Konstigaste bilköparen/säljaren?

SweetBabyDoll Queen Of Hearts
19 oktober 2007 · 1 300 Inlägg

Eller kanske ska skriva konstigaste bilköpet/säljet (ha ha).

Ja alltså du ska köpa en bil kommer dit och han/hon som ska sälja bilen är hur knepig som helst hittar inte nycklarna m.m =P


Har ett konstigt bilköp

Kommer till han som säljer bilen, bilen är otvättad, full med massa skit (kläder, barnstol m.m). Vi får provköra bilen en sväng kommer tillbaka och ska skriva på papprena och dem är hos hans föräldrar så vi fick åka dit men där hittar han dem inte heller... Jag åkte efter med min bil och killen i den nta bilen. Så ska killen köra tillbaka bil säljaren och då sa jag att jag väntar här för du åker ju ändå förbi här sen men nej, då skulle jag åka efter igen och sen åka tillbaka tyckte bilsäljaren så jag gjorde det för att få tyst på fanskapet =P

Köpte bilen och åkte hem och i flera veckor efter så skickade dem gamla ägaren massa mail m.m till mig och frågade om bilen gick bra m.m vilket tjatter.



skriv gärn aom era konstiga bilköp eller sälj.

I do it my way
-Kotten- www.drcljusdal.se
19 oktober 2007 · 679 Inlägg

Skulle sälja en Nissan Bluebird  gammal och risig, satte ut den för 4k det ringern en från gbg och säger till mig kör du ner den his så får du 2k för den. jag bara skratta och sa att han kanske skulle lära sig lite svensk geografi först. jag bor i hälsingland det är väl så där 65mil enkel ner ;D


Svärpappsen hade letat en v70Nr länge skulle vara rätt färg rätt klädsel och låda. han fick napp på en i 08 land. själv bor han i Malmö. jag och frugan va där och hälsade på. Han ringer upp snubben som har den och frågar om den är fin ich går bra mm mm . Killen säger att den är i nyskick och allt är tipptop. sakt och gjort han hakar på oss när vi skall åka hem .
Vi kommer till Stockholm. Snubben kommer med bilen. Den är skitig man ser direkt att det är nåra dörruppslag ( Detta hade Svärpappa frågat om i tele redan och det fanns inga ) Vi hittade 7 st uppslag varav 3 va riktigt fula. Motorummet ser ut som en kolbil dumpat 50säckar kol i och hela bilenn verkar vara lite dassig. När dom skall åka en sväng står startar dom bilen och ABS lampan lyser. Svärpappa frågar varför den lyser och killen svarar med att det vet jag inte har inte orkat kolla upp det. Vart det nån affär ? nej 2 timmar väntat på centralen och tåg hem.

hellre parkinsson's och spilla ut halva groggen, än alzheimers och glömma vart man ställde den!
aenfors
19 oktober 2007 · 375 Inlägg

Ringde en snubbe på min 240 för ett tag sen. anonsen var satt på 13000. Killen säger att han kanske är intresserad OM jag åker till Hallunda (6-7 mil) och släpper bilen för 5000.
Det samtalet avslutades ganska snabbt tongue

Anna_ GirlsGoFast
19 oktober 2007 · 172 Inlägg

Jag skulle sälja min BMW 530 för några år sedan och la ut den billigt (19k) pga div. besiktings-anmärkningar. Begärde ca 10k under vad de flesta andra 530 låg ute förv vid den tiden och enbart pga av att jag ville ha en snabb o smidig affär. Då fick jag en hel del intressanta samtal. Det jag minns allra bäst är en mamma som ringer med något som låter som ett helt dagis i bakgrunden. Hon börjar samtalet med att berätta att hon är ensamstående mamma tlll 3 ungar och att hon vill ha en trygg bil att skjutsa omkring dem i. So far so good... Då jag frågade om hon hade tänkt att laga bilen själv eller om hon hade någon som skulle hjälpa henne, svarade hon att hon hoppades på att jag skulle kunna hjälpa henne. Jo, det kan jag väl till rätt pris, svarade jag. Hon svarade att hon hade bara 14k, men det vore väl fint om hennes barn fick åka i en trygg bil? Hehe, det blev ingen affär med henne även om jag roades gott av hennes sätt att försöka utnyttja situationen. Är nog en hjärtlös människa... Borde väl ha hjälpt hennes stackars barn. big_smile

http://www.girlsgofast.com
http://200sx.kicks-ass.net/anna_/
GirlsGoFast - klubben för biltokiga tjejer! Nu över 750 medlemmar! =)
-Kotten- www.drcljusdal.se
19 oktober 2007 · 679 Inlägg

Anna_ skrev:
Jag skulle sälja min BMW 530 för några år sedan och la ut den billigt (19k) pga div. besiktings-anmärkningar. Begärde ca 10k under vad de flesta andra 530 låg ute förv vid den tiden och enbart pga av att jag ville ha en snabb o smidig affär. Då fick jag en hel del intressanta samtal. Det jag minns allra bäst är en mamma som ringer med något som låter som ett helt dagis i bakgrunden. Hon börjar samtalet med att berätta att hon är ensamstående mamma tlll 3 ungar och att hon vill ha en trygg bil att skjutsa omkring dem i. So far so good... Då jag frågade om hon hade tänkt att laga bilen själv eller om hon hade någon som skulle hjälpa henne, svarade hon att hon hoppades på att jag skulle kunna hjälpa henne. Jo, det kan jag väl till rätt pris, svarade jag. Hon svarade att hon hade bara 14k, men det vore väl fint om hennes barn fick åka i en trygg bil? Hehe, det blev ingen affär med henne även om jag roades gott av hennes sätt att försöka utnyttja situationen. Är nog en hjärtlös människa... Borde väl ha hjälpt hennes stackars barn. big_smile

inte då Empati skall man bara ha för folk man känner.

hellre parkinsson's och spilla ut halva groggen, än alzheimers och glömma vart man ställde den!
Errol
19 oktober 2007 · 320 Inlägg

om hon betalade i natura ? wink

den konstigaste jag råkat ut för: sålde en bil,  fader med 2 söner kommer (ja de såg inavlade ut)  och sa minsann att  "summa x är juh allt du får"  och trodde dom kunde styra mig mm, allmänt konstiga. Missnöjt fick dom åka hem. till saken hör att dom köpte den sen!
- då med bortplockade saker +  högre pris än han ville ge först.  haha.

camarade
20 oktober 2007 · 6 Inlägg

Var en kinesisk kille som ville köpa min mammas gamla Peugeot. Först ringde han och ville kolla på den, vilket han också gjorde. Han skulle fundera på saken sa han och åkte hem.

Sedan dagen efter så ringde han och sa att han ville ha bilen. Han kommer till min mors hus och de gör en deal. Kinesen (han pratade knagglig svenska/engelska, och jo han var från Kina) verkade nöjd efter en längre testkörning och tog med sig bilen hem direkt.

Dagen efter ringer han och börjar skrika i telefon, och låter fullkomligt hysterisk. "Biljäveln funkar inte" osv. Min mamma blir såklart förvånad, eftersom han hade fått testköra bilen i över en timme dagen innan och då inte fann några problem med den. Han fortsätter att skrika och mor lägger på luren. Han ringer upp igen efter några minuter, hon lägger på men han fortsätter att ringa upp. Igen och igen.

Senare samma vecka ser mamma att den nysålda bilen flera gånger passerar förbi utanför fönstret på hennes arbetsplats. Även hemma utanför huset åker han och snokar. Samtalen fortsätter både på vanliga telefonen och mobilen.

Efter flera veckors ringande och smygande utanför ryter mor ifrån och säger, "om du inte slutar nu så ringer jag polisen!".

Det är tyst i några dagar. Sedan på helgen samma vecka, ringer han upp. Han låter dyster och förklarar att han är "jätteledsen, inte ringa polisen snella". Det hela visar sig inte gälla bilen över huvud taget - killen hade nämnligen gått och köpt bilen, utan att först höra med sin flickvän. Och denna flickvän var tydligen mycket, mycket upprörd över det inträffade och hade skällt ut honom rejält när han kom hem.

Alltså flera veckors trackaserier som slutar med hot om polisanmälan, bara för att han glömt att fråga sin tjej om det är okej att köpa ny bil smile

CharlieW
20 oktober 2007 · 227 Inlägg

haha kom o tänka på en helsjuk historia...

De va när min polare skulle sälja sin 850 glt så ringer det nån indier och vill köpa den för halva priset (tror den va utsatt för 16) och resten skulle han betala med, och hör o häpna MATTOR!!! va fan tänker man med då???

Senast redigerat av AudiS2 (20 oktober 2007)

VVS:are Våga Vägra Saab ;)
trafik-faran
27 juni 2009 · 47 Inlägg

En konstig köpare va jag själv då jag kom utan pengar, prov körde bilen utan att kuna få i ettan (mitt fel) börja på trean gasa upp till 110 på sveavägen (stockholm)å bromsa och vart nöjd då jag innan bara titta på motorn i 20 sek och kollade efter rost.

Vart tok kär efter första blicken och hade redan bestämt att jag skulle ha den, dagen efter sålde jag min bil och fixade fram resten av pengarna 15 000 som jag inte hade och tog beslag på den.

Nu idag så hade jag en jävla tur med det köpet 12 år gamal bil fick inte en enda anmärkning inte ens nära på besiktningen smile

nu är det bara upp till mig att vårda den

THEBADGUY Gorgilus addictus
27 juni 2009 · 4 736 Inlägg

Måste ha varit när jag sålde min 240.

En kille kom och kollade på bilen. Gick runt några varv och sparkade på däcken.

Köparen: Ja du! Det är ju lite rost i balkarna..!(Det var ju lite kul, när han inte ens hade kollat under bilen(!)

Jag: Nja, kanske bäst att du kollar först innan du säger något?

KÖparen: *mummel mummel* Ja den så ju faktiskt bra ut!


Och han köpte den också, utan att provköra.

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
blomdavid
28 juni 2009 · 64 Inlägg

En kille från finland kom och skulle köpa en bil av mig i 60.000 kr klassen.
Jag var väldigt noga med att berätta om alla märken och dörruppslag och sånt eftersom han skulle åka såpass långt.
Han pratade ingenting om priset på bilen.
Han hade till och med bokat plats för bilen på båten hem.

När han kom så gnällde han och var nästan förbannad på några dörruppslag som jag redan berättat om på telefon och skickat bilder på. Och vart nästan vansinnig när han inte fick pruta någonting på bilen.

Jag menar varför skulle jag gå ner i pris, med tanke på att han åkt en bra bit i finland, sen båt till sverige sen tåg 2 timmar för att komma fram, tror jag knappast han åker hem utan bilen smile
Han sa att han inte skulle ha bilen för de bara var skit, när jag sa Ok och hejdå så ångrade han sig och betalade det begärda priset. smile

Grabber Dagdrömmare
29 juni 2009 · 2 836 Inlägg

Hade en Volvo 360 som sambo övningskörde med o sedan var det dags att bli av med den.
Bilen var det inga fel på men ville inte hålla kvar den så priset blev "3000kr - kan diskuteras"
Efter att en o annan planta ville få den för 1500kr ner till 500kr så sålde jag den till en bekant för 1000kr.

När jag skulle sälja min BMW 530 så skrev jag bara mail adress för att slippa alla konstiga typer o 2 månader senare var bilen såld med 15% rabatt.

Många verkar tro att man är i desperat pengar behöv när man säljer bilen.


Var o kolla på en BMW 520 ´92 med V6 bara för skojs skull, ägaren var tvär säker o stolt att det var V6 under huven men han vägrade öppna huven eller låta mig provköra bilen...

Senast redigerat av Grabber (29 juni 2009)

BMW 318dT "Blöjexpressen" (2011)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang