VARNING för: http://www.blocket.se/vi/13503270.htm?ca=9_s

leo_m83
14 oktober 2007 ·

Jag brukar alltid kolla upp bilen innan jag åker och köper de. vv och hitta.se, det har jag gjort nu på varje enda bil som jag vart intresserade av. Det är väl så det är neklaste att hitta adressen till säljaren m.m.

Men det som övertalade mig var hur han hade lagt annonsen och det som följde efter i telefonen med säljaren. Han sa ju att bilen hade INGA fel. och som det står i annonsen så står det "mycket välvårdad" .

Men vissligen kan man inte längre lita på vad folk skriver och säger på annonser och telefon. Vissligen MÅSTE man se på bilen för att tro på det som säljaren säger, och det är väldigt tråkigt tycker jag...

R_fused There is no replacement for displacement
14 oktober 2007 · 630 Inlägg

Tråkigt att det blev så för dig! va själv och kollade på en volvo 940 idag att ha som vinter/sladdbil, Skulle enligt säljaren vara fräsch och gå bra. När jag kommer dit är det en hel del rost lite här och där. Visst de kan jag kanske ta de är en gammal bil men när vi ska provköra startar den inte:( Inredningen va även den rätt sunkig..

_Milli_
14 oktober 2007 · 144 Inlägg

vi råka också ut för ungefär det samma för några månader sen.. på bilderna såg bilen jättefin ut och när vi ringde så verka den vara i toppskick och det var massa funktioner och tillbehör men när vi kom dit som för oss var 60mil tur och retur så var det knappt att man kunde tro att det var samma bil! Var så himlans mycket fel på bil utseendemässigt och larmdosan hade han inte fått av förra ägaren och vinterdäcken som han sa på telefon var i bra skick var det inget mönster på och det var STORA repor i bakspoilern och väldigt kanstötta fäljar mm. vi åkte också hem utan bil och var inte så glada så jag förstår hur du känner dig..

Bostrom RS
14 oktober 2007 · 886 Inlägg

Mycket fantasipriser och okunniga bilförsäljare på blocket nuför tiden... hmm

Focus RS
steifan DR!FTT3KN!K3R
14 oktober 2007 · 10 427 Inlägg

Ägaren kanske är allmänt okunnig.. tongue

Volvo 740 GLT 16 VALVE "Der goldene Schwede" (1988)
BMW 323 Ci "Der schwarze Deutsche" (2000)
leo_m83
14 oktober 2007 ·

vissligen är det inte bara jag som är har vart hos "okkuniga" säljare. Att det finns sånna människor som slöser ens tid på det visat. tja, vad ska man säga.....

kimme-320i
14 oktober 2007 · 191 Inlägg

har hänt mig oxå när ja letade första bil, hittade en fin galant på blocket. skickade iväg farsan som bor i gbg för han hade närmare. både ja å farsan hade snacka me han som ägde den. han sa att den va lika fin som på bilden. men när farsan tittade på den va den rostig, sne å ja kommer inte ihåg alla saker de va. blir så less på dom som inte kan vara ärliga när dom ska sälja saker.


trist att de vart så för dig!!

Pellefax
14 oktober 2007 · 644 Inlägg
leo_m83
14 oktober 2007 ·

vissligen inte. Man ser sånt om och om igen.

dusty Living in the fastlane
14 oktober 2007 · 2 616 Inlägg

men shit fyfan va jag tycker synd om dig jag var själv med om samma sak när jag åkte från alingsås till örebro för att kika på en bil som dom hade skruvat tillbaka mätaren på sad

FreddeK
14 oktober 2007 ·

man får skylla sig själv om man åker 50mil för att kolla på en bil! Tyvärr kan man inte lita på någon man inte känner. surt för dig!

Reichte86
14 oktober 2007 · 509 Inlägg

bilen står ju inte på adam iaf! kollade upp det och kan inte stava till det! smile

Hellfire
14 oktober 2007 · 160 Inlägg

Oseriösa säljare finns överallt. Jag har genom årens lopp varit och tittat på massor med begagnade bilar och jag vet hur många fula fiskar det finns där ute vare sig det är en tvättäkta Svenssons eller en invandrare. Som sagt var ju uppe i Stockholm i somras, (bor i närheten av Västerås) och tittade på en Chevrolet Beretta GTZ, säljaren var en äldre herre som sålde bilen åt sin son som stod som ägare på bilen. Enligt pappan så var bilen i kanonbra skick, bilen kostade 16,500 kr på annonsen på blocket. Såg fin ut på bild och jag frågade ut säljaren om skicket och allt det där, han svarade att allt var kanon. Vi bestämde en tid för möte och jag ringde honom en extra gång innan jag åkte, frågade då en sista gång om skicket på motor och drivlina och han säger, ”du jag skulle ALDRIG lura dig, du som ändå åker en sådan lång bit för att titta på bilen”. Väl framme och efter provtur samt inspektion av både kaross och motor så inser jag att toppen är kass och avgassystemet som han påstod var nästintill nytt var snarare på väg att få hål i skarvarna, servostyrningen ylade jämmerlikt vid minsta rattpåslag vilket inte nämndes i annonsen eller av pappa som sålde bilen. Fanns mer att påpeka på både på kaross och på motorns funktion men jag nämnde några av sakerna till gubben men han blånekade att det var något fel på bilen och sa att priset står fast, inte en krona skulle prutas på priset. Sedan ville han lite komiskt göra reklam för att det var en amerikansk bil och jämförde kvalitén men dom gamla amerikanska muskelbilarna från 50-60-talet och menade på att amerikanska bilar bara går och går utan problem. Ännu roligare var att gubben hela tiden lät och pratade som en TV-shops försäljare fast med en dryg Stockholmska malandes. Han sa också att bilen var komptestad med prima resultat men några papper som bevis fanns naturligtvis inte tillgängliga.

Har massor med roliga historier från min sida men detta var bara en av dom, orkar inte skriva några fler.

Omega_Ludde
14 oktober 2007 · 34 Inlägg

Samma hände när jag och syrrans förra kille skulle åka å kolla på en saab. såg fin ut i annonsen å så. ringde å kollade om han kunde åka halva vägen(turligt nog gkorde han det).

När vi kommer fram e d inte samma färg på bilen..... inte ens den bilen utan en likadan.
Ut kliver en zigenare och säger att vi kan köpa bilen men han har inge papper på bilen så han kan skicka in papprerna om en vecka om vi bara betalar nu..... vilekn jävla idiot!!!!!

Tror han att vi svenskar e dumma huvudet!!!!!!

Jag och Micke vände på klacken ganska fort å sa att hn kan fara åt......
men sen ville han köpa våran bil...... ja ni kan ju förstå att vi var arga efter det.

henkebenke
14 oktober 2007 · 1 703 Inlägg

haha, vafan, det ser ju precis ut som min mazda, fast min är -96 big_smile

min har också AC, gått 13000 mil, allmänt jäkligt fräsh!

min var billigare dock big_smile

Volkswagen typ1 "Restolooker" (1962)
Goven
14 oktober 2007 · 264 Inlägg

åkte yupp till åmål o kollade på en camaro innan jag fick tag på min nuvarande bil. jag bor  i gbg kan man säga. blev la en resa på iaf 30 mil helt i onödan, inte så värst långt men en dag förstörd. den hade ju som vanligt inga fel, när man kommer dit e de hål i varje säte allmänt äcklig innuti. fronten hänger, men de hade han inte märkt. sidkjolen satt löst och även höger framskärm. vänster skärm va omlackerad med orginalfärg inklusive sandkorn. en bil som han begärde 79 k för. hade jag orkat lägga tid på att fixa den hade jag erbjudit han ca 45 k. prostarta inte ens bilen. tåkigt sånt

lider med dig.

Senast redigerat av Goven (14 oktober 2007)

When Chuck Norris falls into the water, he dosen´t get wet. The water gets Chuck Norris.
leo_m83
14 oktober 2007 ·

hehehe, skönt att jag är åtminståne inte är ensam om det.
Hellfire : Kändes lite som det som hände mig i fredags smile
Omega_Ludde : LOL, av sigenare köper man inga bilar inte...men det där var det roligaste jag har hört...LOL igen

Goven : Tack smile

Davv3
14 oktober 2007 · 1 019 Inlägg

fyfan va tråkigt ! hmm

[MÄKI-MEET] GÖRANSSON ARENA, SANDVIKEN 11 JUNI 2016 [MÄKI-MEET crew]
kaptenpadda Spawn of Satan
14 oktober 2007 · 56 Inlägg

ja såna här historier finns det ju gott om. kan ofta bero på att säljaren inte har ett hum om vad det är han/hon säljer.
Va å titta på en honda accord här i stan, så nån jätteresa vart d ju inte. hade farsgubben med som experthjälp. såg väl hyfsad ut i annonsen. kollade hjulhusen å dyl. märkte då att den var bättrad utav helvete runt trösklar å målad med pensel nästan hela vägen nertill. så det vart tack å hej.

kohler
14 oktober 2007 · 671 Inlägg

En grov fördom - men jag får en uppfattning att bilar från storstäderna är i sämre skick och har fulare fiskar som säljer dem...

Second is the first loser
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang