4320
Sök

hur ska jag bete mig för att hjälpa min polare ut ur träsket ?

2 594 Inlägg
19 oktober 2007
Trådstartare
tja har en polare som har fastnat i ett förhållande under 3år som dom vart tilsammans har dom gjort slut och blivigt tilsammans minst 20ggr han är värden snällaste hon är en manupilativ subba som utnyttjar honom till max på pengar å allt det sjukaste är att när hon lessnar och utnyttjat min polare på pengar mm så dumpar hon honom. hon säger att han är barnslig omogen mm han måste bete sig på ett visst sätt när han är med henne helt sjukt visst hon är 15år äldre en honom men älskar man nn spelar inte ålder någon roll,

hon har klart och tydligt visat att hon inte är intresserad, han hade friat till henne förra sommaren men i stället va hon otrogen, fattar inte varför han fortsätter gör mig så ont att se hans liv förstöras. har försökt att få han att inse!varje gång hon dumpat han tror man att nu är det vell slut? han föröker inte tänka på henne säger han, men så fort han har vart nära att skaffa sig en ny och så, men så fort hon fått reda på det ringde den subban och bönade att han skulle kommatillbax han sa att han inte skulle men i går när jag ringde va mobilen avstängd då förstog jag han är hos henne han har gått tillbax yikes sad vet inte vad jag ska ta mig till.. varför gör han så

han säger att han har mycket dåligt själförtoende kan det vara därför? va kan jag göra vill hjälpa men man känner sig sviken av hans löften han svor på våran vännskap att han ej skall gå tillbaka och det är inget jag tar lätt på..
Senast redigerat av ghost_boy83 (19 oktober 2007)

210 Inlägg
19 oktober 2007
vilket jävla problem, har har problem och bli av med min tjej, men blir så jävla många man inte kommer träffa på ett tag. hon bor en drygt 10 mil bort.

Drive It Like You Stole It!
Raggar Vargen

210 Inlägg
19 oktober 2007
vilket jävla problem, jar har problem och bli av med min tjej, men blir så jävla många man inte kommer träffa på ett tag, hennes kompisar som man lärt känna. hon bor en drygt 10 mil bort.

men jag vet inte hur din polare ska göra, gör min tjej slut och sedan vill ha mig tillbaka så kanske jag godkänner det en gång men inte mer. + att hon får vänta på mig tongue har endel på G smile

Drive It Like You Stole It!
Raggar Vargen

www.drcljusdal.se
679 Inlägg
19 oktober 2007
Sveket som du känner skall du nog bara glömma. Sånt som kan hända mellan vänner är man en bra kompis så släpper man sånt.

Dock är ju inte det Main problem utan att din polare är tillsammas med ett hubbabubba som Just D skulle sagt ;D

Grymt svårt detta. Är lite som med folk som lever med killar/tjejer som misshandlar. dom måste tyvärr inse att det liv dom lever med denna partner bara kommer att förstöra dom sjävla som mäniiskor så länge dom inte kan erkänna att detta är ett problem så blir det svårt.

Har dom inte barnihop så tycker jag att du skall dra ihop lite folk . kidnappa honnom och dra ner till 08 land och ta en weekend. Parta loss ta en ålandsbåt vad som helst. ta även hans mobil så hon inte kan ringa.

Det man måste göra är ju att få in i hans skalle att han är värd så mycket mer. Och att han kan ta sig ur skitet.

hellre parkinsson's och spilla ut halva groggen, än alzheimers och glömma vart man ställde den!

1 174 Inlägg
19 oktober 2007
har fan varit där själv, man vägrar inse vilken jävla h*ra ens så kallade flickvän är!

mitt ex var otrogen 10 ggr men jag vägrade att inse detta var så jäklans blind å man mådde ju dåligt. men sedan när hon gjorde slut å mina tjej polare övertalat mig om att hon va ett as så gick jag vidare och mår nu bra med ett bra förhållande!

8 156 Inlägg
19 oktober 2007
Låter ganska så jobbigt. Oftast är det tjejer som drabbas av det, men det är ju en mental grej. Jag menar, varför skulle annars misshandlade människor stanna kvar hos sina plågoandar?

Det enda sättet är nog att han hittar en ny riktigt bra tjej, eller att en ny tjej hittar honom.
Han måste bygga upp sin självkänsla också.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

2 594 Inlägg
19 oktober 2007
Trådstartare
har försökt para i hop tjejer me han men när hon får reda på att han är me nån tjej försöker hon ta tillbaka han och han är ju så dum så han går tillbax i stället för att satsa på tjejen han hade på g
Senast redigerat av ghost_boy83 (19 oktober 2007)

905 Inlägg
19 oktober 2007
Killen söker bekräftelse, oftast är det nog svårt göra nått åt saken. Det du kan göra är ta och prata med han ordentligt, inte i fyllan en lördagmorgon 03:45. utan sätt er ner och prata. säg hur du har uppfattat det hela. Det är bara han som kan ta sig ur det träsket.

2 594 Inlägg
19 oktober 2007
Trådstartare
loffe007 skrev:
Killen söker bekräftelse, oftast är det nog svårt göra nått åt saken. Det du kan göra är ta och prata med han ordentligt, inte i fyllan en lördagmorgon 03:45. utan sätt er ner och prata. säg hur du har uppfattat det hela. Det är bara han som kan ta sig ur det träsket.

oj oj om vi har pratat? du ska bra veta frågan är om jag orkar bry mig mera känns som energin har tagit slut

1 277 Inlägg
19 oktober 2007
Fixa en date till åt honom...han måste vakna upp och inse att det finns fler möjliga flickvänner i världen. Sprid ut att hans "flickvän" har åkt på nån könssjukdom så han ger fan i henne....>>>alternativt>>> fixa en ny kille åt henne, gärna en sån där som Magnus Uggla sjunger om i sin nya hitlåt smile

Kalaskillen
246 Inlägg
19 oktober 2007
Vi säger så här, de låter som om du har gjort allt i din makt för att göra detta till ett lyckligt slut men du har aldrig lyckats? Du kämpar och kämpar för att han ska få de bra? MEN du har inte tänkt på att du mår piss över de här också (om jag tolkar allt rätt)

OM nu han är så trångsynt och inte inser att ens bästa polare försöker hjälpa en, så är de upp till honom! Du kan inte hjälpa honom mer än vad du gjort!

Nu tänker du säkert, "vilket jäkla svar" men tro mig du kommer bara ta de ett steg längre hela tiden, till slut kommer även du och din polare bli ovänner. Och i de stora hela så har ingen vunnit på de!

Varför ska man alltid behöva hålla 5-56burken rakt för att något ska komma!!? CRC uppfinn något bättre!

171 Inlägg
19 oktober 2007
kanske inte hör till tråden så mycket men måste bara säga. vilken fantastisk vän du är som bryr dig om honom!!! smile bara det betyder nog fruktansvärt mycket för honom. hoppas att han inser allt snart!

3 722 Inlägg
19 oktober 2007
loffe007 skrev:

Mycket bra skrivit!!! Håller med fullständigt!. Du måste själv vara mer bestämmd! I värsta fall så kan du sätta er vänskap på spel själv som han gjorde genom att svära på att han aldrig skulle gå tillbaka till henne. Han kanske tänker efter mer om du skulle sätta vänskapen på det. Det är en svårt situation för vissa människor. Själv är jag en mycket bestämmd person!, hade det varit mig hon varit tillsammans med hade jag sparkat henne så hårt i röven så att hon hade kännt smaken av hundskiten jag råkade trampa på för 1 år sen.

2 594 Inlägg
19 oktober 2007
Trådstartare
Lollen32 skrev:
kanske inte hör till tråden så mycket men måste bara säga. vilken fantastisk vän du är som bryr dig om honom!!! smile bara det betyder nog fruktansvärt mycket för honom. hoppas att han inser allt snart!

tack det värmer och ja jag mår rätt dåligt har lagt ner mycket energi på att försöka hjälpa han, häromdan på jobbat hade jag ett snack me han att han inte skulle tycka så illa om sig skjälv hade snackat rätt länge nästan fått upp skjälförtoendet då kom en arbetskompis förbi fan va ful du är skulle du å slusken gå ut på krogen skulle du inte få ett enda ragg!!
då såg jag på han att han tog väldigt illa vid sig vem skulle inte det, spelade ingen roll va jag sa sen till han tyckte det va bekräftelse nog, fan va onödigt sagt av den killen

Stolt tvåbarnsfar
548 Inlägg
19 oktober 2007
Digital_Kicker skrev:
loffe007 skrev:

Mycket bra skrivit!!! Håller med fullständigt!. Du måste själv vara mer bestämmd! I värsta fall så kan du sätta er vänskap på spel själv som han gjorde genom att svära på att han aldrig skulle gå tillbaka till henne. Han kanske tänker efter mer om du skulle sätta vänskapen på det. Det är en svårt situation för vissa människor. Själv är jag en mycket bestämmd person!, hade det varit mig hon varit tillsammans med hade jag sparkat henne så hårt i röven så att hon hade kännt smaken av hundskiten jag råkade trampa på för 1 år sen.

Tänkte först att det var helt rätt! Sedan vände jag på det, tänkte att om mina kompisar sa så till mig angående min flickvän och då vart det helt annorlunda! Tyvärr så hade jag nog bett honom att lägga ner! Visserligen är det en go flickvän jag har och går bra ihop med mina vänner! Men vet i fan om den hade bitit på mig ändå. Så vad man skall göra är nog att glömma det hela och gå vidare med sitt eget liv även om det är svårt och kanske inte kommer att gå! Jag hade en vän som var så insyltad i ett förhållande som inte var bra för honom! Han förlorade alla sina vänner hade ingen att prata med för han tackade för sig så att säga! Sen sprack det mellan honom och tjejen och han var irriterad att han inte sett hur det funka men sina vänner hade han ändå kvar då! Var som en nytändning för honom, men nu är han tbx med tjejen igen visserligen men det öppnade nog ögonen på henne med! Hon hälsar på oss nu iaf! Lycka till

-Mike-

blacken
19 oktober 2007
Det är inte mycket som du kan göra i det läget. du har varit en sjysst kompis som som försöker, men den sista biten måste han själv gå.

1 417 Inlägg
19 oktober 2007
Han ska vara glad att du bryr dig så mycket om honom som du gör i alla fall. Hoppas han inte sumpar det!
För att få honom att släppa gamla tjejen så är nog inte nya tjejer rätt väg. Han kommer säkerligen jämföra dem med varandra. Fördelar och nackdelar osv osv.
Försök istället göra saker som får honom på helt andra tankar än damer. Hjälp honom extra mycket med bilen, ut och spela bowling, lasergame, en vecka i fjällen/scottland/ryssland/överallt. Gör saker som kräver lite fokus kanske, så han tvingas släppa tanken på skatan. Han kanske behöver ett litet break från det gamla vanliga lunket så han kan få vara själv med sin skalle ett tag.
Jag kan förstå att han vill gå tillbaka. Dom har säkert många fina minnen tillsammans, och istället för att tvingas tänka tillbaka på dem och sakna dem kan han få leva mitt bland dem. Vilket skulle ni föredra?

Mina 50 cent.

674 Inlägg
20 oktober 2007
Din kompis verkar inte förstå hur mycket han sätter press på dig som vän. Av beskrivningarna verkar det som han styrs helt av sina impulser utan att ha någon eftertanke på konsekvenserna. Nästan som ett drogberoende av något slag. Han MÅSTE först vakna upp & erkänna för sig själv att han har ett problem, men att han själv inte är problemet. Som någon skrev här Sätt dig ner, helst med flera st vänner där ni tillsamans argumenterar för att han ska förstå att det han låter henne göra med honom är fel. Ju fler ni är desto bättre, kanske även med hans föräldrar också.   Sen kan ni ha regelbundna samtal. där han kan reflektera på tiden imellan samtalen.   Som en samtalsterapeft..  Ge inte upp du klarar det.  Han kommer att tacka dig efteråt.      Tips få honom att byta tele nr. till ett hemligt nr. Eller så kan du låna hans telefon & på något sätt ställa in telefonen så att den inte ringer på de nr hon kan nå honnom ifrån... vad som helst som kan bryta kontakten imellan dem.   Kanske ett sjuk intyg från en psykolog, använda det i en polisanmälan till besöks & kontakt förbud... Brainstormar lite....   smile Men vad som helst bara det får kontakten att brytas... Lycka till

With great freedom comes great responsebility

- De är jag de.
354 Inlägg
21 oktober 2007
Ja en knivig fråga, har själv en kompis som är precis likadan, med precis likadant förhållande med en tjej. Dock har hon bara gjort slut 2 ggr och självklart lika fort blitt ihop igen, båda gångerna pga otrohet från hennes sida. Nu har de vart ihop 3-4 månader sen snaste gången de va isär, man undrar ju hur fan killen tänker? De gör inget annat än skäller på varann i princip, så upplever jag de iaf.
Senaste gången de var isär så sa han till mej att vi kunde göra saker tillsammas för att glömma tjejen, 2 dar senare ringer jag till han och får reda på att de är ihop igen..!
Den som vet vad man ska säga/göra bör få nått slags pris!
Är de nån som lyckats!?

//Mikael
Pojkar vill, KILLAR KAN!!!
http://www.garaget.org/video/9tcl4kh3v0t1

Varningar. 36
1 200 Inlägg
21 oktober 2007
Jag har vart i samma sits. Jag satte på henne och 2 veckor efter det tackade min polare för det för han insåg att hon bara var ett jävla svin.

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.

Sök