"Kopplingschema" till iso kontakten ?

Hannes
2 november 2005 · 67 Inlägg

Jag har tappat bort pappret där det stod vad alla stiften till min Clarion cd\mp3 spelare i bilen var för nåt .. såg att de fanns en länk till detta här i forumet för ett tag sen, men kan inte hitta den nu.. Nån som vet vart jag kan hitta detta ? tänkte dra remoten till steget idag..

MVH Hannes

lapin_kulta Maskinmontör
2 november 2005 · 139 Inlägg

remoten  är oftast en blå kabel

Rwd 4 Fun :D
raggsockan
2 november 2005 · 133 Inlägg

Ring och kolla med en återförsäljare dom har lister på de där!


Hannes skrev:
Jag har tappat bort pappret där det stod vad alla stiften till min Clarion cd\mp3 spelare i bilen var för nåt .. såg att de fanns en länk till detta här i forumet för ett tag sen, men kan inte hitta den nu.. Nån som vet vart jag kan hitta detta ? tänkte dra remoten till steget idag..

MVH Hannes

BMW Z3M (1998)
Hannes
2 november 2005 · 67 Inlägg

okaj ... men de skall finnas nånstanns på internet ett schema på de, ingen som vet vart ?

p@trioten Vårdare!
2 november 2005 · 60 Inlägg

Dom här fyra e på en egen del av ison o högtalarna ä oxå på en egen.
blå (remote) ... till steget,
Röd Ström
Gul Remote till stereo
Svart jord

På andra Ison
e te högtalare!
Iso är ju patent så de e lika dant på alla andra iso !

Opel Power ''Fresh Thinking Better Cars''
Hannes
3 november 2005 · 67 Inlägg

Oki, ja mera behöver jag ju inte veta smile
Kan nån ge tips på en billigt bryggbart\mono steg som ska driva en rutten tia, i klass med de mgr 10" som kostar 200kr typ tongue
Vill ha LITE dunk som jämnar ut ljudet till saab 9000 orginalsystem, så bygger budget deluxe smile  Har en cd\mp3 spelare nu, och dratt ström kablen, skall dra remote imon, så skall bygga en låda o köpa steg med, basen är redan köpt. Så ett steg, max 1000 kr, gärna mindre .. vill inte höra "lägg till 2000 kr o få detta bla bla .. nu har jag redan köpt basen och vill inte ha några super grejor .. tips ?

btw, max strön i en 6mm2 kabel ?

gulleponken
3 november 2005 · 174 Inlägg

gå till mds o köp ett ac-2 steg... dom funkar fiint dom... dom e de 300W bryggat i...

Scratch
3 november 2005 · 719 Inlägg

www.clarion.se ladda hem manual...

live free, die young.
GT90 Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
3 november 2005 · 1 660 Inlägg

6mm2 kabel (5meter) Max 21A.

Hannes
3 november 2005 · 67 Inlägg

gulleponken skrev:
gå till mds o köp ett ac-2 steg... dom funkar fiint dom... dom e de 300W bryggat i...

Okej.

Klarar man sig med en 6mm2 till 300w steg da ? .. för de blir ju 150w rms..
En sak till, när vi köpte bilen sa killen att de var saab 9000:s finsate ljud, att de skulle vara ett slutsteg under sätet, antar att de är till bakre högtalarna.. så ifall jag klipper remoten som redan finns så lägger ju det steget ner .. ifall de finns.. så jag måste skarva då ?

Senast redigerat av Hannes (3 november 2005)

Sharky
3 november 2005 · 10 287 Inlägg

Varför blir ett 300W steg bara 150W rms??
Det beror väl på hur fånigt tillverkaren specar sina steg.

Och tänk på att ett klass A/B steg har runt 65% verkningsgrad. Dvs ett 300W (rms) steg drar runt 450W.

/Göran


Hannes skrev:

gulleponken skrev:
gå till mds o köp ett ac-2 steg... dom funkar fiint dom... dom e de 300W bryggat i...

Okej.

Klarar man sig med en 6mm2 till 300w steg da ? .. för de blir ju 150w rms..
En sak till, när vi köpte bilen sa killen att de var saab 9000:s finsate ljud, att de skulle vara ett slutsteg under sätet, antar att de är till bakre högtalarna.. så ifall jag klipper remoten som redan finns så lägger ju det steget ner .. ifall de finns.. så jag måste skarva då ?

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Hannes
3 november 2005 · 67 Inlägg

Sharky skrev:
Varför blir ett 300W steg bara 150W rms??
Det beror väl på hur fånigt tillverkaren specar sina steg.

Och tänk på att ett klass A/B steg har runt 65% verkningsgrad. Dvs ett 300W (rms) steg drar runt 450W.

/Göran


Hannes skrev:

gulleponken skrev:
gå till mds o köp ett ac-2 steg... dom funkar fiint dom... dom e de 300W bryggat i...

Okej.

Klarar man sig med en 6mm2 till 300w steg da ? .. för de blir ju 150w rms..
En sak till, när vi köpte bilen sa killen att de var saab 9000:s finsate ljud, att de skulle vara ett slutsteg under sätet, antar att de är till bakre högtalarna.. så ifall jag klipper remoten som redan finns så lägger ju det steget ner .. ifall de finns.. så jag måste skarva då ?

Ja för att man brukar säga att rms är hälften av max effekt, sen står det i specsen att de blir 1x150w rms ...

Xoff Volvo tönt... =)
3 november 2005 · 2 344 Inlägg

p@trioten skrev:
Dom här fyra e på en egen del av ison o högtalarna ä oxå på en egen.
blå (remote) ... till steget,
Röd Ström
Gul Remote till stereo
Svart jord

På andra Ison
e te högtalare!
Iso är ju patent så de e lika dant på alla andra iso !

det va nog lite fel där va... wink

Gul - konstant ström (minnes ström)
Röd - tändningen (remote till huvudenheten)
svart - jord
blå - till EL-antenn (men används också till slutsteg)
orange, (illuminitation) som man kan koppla till positionslyset så stereon lyser även avstängd när bilen är på...


inget man ska blanda ihop!

Volvo V70 T5 "Ajoli - Den odödliga" (1997)
p@trioten Vårdare!
3 november 2005 · 60 Inlägg

för 1000 spänn får du ett Xzound steg på www.danmobility.se o de e bra steg detta steg som ja har ligger på 2*300 lr 1*600 watt funkar mycket bra !!!! o de kostar ju bara 1000 spänn !!!!

Opel Power ''Fresh Thinking Better Cars''
p@trioten Vårdare!
3 november 2005 · 60 Inlägg

oj då.... skulle låta lite duktig där smile så blandade ja i hop röd o gul smile

Opel Power ''Fresh Thinking Better Cars''
Hannes
3 november 2005 · 67 Inlägg

p@trioten skrev:
för 1000 spänn får du ett Xzound steg på www.danmobility.se o de e bra steg detta steg som ja har ligger på 2*300 lr 1*600 watt funkar mycket bra !!!! o de kostar ju bara 1000 spänn !!!!

hehe.. de kommer ju lungt räcka till den sunkbasen, kan ju vara bra o ha ett "hyffsat" steg ifall man skall uppgradera sen med smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang