Volvo S60 som förstabil?

Petersen
13 oktober 2007 · 76 Inlägg

ja betalar 570kr imån helförsäk på volvia o e 32 o bilen står på privat tomt i en liten håla,skatten 2585 om året på min s60 t5a 01:D

Alltid skit gla.
Volkswagen Tiguan "Lecker" (2018)
Daaze Rent A Retard !
13 oktober 2007 · 674 Inlägg

är det nån ide att skriva vad ni betalar ? nu vet jag inte hur gamma personen ifråga är men om han ska ha en första bil antar jag att han är ganska ung och nyligen har tagit körkort. så jag tror inte att han hamnar under 10-20k helförsäkring helår.

men sen varierar de ju som sagt mkt vart i detta avlånga land man bor me.. men som sagt lite svårt att få nån riktig uppfattning om hur gammal man e.  100,00 e mkt pengar. men han kan ju ha sparat tongue

MVH// Johan Ö

307 Km/h ++
502 Hk
650 Nm
R_fused There is no replacement for displacement
13 oktober 2007 · 630 Inlägg

s60 är en trevlig bil, själv resonerar jag så att jag tycker du skall köpa en så ny/bra förstabil som du har råd med.
Vilka är med om mest olyckor? är ju tydligen de med nytt kökort och då bör man väl sitta i en säker bil om det nu skulle hända något? Man har ju försäkring för att klara sånt:)

Reichte86
13 oktober 2007 · 509 Inlägg

Intressant tråd! Har ägt min s60 sedan i april! är skit nöjd över den! Dock är det ju en r och den är kanske lite skönar att åka i! mina stolar sitter du som i en fotölj och det är inte jobbigt att åka långt i den! En polare hade en 2,4 sugmotor och den va inte heller dum! men du kanske ska satsa på lite skönare comfort och en liten snurra så blir du nog helnöjd!

Madhouse
14 oktober 2007 · 1 079 Inlägg

Daaze skrev:

Madhouse skrev:
Snart vinter, som förstabil köp en besiktigad bakhjulsdriven vinterbil som inte kostar så mkt i försäkringar osv, utan bonus och sånt så svider det, lär dig köra med en äldre bil istället som inte gör nåt om du sladdar av vägen, sen köper du nåt finare till sommaren så skulle jag ha gjort iaf. Ang S60 så är nog det enda självklara valet Turbo, bättre andrahandsvärde, roligare att köra, oftast mer utrustning. Försäkringar så kan du räkna själv på www.lansforsakringar.se och www.trygghansa.se vad det skulle kosta dig, finns säkert fler sidor att jämföra på. Annars så ligger ju Volvo 850 Turbo rätt bra i pris nuförtiden du får rätt mkt för pengarna och delarna/service går under niceprice på Volvo och kostar inte så mkt.

kan säga att volvia är bra mkt billigare än dom två.

.......

MVH// Johan Ö smile

Volvia skulle ha 541:-/mån för min 850t5 helförsäkr, självrisk elim djur, 1000mil/år (kör bara sommaren) Trygg hansa tog 341:-/mån med helförs, och total självrisk elim, 1000mil så i mitt fall icke, bytte för övrigt från länsförsäkringar. Lättast är att gå in på deras hemsidor och räkna på sig själv därför jag länkade, sparade ett antal tusen på att byta till trygghansa.

Senast redigerat av Madhouse (14 oktober 2007)

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.
Serreos
14 oktober 2007 · 182 Inlägg

Köp en S40 T4 eller 2,0T istället lite mer ungdomsbil och roligare att köra, du får ju inte nån t5a i bra skick för 100 tusen, men du får en väldigt fin s40 T4 för pengarna. Som sagt S60 är roligare om du köper en med turbo, skulle inte köpa 2,4t men 2,5t och t5 är ett tips och spaceball är ett plus big_smile den vanliga växeln känns som en traktors big_smile

Mvh Jojje

Jackeman
14 oktober 2007 · 64 Inlägg

Är väl inte så kul att ha en skitful bil?

mebben Troligen galen...
14 oktober 2007 · 567 Inlägg

Jackeman skrev:
Är väl inte så kul att ha en skitful bil?

Hur hög var nivån på det där uttalandet då?

Smaken är ju olika mellan olika människor, men det kanske du inte förstår?

Hellquist
14 oktober 2007 · 499 Inlägg

Jackeman skrev:
Är väl inte så kul att ha en skitful bil?

Tycker du själv att det inlägget tillför något? S60 är snyggare än din 200SX..

Jag gillar S60. Det är riktigt sköna stolar, fin inredning och om du köper en turbo så är det inga problem att köra ifrån M3.

Jackeman
14 oktober 2007 · 64 Inlägg

JAG tycker de är fula, ni får tycka vad ni vill, men det är alltid kul att se vad grinigt det blir om man nämner något negativt om någon annan persons bilmodell. Det är kul att det förväntas vara en hög nivå på ett internet forum, tyvärr snackar 90% skit, så jag tänkte göra samma sak, jag vill ju inte vara sämre...

Reichte86
14 oktober 2007 · 509 Inlägg

haha! Men du ska inte jämföra din gammla 200 med en ny bil! Du kan kanske diskutera detta med folk som kör 740 med samma årsmodell som din! din bil är ju fan skattefri snart! håll dig till dina forum och skit i andras!!

Jackeman
14 oktober 2007 · 64 Inlägg

Förlåt visste inte att det här var "volvos only" och föresten har jag aldrig jämfört min bil med en volvo, varför skulle jag vilja det! OCH jag vet att min bil är snart skattefri, men tänk för de pengarna som blir över så kan jag gå ut och ta några extra öl, det är väl underbart!

Reichte86
14 oktober 2007 · 509 Inlägg

ja men med den attityden får man hoppas att du inte åker på spö med dina öl! Skulle heller inte tänka mig att du ska jämföra din gammla bil med en ny volvo! Du vet det är lixom inte samma sak!

Du som är sugen kolla denna! http://www.blocket.se/vi/13605830.htm?ca=17_s

Fel färg kanske men den har rätt bra utrustning och är ju inte så gammal så du behöver skämmas!!

Jackeman
14 oktober 2007 · 64 Inlägg

Vilken attityd? Aha du menar anti volvo attityden som alla volvo ägare fruktar, jag brukar hålla den för mig själv men jag var tvungen att skriva av mig, S60 har ju de fulaste baklysen som någonsin gjorts (enligt mig, antagligen är de det snyggaste du sätt!) och faktiskt så har jag aldrig åkt på spö, med eller utan öl! SKÅL!

Reichte86
14 oktober 2007 · 509 Inlägg

hehe ne men du lär åka på spö om du ta ett race med mig eller med en vanlig s60 sugmotor! smile

Jackeman
14 oktober 2007 · 64 Inlägg

Mot dig blir det nog svårt att vinna mot, kanske efter vintern! En vanlig sugis ska dock inte vara några problem, men kanske dax att stänga diskussionen, vi vandrade lite ifrån trådens ämne, jag får skylla på ölen, men killen som startade tråden- åk och provkör en s60 och om du vill ha den, köp!

Traz
14 oktober 2007 · 576 Inlägg

Jackeman skrev:
Mot dig blir det nog svårt att vinna mot, kanske efter vintern! En vanlig sugis ska dock inte vara några problem, men kanske dax att stänga diskussionen, vi vandrade lite ifrån trådens ämne, jag får skylla på ölen, men killen som startade tråden- åk och provkör en s60 och om du vill ha den, köp!

Övningskör med en sådan! Turboladdad är den också, 210 HK smile
Komforten är suverän, älskar bara baklysen och designen överhuvudtaget! Känslan är toppen!

Ni som har kört S60 med både turbo och utan - hur pass stor är skillnaden?

Peter_A a.k.a aLan.
14 oktober 2007 · 281 Inlägg

Traz skrev:

Jackeman skrev:
Mot dig blir det nog svårt att vinna mot, kanske efter vintern! En vanlig sugis ska dock inte vara några problem, men kanske dax att stänga diskussionen, vi vandrade lite ifrån trådens ämne, jag får skylla på ölen, men killen som startade tråden- åk och provkör en s60 och om du vill ha den, köp!

Övningskör med en sådan! Turboladdad är den också, 210 HK smile
Komforten är suverän, älskar bara baklysen och designen överhuvudtaget! Känslan är toppen!

Ni som har kört S60 med både turbo och utan - hur pass stor är skillnaden?

Stor skillnad helt klart.. inget turbotryck i ryggen på en sugis tongue ..   


S60 är en helskön bil.. sitter som en gud i förarsätet.. riktigt bra ljud för att vara orginal med..

Nattugglan Idiot..
14 oktober 2007 · 285 Inlägg

Jag har kört en volvo s60 två gånger..
Tyvärr bara med  motorn på  140hk(tror jag det var) och 170hk.

Dom var rätt slöa innan dom kom upp i varv.
Men komforten verkligen ett plus när det gäller den bilen,Härligare stolar får man leta efter.
Den gick tyst och fint med.
Märkte dock att A-stolparna skymmer som bara den,blir som en döda vinkeln bakom dom.


Men annars var den både skön och kändes rätt stabil

FREE30 Avstängd
14 oktober 2007 · 92 Inlägg

VOLVO de bara snutar som kör volvo och saab.inget normalt folk

It Get´s Only Better
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang