelhake ffs... Vet inte om jag ska skratta eller gråta lol

de som skiljer 240n  och 740n är ju temp och soppa mätare är omflyttade och sen att varvräknare e standard på 740is va inte allt för många 240is som gjordes orginal me de
och man kan ju inte påstå att 740n är så hightec för de
ta tex saab de har färdator och hela kittet volvo började inte me de föräns 850 tiden

Biltokig
870 Inlägg
13 oktober 2007
steifan skrev:
Mr_Gear skrev:
steifan skrev:

öh... det är ju det jag gör!!!!! tongue volvo 240s panel är sketful, golf 2 har också fruktansvärt kantig panel...
Saab 900 däremot har inte så kantig panel, utan den är precis som saabs paneler brukar är riktad mot föraren lite lätt - den är ljusår sämre än den i saab 9000 men ljusår bättre än den i 740...

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.

huh?
10 427 Inlägg
13 oktober 2007
Mr_Gear skrev:
öh... det är ju det jag gör!!!!! tongue volvo 240s panel är sketful, golf 2 har också fruktansvärt kantig panel...
Saab 900 däremot har inte så kantig panel, utan den är precis som saabs paneler brukar är riktad mot föraren lite lätt - den är ljusår sämre än den i saab 9000 men ljusår bättre än den i 740...

SAAB (OG) 900:

http://www.garaget.org/archive/547/595/4359-7037-2735.jpg

Volvo 240:

http://www.forumbilder.se/images/2345234dsghdfgh).jpg

VW Golf II:

http://www.forumbilder.se/images/golf234ijlsfgj245y.jpg

Volvo 740:

http://www.garaget.org/archive/13540/61540/61540-565871.jpg

740ns panel känns mycket renare och fräschare än alla andra.
Har för övrigt stereouttaget lite längre ned som i dom flesta nyare
bilar. Inte för att det är bättre kanske tongue
Ger bättre sikt i vilket fall.
Senast redigerat av steifan (13 oktober 2007)

DraMinBil.nu
1 016 Inlägg
13 oktober 2007
volvo = bussrattar. även om du steifan har eftermonterat en mer "normal" ratt.

Adam /
SAAB 9-3 2.3 Aero 300hk.
Vectra B CLC Edition ( såld )
Vectra B ST2000 ( såld )

huh?
10 427 Inlägg
13 oktober 2007
AdamOpel skrev:
volvo = bussrattar. även om du steifan har eftermonterat en mer "normal" ratt.

Haha, stämmer bra tongue Volvo 240ns är lite mer buss än 740ns.. men säkert lika
diameter. Ratten jag har i min är ett originaltillbehör.. bussratt i finare stuk wink

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
13 oktober 2007
Trådstartare
du glömmde en bild på saab 9000 mätare;)

sen äre ju 80 tals volvosarnas rattar är inte större än de flesta bilar
spec om man gämför me de tidigare volvos 140 amazon osv

Sök